microfoon verloopstekkertje

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danny070
    • Oct 2007
    • 1

microfoon verloopstekkertje

Beste mensen,

Ik heb een microfoon met daaraan een jack-aansluiting.. Maargoed, nu zit op mijn mixtafel een ingang voor een drie-polig stekkertje. Is hier een verloopstekker voor? En zo ja, wat kost dat ongeveer?

Alvast hartstikek bedankt!

Danny
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

*** DAP adapter, XLR Male - Jack Female, Stereo
    Alstublieft.
    Anne Homan

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Jack -> male XLR

ff google-en of in de webshop kijken of ...
      Voor 5€ vind je wel iets...

grtzz DJ nn

EDIT: te laat, en voor 2,55€ heb je ook al iets
      ... the sound of silence...

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Jammer dat ze hier bij J&H niet de Neutrik versie hebben...
        Is wel duurder, pak en beet 10 euro, maar die hoef je dan ook maar ééns in je leven aan te schaffen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

Originally posted by Danny070
          Beste mensen,

Ik heb een microfoon met daaraan een jack-aansluiting.. Maargoed, nu zit op mijn mixtafel een ingang voor een drie-polig stekkertje. Is hier een verloopstekker voor? En zo ja, wat kost dat ongeveer?

Alvast hartstikek bedankt!

Danny
          zo'n aansluiting heet een XLR aansluiting...
          En als je inderdaad even de webshop van deze site rondsnuffeld zie je dat er wel verloopjes voor zijn.
          Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

verwacht echter geen wonderen want een XLR aansluiting werkt net ff anders dan een jack aansluiting. Jouw jack snoer is n.l. niet gebalanceerd en de XLR aanlsuiting wel. Als jouw mic een los snoer heeft zou ik snel overstappen op een volledig XLR snoer (dus beide kanten)

Comment

• kees22
              • Feb 2007
              • 110

er is toch ook nog zoiets als een stereojack daar kan je toch een gebalanceerd signaal door trappen. mits natuurlijk je kabel en je microfoon gebalanceerd zijn. als dit gewoon zo is is een verloopje toch gewoon voldoende?
              Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by kees22
                er is toch ook nog zoiets als een stereojack daar kan je toch een gebalanceerd signaal door trappen. mits natuurlijk je kabel en je microfoon gebalanceerd zijn. als dit gewoon zo is is een verloopje toch gewoon voldoende?
                Dat gaat alleen werken als je kabel gebalanceerd is (dus XLR female 3p -> stereo jack male) en je microfoon dus female XLR pluggen accepteert. In dat geval kun je net zo goed een XLR-XLR kabel aansluiten. (Wat je zelf wilt)

Als er een jack aan de microfoon vastgesoldeerd zit is hij meestal bedoeld voor consumentenapparatuur en zit er waarschijnlijk een ongebalanceerde (mono) jack aan vast. In dat geval kun je hem met het verloopje aan je mengtafel aansluiten, verwacht alleen geen super kwaliteit (vooral bij lange verbindingen).
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

Danny070, laat even weten om wat voor een microfoon het gaat en of het stereo of mono jack is.
                  Scheelt de deskundige hier weer een hoop gis werk en houden wij ons forum leesbaar.
                  Tot die tijd slotje.
                  Ik doe niet aan bijgeloof.
                  Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...