Welke stekker is dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Welke stekker is dit?

Ik ben op zoek naar de benaming van een ronde stekker met een klein rond gat in het midden.

Deze stekker zit vaak aan transformatoren en dus voro laagspannings doeleinden.

Zo'n stekker moet achter in mijn Alesis Microverb III om deze van spanning te voorzien. (9V DC)
  • Sikkie
    • Sep 2004
    • 126

Nou, ik zou zeggen: ga ff met je gallumbak naar de electronica zaak. Kunnen ze je zo aan de juiste bekabeling helpen...

Groetjes,

Tom

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Geen idee hoe zo'n ding heeft... Laagspanningsconnector o.i.d.

Deze bedoel je toch: OKAPHONE - Connectoren laagspanning (OEM)

Kun je overal wel bestellen, o.a. bij Okaphone maar Farnell heeft ze ook ongetwijfeld.

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Dit noemt men een "coax DC stekker". Helaas zijn er al zoveel modellen op de markt (verschillende binnen Ʃn buitendiameters) met zo minieme verschillen dat je het niet meer op het zicht kunt zien wat je nodig hebt. Toestel meenemen naar de elektrozaak en daar zullen ze enkele modelletjes passen. Komt wel goed.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• GuntherM
          • Jan 2006
          • 163

Goed opletten dat je voor die galmbak een 9VAC adapter gebruikt en geen DC adapter.

Comment

• Jacob
            • Jan 2006
            • 152

Originally posted by GuntherM
            Goed opletten dat je voor die galmbak een 9VAC adapter gebruikt en geen DC adapter.
            In de handleiding staat inderdaad:
            POWER
            The MICROVERB III is powered by a remote supply providing 9 volts AC through a 3.5mm barrel
            plug.

Dat is wel een stuk belangrijker dan dat plugje wat in elke hobby zaak te koop is.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by Jacob
              In de handleiding staat inderdaad:
              POWER
              The MICROVERB III is powered by a remote supply providing 9 volts AC through a 3.5mm barrel
              plug.

Dat is wel een stuk belangrijker dan dat plugje wat in elke hobby zaak te koop is.
              True, zelfde probleem had ik met mijn Behringer microfoon-preamp. Die slikte geen DC, moest AC hebben... blijkbaar zat er een trafo'tje in die optransformeerde naar 48V (voor de phantom).

Voor de plug hoef je niet veel moeite te doen: Ga naar je lokale elektronicazaak en vraag daar om het desbetreffende plugje (neem gewoon je Alesis unit mee). Desnoods koop je voor een paar euro een universele adapter en knip je daar de stekker vanaf.

Waar je wel even naar moet zoeken is iets wat 9V WISSELspanning levert. Gelijkspanning kun je uit elke willekeurige adapter wel halen, wisselspanning wordt toch iets lastiger. Een 230V -> 9V trafo'tje moet wel te krijgen zijn, maar daar moet je weer zelf aan gaan solderen.

Kun je niet bij de zaak waar je de Alesis gekocht hebt vragen of ze losse adapters leveren? Ik kan me herinneren dat er ook gitaar-FX zijn die op 9VAC lopen, dus losse adapters moeten daarvoor te krijgen zijn.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

Originally posted by Stoney3K
                True, zelfde probleem had ik met mijn Behringer microfoon-preamp. Die slikte geen DC, moest AC hebben... blijkbaar zat er een trafo'tje in die optransformeerde naar 48V (voor de phantom).

Voor de plug hoef je niet veel moeite te doen: Ga naar je lokale elektronicazaak en vraag daar om het desbetreffende plugje (neem gewoon je Alesis unit mee). Desnoods koop je voor een paar euro een universele adapter en knip je daar de stekker vanaf.

Waar je wel even naar moet zoeken is iets wat 9V WISSELspanning levert. Gelijkspanning kun je uit elke willekeurige adapter wel halen, wisselspanning wordt toch iets lastiger. Een 230V -> 9V trafo'tje moet wel te krijgen zijn, maar daar moet je weer zelf aan gaan solderen.

Kun je niet bij de zaak waar je de Alesis gekocht hebt vragen of ze losse adapters leveren? Ik kan me herinneren dat er ook gitaar-FX zijn die op 9VAC lopen, dus losse adapters moeten daarvoor te krijgen zijn.
                Niet echt aan te raden adapters te bestellen van Alesis, ze zijn erg prijzig en de levertermijn is soms een probleem, hier in Belgiƫ dan toch. Er zijn zat alternatieven op het internet voor deze voedingetjes. Google is in deze een goede partner .
                Last edited by GuntherM; 05-10-07, 20:46. Reason: spelfouten aangepast

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

oude alesis apparaten hebben ook een mini-jackplug aan de adapter.

Zodat ze uitfikken als je het plugje onder spanning uit je galm trekt.

Alesis heeft een ***svermogen verdient aan vervangadapters. Dat heet commercieel denken op zijn amerikaans.

Ik heb toen iemand mijn adapter uitfikte ooit gewoon een trafotje gekocht en aan het snoer van de oude adpter gesoldeert. Was ik voor een tiende van het geld klaar.
                  lekker belangrijk!

Comment

Working...