Zwarte of Chromen pars?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunny leon
    • Jul 2007
    • 10

Zwarte of Chromen pars?

Hallo allemaal, (sorry als dit in het verkeerde forum staat, ik wist niet zeker of hij bij newbies en startersvragen moest of in de lounge)

ik vroeg me af: wat vinden julie mooier, handiger ed., zwarte of chromen pars. Ik ga namelijk nieuwe pars kopen, ik weet alleen nog niet of ik zwart of chroom zal nemen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Ik vind zwart wat sjieker

Valt minder op in het dak...
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Kilian
      • Dec 2005
      • 179

Originally posted by FiëstaLj
      Ik vind zwart wat sjieker

Valt minder op in het dak...
      er komt licht uit, hoeveel zal het opvallen?

Mijn idee: maakt geen donder uit, tenzij het natuurlijk voor een beurs stand ed is.

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

idd , ik neem aan dat het voor drive inn doeleinden is dus dan zie je meestal chroom.

voor theater ect is zwart beter.
        jumping is not a crime

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Voor veelvuldig vervoer zie ik liever chroom... komen wat krassen op maar het blijft chroom terwijl bij een zwarte bij veelvuldig vervoer/gebruik de verf er toch afgaat wat lelijke vlekken oplevert en ze er al direct zo afgeleefd uit laat zien.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• TristanAV
            • Aug 2007
            • 32

Wat is je doel?

Disco-maakt naar mijn idee weinig uit.

Band-ZWART
            Theater-ZWART

Beurs-CHROOM

en zoals gezegt hoe vervoer je ze? als je racks hebt dat valt het beschadiggen van de zwarte lak wel mee. vervoer je de balken los? dan is chroom idd slimmer.

Comment

• sunny leon
              • Jul 2007
              • 10

Het is voor drive-in, maar zie je eigenlijk wel verschil in het donker?? of is croom alleen maar handiger voor vervoer?

Comment

• DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

Op chroom zul je sneller vette vingers zien, ze kunnen ook vaag worden.
                Zwart vind ik mooier staan bij de (oudere) DMX-balken. (drive in dus)

Als je enkel pars hebt en ze recht in het zicht hangen (frontlicht) zou ik toch ook voor chroom gaan.

grtzz DJ nn
                ... the sound of silence...

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Zwart, chroom verhaal, dit wordt een eindeloze en onzinnige discussie .
                  Elk zijn eigen keuze zou ik zo zeggen, hier kom je nooit uit ...
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ-sjaakie
                    • May 2007
                    • 62

ik ben het volkomen met sis eens
                    draaien is mijn hobby

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Maar het toelichten van de keus tussen zwart danwel glimmend is dan wel weer zinvol, omdat iemand dan zijn eigen keuze beter beargumenteerd kan maken...dat dan weer wel!

Zwarte cans genieten in mijn optiek de voorkeur, ik wil wel de bundel zien maar niet het arnatuur. Het gaat immers om het bundeltje.

Voor sommige show toepassingen, zoals discoshows kan het onderdeel van het showelement zijn, onderdeel van 'het decor' zogezegd.

Bij beursstands is het bij gebruik van alukleur wer netjes om glimmende cans te gebruiken.

just my 2cents...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Precies

Ik gebruik bij drive-in meestal ook een (zwarte) back-drop. Hiervoor heb ik voor zwarte can's gekozen.
                        Ook bij theater heb ik meestal een zwart decordoek.

Heb 1 keer een setje chrome parren gehad in theater, hierin scheen weer een andere spot, waardoor dat reflecteerde in de can, en ongewenst een lichtvlek gaf.

Met transport heb ik geen last van krassen. Waarschijnlijk omdat ik ze in cases heb, en niet aan meatracks heb hangen

Bovendien: ik vind, dat als je nieuwe cans of nieuwe apparatuur wilt aanschaffen, je niet moet kijken of het er 'cool' en 'vet gaaf' uit ziet, maar vooral of het A. funcioneel is en B. past bij de rest van je set
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• lightzone
                          • Oct 2006
                          • 261

jah , ik denk dat je met zwart meer kan dan met chroom.

dit komt denkik ook omdat de "standaard" kleur in deze buisiness zwart is.
                          jumping is not a crime

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Originally posted by moderator
                            Maar het toelichten van de keus tussen zwart danwel glimmend is dan wel weer zinvol, omdat iemand dan zijn eigen keuze beter beargumenteerd kan maken...dat dan weer wel!

Zwarte cans genieten in mijn optiek de voorkeur, ik wil wel de bundel zien maar niet het arnatuur. Het gaat immers om het bundeltje.

Voor sommige show toepassingen, zoals discoshows kan het onderdeel van het showelement zijn, onderdeel van 'het decor' zogezegd.

Bij beursstands is het bij gebruik van alukleur wer netjes om glimmende cans te gebruiken.

just my 2cents...
                            Sorry moderator dat ik jou op deze, bij ons toch mooie zaterdag moet vertellen dat ik het daar totaal niet mee eens ben !
                            Ik weet niet wat jij allemaal doet in dit vak maar ehhh... wat ik wel weet, chroom-parren zie ik nooit voorbij komen , het kan zijn dat dit bij jullie wel geval is , maar toch , bij ons niet , totaaaaal niet !!!
                            Zie ook de 2 de handse sites , van hier tot in China :: meest aangeboden parren zijn Chroom
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

Originally posted by sis
                              Sorry moderator dat ik jou op deze, bij ons toch mooie zaterdag moet vertellen dat ik het daar totaal niet mee eens ben !
                              sis
                              Hebben jullie een andere tijdzone n Belgie?
                              In holland is het nog steeds vrijdag.

Comment

Working...