Behringer tape act rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cris
    • Oct 2005
    • 61

Behringer tape act rack

Hey
    ik wil binnen kort een tape act rack aan schaffen
    maar wil alles van het merk Behringer
    bijna alles cd / md spelers niet
    ik had al iets in gedachten

mengpaneel : XENYX 2442FX
    rack licht : Behringer PL 2000
    mic : 2x Behringer UL 2000 M
    galm : Behringer DSP 2024P
    equalizer : Behringer FBQ 6200

dit had ik een beetje ingedachten
    weet niet of er een compressor/limiter bij hoord ...
    of een crossover.
    maar ik heb het gevoel dat ik nog een paar dingen vergeet

kunnen jullie mij helpen om een knap rack zamen te stellen

mvg cris
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Originally posted by cris
    Hey
    maar wil alles van het merk Behringer
    waarom als ik vragen mag?
    exit night into LIGHT

Comment

• cris
      • Oct 2005
      • 61

Het heb me nog nooit teleurgesteld vandaar dat ik behringer wil maar
      later zullen er wel shure mic in komen

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Waarom wil je alles van Behringer hebben? Omdat het goedkoop is? Voordeel in dat geval is wel dat als een apparaat niet bevalt het geen wereldramp is als het vervangen moet worden...

Heb je alle apparaten beluisterd en/of vergeleken? voldoet het aan de eisen die je stelt?

Doe jezelf een lol en ga niet over 1 nacht ijs. Kijk voor de mics ook eens naar de budgetseries van Shure en Sennheiser, grote kans dat je dan meteen een stuk minder EQ-werk nodig hebt, zowel op de mixer als op de moni-EQ's.

Ik weet niet hoe de fx van Behringer tegenwoordig zijn, maar een paar jaar terug was het vreselijk, kijk daarom naar het budgetwerk van lexicon en TC electronic. En juist omdat het om een tape-rack gaat is een goede galm belangrijk, bij sommige van die clowns vormt het 50% van de vocalsound, maar da's natuurlijk vooral aan jou...

Je hebt het over een EQ, maar ik hoor je niet over de rest van het monitorsysteem ik neem aan dat er monitors bij je tapeset horen?

wat die compressie betreft, zorg eerst maar dat de rest in orde is en je zelf de vraag kunt beantwoorden of je er 1 nodig hebt...
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Lennartsound
          • Dec 2006
          • 269

Met zoveel Behringer in je rack mag je wel aan een goeie ruisonderdrukker gaan denken! Die maken ze geloof ik ook. kan me nog goed herinneren dat ik er voor eht eerst eentje hoorde, dat ding genereerde meer ruis dan het weghaalde!
          Maar even serieus. Ga even langs bij een goeie expert in dit soort dingen. Dat is dus niet de gitaar winkel om de hoek. Als je b.v. voor het geld een leuk Crest mixertje haalt (een grote naam in de tape-wereld) kan je zowat al die rand apparatuur weglaten Lexicon galmpje van een paar tientjes erbij en klaar! Crest haal je bij Holland PA. Besparen op een Mic vind ik helemaal dom. En dat terwijl een goeie ouwe Shure SM58 je echt de kop niet kost. (wel bij de dealer halen en niet op marktplaats, anders chinese kopie )

Comment

• tijn
            • Oct 2003
            • 184

Ik denk dat het te ver gaat om de producten van Behringer helemaal de grond in te boren; daar ken ik ze niet goed genoeg voor. Wat belangrijker is, is dat er waarschijnlijk geen (tape-)artiest is die met een dergelijke set wil spelen. Die verwachten toch echt wel de gangbare en gerespecteerde merken. Dan wordt het dus moelijk om je uitgegeven euris terug te verdienen en moet je misschien alsnog in de gangbare merken investeren.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by tijn
              Wat belangrijker is, is dat er waarschijnlijk geen (tape-)artiest is die met een dergelijke set wil spelen. Die verwachten toch echt wel de gangbare en gerespecteerde merken. Dan wordt het dus moelijk om je uitgegeven euris terug te verdienen en moet je misschien alsnog in de gangbare merken investeren.
              Jammer, maar je hebt geen gelijk , ik werk wekelijks met tape-artiesten ...
              Behringercompressor en een Behringer EQ 24/96
              Geen kat die erom geeft, staat wel een EAW PA'ke
              En als je naar mijn site kijkt zijn dat niet de minste ...
              Die pipo's geven niks voor een DBX, BSS, KLARK enz...
              Het moet klinken , DAT is wat er moet gebeuren , HET MOET GOED KLINKEN .........................

sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• tijn
                • Oct 2003
                • 184

Een compressor of eq van Behringer is natuurlijk wel een heel ander verhaal dan alles van Behringer. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het om het geheel gaat. Als de rest wel dik in orde is, in dat betwijfel ik in dit geval, zullen die 1 of 2 mindere apparaten echt niet een probleem zijn.

Comment

• GvH-E
                  • Feb 2007
                  • 122

Ik zou je aanraden om i.p.v. de Behringer FBQ6200 de DEQ2496 aan te schaffen.
                  Kost wat meer maar je hebt veel mogelijkheden! Compressor, expander, RTA en signaalindicatie.
                  Een doordacht apparaat wat goed werkt!

En wat die DSP2024 betreft: ook OK, ik vind alleen het display wat helder in een donkere zaal, maar werkt verder goed.
                  GvH-E

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by GvH-E
                    Ik zou je aanraden om i.p.v. de Behringer FBQ6200 de DEQ2496 aan te schaffen.
                    Kost wat meer maar je hebt veel mogelijkheden! Compressor, expander, RTA en signaalindicatie.
                    Een doordacht apparaat wat goed werkt!

En wat die DSP2024 betreft: ook OK, ik vind alleen het display wat helder in een donkere zaal, maar werkt verder goed.
                    GvH-E
                    kon er even net niet opkomen , maar deze DEQ 2496 bedoelde ik dus
                    In tegenstelling wat iedereen (of sommige beweren ) ...
                    Bij goed gebruik ruist dit ding niet !
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Originally posted by sis
                      kon er even net niet opkomen , maar deze DEQ 2496 bedoelde ik dus
                      In tegenstelling wat iedereen (of sommige beweren ) ...
                      Bij goed gebruik ruist dit ding niet !
                      sis

O, je bedoelt met de bypass knop aan?

....kon het niet laten.
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by cris
                        Het heb me nog nooit teleurgesteld vandaar dat ik behringer wil..
                        als je t in de doos laat zitten niet,,, nee....

Comment

Working...