Een vriend en ik zijn er over aan het nadenken om zelf een kleine PA tafel te kopen + een EQ/FX rack te kopen.
(Kwestie van 2 jaar, niet 2 dagen. Zeg maar... veel research enz)
Monitoren zullen we tot die tijd over de AUX kanalen doen omdat we met ze 2en zijn. (Een derde man zou handig zijn!)
Het kan zijn dat nu die FX beetje nutteloos wordt omdat we nu de AUX kanalen al 'bezet' heb voor de monitoren.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken zodat alles op 1 tafel werkt?
Een reeks vragen:
- Welke tafel is goed te adviseren voor beginners die een opleiding podiumtechniek gaan doen?
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken op/in de tafel.
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken in het FX/EQ rack
- Welke PA set is het verstandigst te kopen voor max. 500 man?
* Het liefst topjes en sublagen.
* PA mag actief
* Niet actief, versterkers en processor los in Rack
Het gaat hier vooral om Live Bands of DJ's die uitversterkt moeten worden als deze zelf geen versterking voor handen hebben.
Het gaat om budget werk.
We gaan geen budget noemen. We zijn zelf al aan het 'shoppen' geweest maarja, wat is nu een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dat vinden we nog lastig te bepalen.
Dus als jullie degelijke merken weten te noemen die goed betaalbaar zijn en goed functioneren volgens jullie zouden we dat heel prettig vinden.
We zijn overigens beide bijna 18 en we hebben beide werk. Een redelijk vast inkomen. Maar beide niet in de sector waar we in willen werken.
Nogmaals als jullie degelijke merken weten te noemen die goed betaalbaar zijn en goed functioneren volgens jullie zouden we dat heel prettig vinden.
Het liefst niet merken zoals DAP e.d. Ik ken een aantal mensen die hebben complete drive-in shows met DAP, DAP en nog eens DAP. Klinkt absoluut niet verkeerd. Maar we willen toch gaan voor kwaliteit een duurzaamheid maar dan weer zo goedkoop mogelijk.
Snappen jullie het nog?
Misschien overbodig maar toch nog even een rijtje:
- Het moet kwalitatief goed en duurzaam zijn, maar evengoed redelijk goedkoop.
- Welke tafel is goed te adviseren voor beginners die een opleiding podiumtechniek gaan doen?
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken op/in de FOH tafel?
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken in het FX/EQ rack?
- Actief of Passief?
* PA mag actief
* Niet actief: versterkers en processor los in Rack
Ik vraag nu niet om een complete set voor ons samen te stellen.
Ik vraag om advies over waar we echt naar moeten kijken.
Kwaliteit, Merken, Prijzen, Aansluitingen. Enz Enz...
Als jullie ons kunnen helpen. Super graag!
Alvast bedankt!
(Kwestie van 2 jaar, niet 2 dagen. Zeg maar... veel research enz)
Monitoren zullen we tot die tijd over de AUX kanalen doen omdat we met ze 2en zijn. (Een derde man zou handig zijn!)
Het kan zijn dat nu die FX beetje nutteloos wordt omdat we nu de AUX kanalen al 'bezet' heb voor de monitoren.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken zodat alles op 1 tafel werkt?
Een reeks vragen:
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken op/in de tafel.
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken in het FX/EQ rack
* PA mag actief
* Niet actief, versterkers en processor los in Rack
Het gaat hier vooral om Live Bands of DJ's die uitversterkt moeten worden als deze zelf geen versterking voor handen hebben.
Het gaat om budget werk.
We gaan geen budget noemen. We zijn zelf al aan het 'shoppen' geweest maarja, wat is nu een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dat vinden we nog lastig te bepalen.
Dus als jullie degelijke merken weten te noemen die goed betaalbaar zijn en goed functioneren volgens jullie zouden we dat heel prettig vinden.
We zijn overigens beide bijna 18 en we hebben beide werk. Een redelijk vast inkomen. Maar beide niet in de sector waar we in willen werken.
Nogmaals als jullie degelijke merken weten te noemen die goed betaalbaar zijn en goed functioneren volgens jullie zouden we dat heel prettig vinden.
Het liefst niet merken zoals DAP e.d. Ik ken een aantal mensen die hebben complete drive-in shows met DAP, DAP en nog eens DAP. Klinkt absoluut niet verkeerd. Maar we willen toch gaan voor kwaliteit een duurzaamheid maar dan weer zo goedkoop mogelijk.
Snappen jullie het nog?

Misschien overbodig maar toch nog even een rijtje:
- Het moet kwalitatief goed en duurzaam zijn, maar evengoed redelijk goedkoop.
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken op/in de FOH tafel?
- Wat mag er ABSOLUUT niet ontbreken in het FX/EQ rack?
- Actief of Passief?
* PA mag actief
* Niet actief: versterkers en processor los in Rack
Ik vraag nu niet om een complete set voor ons samen te stellen.
Ik vraag om advies over waar we echt naar moeten kijken.
Kwaliteit, Merken, Prijzen, Aansluitingen. Enz Enz...
Als jullie ons kunnen helpen. Super graag!
Alvast bedankt!

)

Comment