2 KoolSound CDJ-150 cd spelers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-sjaakie
    • May 2007
    • 62

2 KoolSound CDJ-150 cd spelers

hallo mede forumleden

ik wou binnenkort 2 KoolSound CDJ-150 cd spelers gaan kopen
    hier even de details:
    -Platte cd speler
    -Toploader
    -10 sekonden antischok geheugen
    -Schakelbare pitchcontrol 8 of 16%
    -Groot jog wiel
    -Digitale uitgang voor Mini Disc, DAT of PC

er staat dat je ze op de computer kan aansluiten maar moet ik daar dan nog een speciaal programma voor hebben of een andere geluidskaart?
    alvast bedankt
    draaien is mijn hobby
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Ik persoonlijk vind die topload niets...
    "grote" jog, hij is toch niet zo groot?
    Digitale uitgang, leuk maar zou ik niet direct als "waaw" opvatten, die dingen gebruik je toch niet in een studio en "live" zal je het ook niet horen als je hele set van dezelfde kwaliteit is (niet slecht bedoeld, maar je mixer heeft zowieso geen digitale ingang dan...)

Ik zou toch doorsparen voor de kleintjes van pioneer, zullen kwalitatief een pak beter zijn (de knoppen alleen al) en in prijs schelen ze toch niet zo ontzettend veel ? (ik weet niet hoe/hoesnel je aan geld raakt)

Je kan ze op alles aansluiten... dus ook je PC.
    Staat erbij omdat (nieuwere) PC's een digitale ingang heeft. (zo'n oranje cinch met S/P-DIF erbij)
    Dus je kan hem aansluiten en je geluid opnemen. (of via je PC-speakertjes luisteren)

Er bestaan programma's met time-code-CD's, maar dat is heel ander verhaal.

Hoop dat je hier al wat wijzer mee bent...

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Inderdaad: even verduidelijken.

Je CD-speler(s) hebben een uitgang, 2x cinch (rood+wit) en tegenwoordig vaak ook nog een 1 oranje (digitale uitgang)

Die uitgang stop je normaal in de ingang van je mixer.
      Maar je kan diezelfde uitgang ook aan de ingang van je computer hangen.
      Veel computers hebben al een digitale ingang. (van daar die vermelding)
      Maar zowat elke computer heeft een "microfooningang" of "line-ingang".
      Als je je uitgang dus (via een verloopkabeltje cinch -> dunne jack) in je computer stopt, dan hoor je je CD via je computer.

Echt veel nut heeft het niet... maar het klinkt wel goed in de specs.

Enige leuke dat je hebt: als je je 2 CD-spelers op een mixer hangt en een uitgang van de mixer naar je computer legt, dan kun je je mixjes opnemen (of je kan je PC-speakertjes gebruiken)

Dus alles kan in principe aan je PC, MAAR het heeft niet veel nut !

Als de spelertjes in goede staat zijn, dan zou ik voor de pioneertjes gaan.
      Die heeft trouwens ook 3 ingebouwde effectjes.

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• DJ-sjaakie
        • May 2007
        • 62

welk mengpaneel kan op de computerworden aan gesloten?
        zou de KoolSound wave02 mixer dat kunnen? of Pioneer Mixer DJM-400 of Pioneer DJM-300 professional DJ mixer

kijk niet naar het merk maar naar of het op de com kan
        Last edited by DJ-sjaakie; 29-08-07, 18:19.
        draaien is mijn hobby

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by DJ-sjaakie
          welk mengpaneel kan op de computerworden aan gesloten?...
          ...kijk niet naar het merk maar naar of het op de com kan
          Misschien moet je eerst eens wat gaan leren over geluidsignalen en computers met geluidskaarten. Als jouw computer een line-ingang heeft dan kun je alles met een line-uitgang hierop aansluiten. Laat nu elk mengpaneel een line-uitgang hebben en elke moderne computer een line-ingang.

Dit geld dus ook voor CD-spelers, Minidisk, Cassette, DVD-spelers, Videorecorders, Harddiskrecorders, etc, etc.

Misschien moet je hier verder de vraag vergeten of het op de computer kan worden aangesloten want, JA dat kan met alles zolang het om line-signalen gaat.

Er is een uitzondering bij mengpanelen, sommige kunnen op USB zelfstandig als stereo geluidskaart werken maar ik denk niet dat jij dat bedoelt hier.

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ik vermoed wat spraakverwarring.

Even zoals ik denk dat sjaakie het zich voorsteld.(kan het mishebben, maar voordat we een discussie krijgen over iets dat alleen verkeerd uitgelegt/begrepen wordt)

ik denk dat hij bedoeld met aansluiten van de computer op de cd-speler dat hij dus iets van mp3's of dergelijken kan afspelen via zijn cd-speler.
            DIT KAN DUS NIET! de cd-speler bevat een digitale UITgang, deze kan alleen de pc IN..
            enige voordeel dat ik kan verzinnen is dat je een cd kan opnemen als je interne dvd-speler kapot is.

dus zoals Vasco al aangaf: Een UITGANG sluit je altijd aan op een INGANG.
            uitgang cd-speler op INgang mengtafel.. UITgang mengtafel op INgang versterker.

digitale uitgang heeft aleen nut bij opnemes en hoogkwaliteits materiaal, dat merk je niet bij een cd-speler van 100 euri.. Mijn advies, koop het ding om alle spec's, behalve de digi uitgang, want als je een andere (betere) cd-speler kan vinden zonder digi uigang.. niet mee zitten, als je het op je computer aan wil sluiten kan dat ook uitstekend met een mini Jack naar cinch snoertje
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ-sjaakie
              • May 2007
              • 62

ok
              draaien is mijn hobby

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

waardoor ik er vanuitga dat mijn aanname betreffende mp3 klopte?? of had je die insteek niet??
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...