Welke lichtcontroller heb ik nodig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesley1991
    • Aug 2007
    • 5

Welke lichtcontroller heb ik nodig?

hallo,

ik ben van plan om 2 Aztek DJ Robo MKII (scanners) te gaan kopen. Hiervoor wil ik ook graag een controller hebben, alleen heb ik vrijwel geen verstand van DMX en wil ik ook niet veel betalen voor een controller. Ik zat te denken aan de HIGHLITE online - Scanmaster 1

Ook heb ik een DMX-laser die ik ermee wil besturen. Is dit geen probleem met 2 scanners op 1 controller?

Ook heb ik nog 2 muziekgestuurde lichten (JB-systems Tango en nog 1), nou vroeg ik me af of ik die ook eraan kon sluiten of moet ik hiervoor speciaal een Analoge lichtcontroller aanschaffen (met van die aan/uit knopjes)

voor degene die hier een antwoord op heeft, hoor ik het graag.....
    Last edited by moderator; 30-08-07, 15:37.
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Originally posted by wesley1991
    Ook heb ik een DMX-laser die ik ermee wil besturen. Is dit geen probleem met 2 scanners op 1 controller?
    Dit is geen probleem, maar of het handig werkt met alle stuurtafels is een andere vraag.

Originally posted by wesley1991
    Ook heb ik nog 2 muziekgestuurde lichten (JB-systems Tango en nog 1), nou vroeg ik me af of ik die ook eraan kon sluiten of moet ik hiervoor speciaal een Analoge lichtcontroller aanschaffen (met van die aan/uit knopjes)
    Om deze effecten aan te sturen (aan/uit zetten) via DMX kan je een DMX-switchpack kopen.
    exit night into LIGHT

Comment

• wesley1991
      • Aug 2007
      • 5

ook heb ik op een site gelezen, naja dit staat er:

DMX sturingen kunnen vrijwel nooit rechtstreeks lampen of effecten aansturen. Ze hebben daarvoor DMX dimmerpacks (om te dimmen) of switchpacks (om aan/uit te schakelen) nodig.

- dus dat betekent dat ik eerst mijn scanners op een dimmerpack moet zetten en dan pas naar mijn controller

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Met "lampen of effecten" worden hier lampen mee bedoeld die geen ingebouwde DMX-ontvanger hebben zoals bv een Par 64 of je lichteffect van JB systems.

De Aztec DJ robo is een DMX-scan en heeft dus ook een ingeboude DMX-ontvanger, dus een extra DMX-dimpack of DMX-switchpack is dus niet nodig.
        exit night into LIGHT

Comment

• wesley1991
          • Aug 2007
          • 5

ok bedankt, maar heeft er iemand nog enig ervaring met de Scanmaster 1 van Showtec....dan zou ik dat graag willen horen of deze geschikt is voor mij en 'mijn plannen'
          Last edited by wesley1991; 30-08-07, 16:11.

Comment

• wesley1991
            • Aug 2007
            • 5

Welk is de beste en moet ik kiezen??

Welk van deze moet ik kiezen????
            Ik wil een goede maar vooral goedkope lichtcontroller voor 1 DMX-Laser en 2 Aztek DJ Robo MKII:

Zeg er ook effe bij waarom ik die zou moeten kiezen:

Velleman - 240 kanaals DMX lichtsturing VDPC130:
            Velleman Components n.v.

Showtek Scanmaster 1:
            HIGHLITE online - Scanmaster 1

Botex DC-1216 DMX Operator:
            DC-1224 Scene Setter

Alvast Bedankt
            Last edited by moderator; 31-08-07, 08:11.

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

heb je dit topic al niet eens gemaakt?

botex vind ik behoorlijk betrouwbaar maar van die ander twee heb ik geen idee ...
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Beide onderwerpen even samgevoegd.

Lees je uberhaupt wel de handleidingen, productomschrijvingen voordat je een vraag stelt? ...dat is mijn wedervraag, ik heb namelijk sterk de indruk dat je zelf niet zoveel moeite onderneemt om de juiste info op te zoeken.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

De drie lichttafeltjes die je aanhaalt zijn alle drie ongeveer dezelfde maar van een andere fabriekant. Ze worden ondermeer op de markt gebracht door Showtec, JB-systems, Velleman, Eurolight, Aztec, GLP, Botex, ...

Ga even naar je verkooper en vraag hem welk merk er bij hem verkrijgbaar is.
                  exit night into LIGHT

Comment

• wesley1991
                    • Aug 2007
                    • 5

Originally posted by moderator
                    Beide onderwerpen even samgevoegd.

Lees je uberhaupt wel de handleidingen, productomschrijvingen voordat je een vraag stelt? ...dat is mijn wedervraag, ik heb namelijk sterk de indruk dat je zelf niet zoveel moeite onderneemt om de juiste info op te zoeken.

Nou jah, ik ben alleen nieuw in dit soort spul en wil niet de verkeerde keuzes maken

Comment

Working...