Ik zit met een zelfbouw projectje in mijn hoofd.
Daarvoor zou ik LEDs moeten kunnen dimmen.
Het liefst zou ik de hoop kunnen dimmen via DMX.
Ik heb zo eens rondgekeken op 't net en heb veel gevonden en ook niets.
Ik heb allerlei schakelingetjes gevonden om LEDs te dimmen. (zowel door stroom al door PWM)
De kant-en-klare schakelingen vind ik nogal prijzig en voor de zelfbouw dingetjes moet je meestal een PIC kunnen proggen. (en dat kan ik niet)
Op Circuits Online heb ik een schakeling gevonden om LEDs op 230 te hangen. ( Circuits Online - Schakelingen - 230 V LED )
Dat is al interesant, MAAR kan ik deze schakeling dimmen met een gewone DMX dimmer ?
LEDjes moeten dus gedimd worden door:
-Constante spanning, lagere stroom
-Puls Breedte Modulatie
Mijn uiteindelijke vraag is dus: hoe werkt een gewone DMX dimmer ?
Die "kapt" de sinus toch in stukjes, maar werkt dit icm deze schakeling ?
En ik weet ook, een gewone DMX dimmer is duurder, maar deze kan ik nog voor andere dingen gebruiken dan enkel voor de LEDjes.
Het kan best zijn dat je me uitlacht ofzo, maar ik zou het dus wel willen weten...
grtzz DJ nn
(PS: LEDjes die ik ga gebruiken worden: 20mA/3,4V )
Daarvoor zou ik LEDs moeten kunnen dimmen.
Het liefst zou ik de hoop kunnen dimmen via DMX.
Ik heb zo eens rondgekeken op 't net en heb veel gevonden en ook niets.
Ik heb allerlei schakelingetjes gevonden om LEDs te dimmen. (zowel door stroom al door PWM)
De kant-en-klare schakelingen vind ik nogal prijzig en voor de zelfbouw dingetjes moet je meestal een PIC kunnen proggen. (en dat kan ik niet)
Op Circuits Online heb ik een schakeling gevonden om LEDs op 230 te hangen. ( Circuits Online - Schakelingen - 230 V LED )
Dat is al interesant, MAAR kan ik deze schakeling dimmen met een gewone DMX dimmer ?
LEDjes moeten dus gedimd worden door:
-Constante spanning, lagere stroom
-Puls Breedte Modulatie
Mijn uiteindelijke vraag is dus: hoe werkt een gewone DMX dimmer ?
Die "kapt" de sinus toch in stukjes, maar werkt dit icm deze schakeling ?
En ik weet ook, een gewone DMX dimmer is duurder, maar deze kan ik nog voor andere dingen gebruiken dan enkel voor de LEDjes.
Het kan best zijn dat je me uitlacht ofzo, maar ik zou het dus wel willen weten...
grtzz DJ nn
(PS: LEDjes die ik ga gebruiken worden: 20mA/3,4V )

Comment