Zou iemand me kunnen helpen ( versterker+speakers)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kóNingßeats
    • Sep 2007
    • 4

Zou iemand me kunnen helpen ( versterker+speakers)

hey allemaal! dit word m'n eerste post hier.
    ik beatbox al een tamelijk lange tijd, door m'n pc speakertjes.. ben nu van plan om een versterker en wat mooie speakers aan te schaffen op m'n kamer voor het oefneen voor optredens en het geven van workshops.. ik ben al in bezit van een goede microfoon en 'n mengpaneeltje
    Heeft iemand misschien een tip voor me als het gaat om die versterker/speakers?
    heb zo'n 500 euro uit te geven.
    Heel erg bedankt! `kóningbeatz
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Omschrijf je even wat jij als een goede mic en mengpaneel ervaart? handig voor het geven van een passend advies...
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• kóNingßeats
      • Sep 2007
      • 4

Haha, voor jullie is het waarschijnlijk speelgoedtroep maar heb 't gekocht om thuis wat op te nemen etc. gaat hier om Shuresm58 en 'n behringer ub1202fx.
      alvast bedankt weer

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Shure SM58 is geen troep, wordt erg veel gebruikt en is de meest "gegeten" microfoon.

500 euro is niet echt een ruim budget.
        Zal een voorbeeld geven hier uit de shop wat wel aardig kan zijn voor jou:
        - DAP P-1600 Palladium: € 395,00
        - DAP K-115 Luidsprekers 2 stuks: € 378,00
        - Luidsprekerkabels 6 meter 2 stuks: € 32,00
        Totaal: € 837,00

- Eventueel een flightcase om je versterker voor vervoer: € 103,10
        (Is dan zonder nette afwerking zoals aansluitpaneel en roosters)

Doe ik het allemaal nog low-budget hier, geen grote merken.

Comment

• Sandman
          • Apr 2007
          • 67

Een Shure SM58 is absoluut geen speelgoed! Deze microfoon wordt door velen gezien als de standaart dynamische zang microfoon in de professionele live wereld. De mengtafel is ook een professionele mengtafel, maar dan wel één van de slechtsten die er is. Behringer leverd namelijk budget spullen.

Je hebt eigenlijk 3 keuzes:
          - active speakers kopen. (versterker zit in de speaker)
          - passieve speakers + versterker kopen
          - passieve speakers + powered mengtafel kopen (mengtafel met versterker erin).

EDIT: Vasco was me net voor.

Comment

• kóNingßeats
            • Sep 2007
            • 4

ik zat te denken aan dit P12 Set DAP - Luidsprekers, Complete sets - RJshop.nl .. weet iemand hier misschien wat meer over?

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by kóNingßeats
              ik zat te denken aan dit P12 Set DAP - Luidsprekers, Complete sets - RJshop.nl .. weet iemand hier misschien wat meer over?
              Tja, ik kan jou geen ervaringen geven. Gaf dan ook enkel een voorbeeld. Als het alleen voor op je kamer is dan kan dit best wat voor jou zijn. Alleen de versterker is eigenlijk iets te krap voor deze speakers. Ik zou dan eerder een P-700 doen.

Komt de hele set met 2x P12, P-700 en 2 kabels alweer op ongeveer € 612,00

Ga je voor de door jou genoemde set, vergeet dan niet dat er nog wel twee speakerkabels bij komen want die zitten niet in de set à € 32,00 p.s.

Comment

• kóNingßeats
                • Sep 2007
                • 4

bedankt joh!

Comment

• postsuave
                  • Sep 2006
                  • 46

Originally posted by kóNingßeats
                  hey allemaal! dit word m'n eerste post hier.
                  ik beatbox al een tamelijk lange tijd, door m'n pc speakertjes.. ben nu van plan om een versterker en wat mooie speakers aan te schaffen op m'n kamer voor het oefneen voor optredens en het geven van workshops.. ik ben al in bezit van een goede microfoon en 'n mengpaneeltje
                  Heeft iemand misschien een tip voor me als het gaat om die versterker/speakers?
                  heb zo'n 500 euro uit te geven.
                  Heel erg bedankt! `kóningbeatz
                  Als ik jou was zou ik kijken voor fatsoenlijk 2dehands materiaal.
                  Als je niet overdreven veel bas nodig hebt kan je eens kijken voor 2 DB Opera 110 Lyric's, dan heb je nog geld over voor een 2dehands galmpje (bvb TC electronics M300)

Comment

Working...