Abstract vr4 licht scanner hoe krijg ik hem dmx?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightfreek
    • Aug 2007
    • 3

Abstract vr4 licht scanner hoe krijg ik hem dmx?

weet iemand hoe krijg ik mijn abstract vr4 licht scanner dmx krijg? ik heb er een controller bij van ehQ power kan het zijn dat het niet samen gaat?
    de scanner doet het zelf helemaal goed en de controller ook..

groeten lightfreek!..
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

DMX adressen?
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• tijn
      • Oct 2003
      • 184

Nog nooit problemen mee gehad. Misschien een cross kabeltje gebruiken?

Comment

• lightfreek
        • Aug 2007
        • 3

Originally posted by tijn
        Nog nooit problemen mee gehad. Misschien een cross kabeltje gebruiken?
        kan je mij mischien vertellen wat een crosskabeltje is? en je hebt er zelf nooit problemen mee gehad kan je mij vertellen of hij hierop op deze controller ook werkt?: JB Systems SM-1612 Scanmaster DMX Controller 12ch SM1612 - Filmsas bioscoop apparatuur
        zoja hoe moet im hem instellen met zijn dmx adrs gewoon op 001?

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Ik ken die controller niet, maar weet van vroeger dat ik om die scans te gebruiken een cross kabel nodig had. Daarbij zijn de + en de - omgedraaid van je DMX signaal omgedraaid. Je zou eens kunnen kijken of op de scans en op je controller de bezetting van de pinnen is beschreven. Dan weet je het zeker.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

De SM1612 heeft op de achterkant een switch om de polariteit om te draaien.
            exit night into LIGHT

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Joehoe... 2007 hier.... Die polariteit omdraaien is niet nodig...of iemand moet hele bijzondere zelf gebakken kabels gebruiken.

Een cross/twist of anderszins bijzondere kabel ( pinbezetting aan male kant anders dan aan female kant) is beslist niet nodig.

Het heeft even gekost, maar in de vijf minuten die ik nodig had om de manual te lezen bleek dit toch echt heel duidelijk!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• lightfreek
                • Aug 2007
                • 3

Originally posted by stekelvarke
                De SM1612 heeft op de achterkant een switch om de polariteit om te draaien.
                bedankt het heeft zeker gewerkt alleen nog een vraag heb je er mischien ergens op internet ook een gebruiksaanwijzing van? en heeft hij 4 roterende gobo s?

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

Originally posted by lightfreek
                  bedankt het heeft zeker gewerkt alleen nog een vraag heb je er mischien ergens op internet ook een gebruiksaanwijzing van? en heeft hij 4 roterende gobo s?
                  1: meestal als je een toestel koopt zit er ook een handleiding bij.
                  2: als je een beetje zoekt op het i-net dan kan je de producent van JB wel vinden (beglec in dit geval)
                  3: met een beetje logisch nadenken zou je wel kunnen vermoeden dat zij op i-net wel wat ondersteuning bieden: bv firmware, handleidingen, ...
                  4: voeg 2 bovenstaande stappen bij elkaar en je hebt je handleiding
                  http://www.beglec.com/products.php?product=4604〈=NL
                  onderaan het kleine PDF logotje klikken en je handleiding flitst je scherm op
                  we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                  Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

Working...