mixer 19inch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Of je koopt een Behringer dx700
    Met 19" rack montage kitje erbij.. ook zo rond die prijs denk ik..
    en voor het geld wel een leuke mixer.
    Ik weet niet of die 19" kitjes daar voor zijn.. anders kun je vast wel iets op de markt vinden waarmee het wel kan..

lijkt mij een goede keuze..
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by Stage-Q
      o dus jij gaat uit naar de mooi-heid van je mixer?
      Originally posted by Dj Floco
      ja, dit is wel een doorslaggevend, maar op de 1e plaats komt de kwaliteit
      Oke mensen, hij wil een mengpaneel met veel lampjes (liefst rode) denk ik.

Is kwaliteit van het geluid niet het belangrijkste en hoe het eruit ziet juist van ondergeschikt belang?
      Een mixer moet qua layout handig zijn en goed voor jou werken. Ook al is dat ding paars met een goud randje en zeshoekig lijkt mij dan niet belangrijk als dat de mixer is die doet wat het moet doen voor jou met de kwaliteit die jij wenst.

Je hoeft hem niet aan te trekken!
      Last edited by vasco; 19-11-07, 13:40.

Comment

• DJ-sjaakie
        • May 2007
        • 62

maar waarom zegt iedereen altijd dat bijv. deze mixer(mixer waar het om begon) een slecht ding is?
        moet je altijd gelijk pioneer of een denon hebben?
        de klanten intreseert het toch niks wat voor appratuur je hebt????
        (aleen als je ergens komt waar echt van die geluid freaks zitten)
        draaien is mijn hobby

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Dat is een discussie die er hier niet toe doet en overigens al veel te vaak wordt gevoerd. Professionaliteit is gewoon kwaliteit, punt uit!

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Probleem van echte budget mixers is dat op alles wordt bezuinigd.

de uitspraak: ik vind de uitstraling mooi is niet zo raar als er hier over gedaan wordt. Het is dus blijkbaar een reden om zo'n ding te kopen voor veel mensen, dus wanneer een fabrikant zorgt dat hij mooie maar goedkope mixers bouwt zullen beginners deze kopen.
            Het draait immers om de kluiten, dat is al zo oud als de weg naar Rome.

Nu op de vraag van sjaakie: Ik zeg tegen jongens die een disco beginnen altijd: eerst je geluid in orde, dan je licht.
            Licht kopen is leuker omdat er iets gebeurt, ieder apparaat is anders en een vooruitgang van je lichtshow. Een duurder effect geeft meer licht dan een goedkope en heeft meer mogelijkheden.
            Wanneer je als beginner en aan je vraag te horen ban jij er daar een van. een rek met mixers ziet staan komt uit allemaal geluid. Als je het fadertje beweegt zal zowel de goedkope als de dure zachtr of harder gaan en ook de lampjes erop zullen hetzelfde reageren. dus waarom koop je niet een leuke discolamp EN een goedkope mixer
            Tot die hoogte heb je gelijk.

MAAR: wat nu als je de mixer iets gaat oversturen?? (wat in de praktijk vaak gebeurt) en hoe klinkt het ding op vermogen? Hoeveel ruis bevat de mixer? Hoe is hij na een jaar intensief gebruik? enz enz.

Dan zul je zien dat er al een vrachtwagen mixers afvalt. Op dat moment zit je pas in het deel acceptabele mixers (voor (semi)profi gebruik)
            en zelfs dan heb je nog betere en slechtere..
            En daarin is het niet gezegt dat de duurste het beste is.

Bovendien hoef je geen geluidfreak te zijn om slecht geluid te herkennen.
            In deze tijd van steeds beter materiaal worden mensen steeds verwender. waar vroeger ee beetje brom er bij hoorde moet het geluid nu kristalhelder zijn om door de keuring van het publiek te komen. en zo zijn er wel meer voorbeelden.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...