welke speakers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djpee
    • Jul 2007
    • 5

welke speakers?

Ik ben een beginnende zanger en heb een 10-kanaals powered mixer 2x150W (4 Ohm) of 2x100W (8 Ohm) op de kop getikt.
    Maar welke speakers raden jullie me aan?
    budget is 250,-per box
    ocassion is geen probleem.
    Last edited by djpee; 24-07-07, 20:18.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by djpee
    Ik ben een beginnende zanger en heb een 10-kanaals powered mixer 2x150W (4 Ohm) of 2x100W (8 Ohm) op de kop getikt.
    Maar welke speakers raden jullie me aan?
    budget is 250,-per box
    ocassion is geen probleem.
    2 x 100 watt op 8 ohm is tegenwoordig een lachtertje, tenzij je natuurlijk een boxje vind met een rendement van 150 dB, dan is het OK , maar die zijn er niet in deze prijsklasse...
    Ga gewoon huren of koop een setje van minimaal ... watt/ rendement
    De vraag is heel vaag, eigenlijk is hier geen antwoord op te geven ...
    Althans dit is mijn mening
    sis
    Last edited by sis; 24-07-07, 22:20.
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• nijhuisr
      • May 2003
      • 182

Originally posted by sis
      2 x 100 watt op 8 ohm is tegenwoordig een lachtertje, De vraag is heel vaag, eigenlijk is hier geen antwoord op te geven ...
      Althans dit is mijn mening
      sis
      Als de vraag te vaag is om antwoord op te geven waarom stel je dan gewoon niet meteen de juiste tegenvragen? Je bent immers toch al aan het type... maargoed.

Waar wil de powermixer precies voor gebruiken? 2 keer 100 watt zal prima volstaan voor huiskamer gebruik maar wil je in kroegen en zalen aan de slag zal het wat tekort komen.

100 watt op goede boxen met hoog rendement zal nog wel wat kunnen doen. maar dan kom je al snel boven de 250 euro per box. En boxen met een rendement van 150dB/w/m bestaan niet.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by nijhuisr
        Als de vraag te vaag is om antwoord op te geven waarom stel je dan gewoon niet meteen de juiste tegenvragen? Je bent immers toch al aan het type... maargoed.

Waar wil de powermixer precies voor gebruiken? 2 keer 100 watt zal prima volstaan voor huiskamer gebruik maar wil je in kroegen en zalen aan de slag zal het wat tekort komen.

100 watt op goede boxen met hoog rendement zal nog wel wat kunnen doen. maar dan kom je al snel boven de 250 euro per box. En boxen met een rendement van 150dB/w/m bestaan niet.
        Bijna :
        EAW: KF910F

sis

Comment

• nijhuisr
          • May 2003
          • 182

Rendement is iets heel anders dan maximale SPL!

Boxen met een rendement van 150 dB/w/m bestaan niet.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by nijhuisr
            Rendement is iets heel anders dan maximale SPL!

Boxen met een rendement van 150 dB/w/m bestaan niet.
            juist , foutje van mij ...
            sis

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Misschien kan de TS nog verduidelijken wat hij met dit kleine setje zou willen gaan doen. Voor hetzelfde geldt dat hij dit in een oefenruimte of thuis wil gaan gebruiken en misschien helemaal niet voor "on the road".

Gezien het vermogen is je eerste reactie dat het nogal beperkt is en niet toereikend om in een kroeg te gebruiken....

Toch nog even dit ter overweging; Ik heb in het verleden gewerkt met "slechts" 2x peavey SP3's van 150 watt rms en 2x FH1 van 250 watt rms op een hele oude CS-800 en die waren genoeg om heuse schooldisco's van geluid te voorzien ( toen nog wel) en die tops alleen haalden toch nog altijd SPLmax van 125 db.....

Comment

• djpee
                • Jul 2007
                • 5

het is idd voor zang in een oefenruimte.
                En is 150 op 4ohm geen optie?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

tuurlijkn wel, gewoon 2 ev-s200's erachter, of sx250/300 of zoiets.

klinkt leuk, is werkbaar, en gaat bijna niet kapot.

Comment

• djpee
                    • Jul 2007
                    • 5

deze b.v. ?
                    2 Electrovoice SX 300 : Luidsprekers: je koopt en verkoopt het op DeVondst

maar die zijn ook 8ohm

evenals de ev 200.
                    Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

bedankt voor de info.

Comment

• djmathijs
                      • Jul 2007
                      • 1

Welke boxen voor 40 tot 100 man.

Ik ben een nog een beetje een beginner dj. Ik heb nu 2x 200W en 2x 250W van Skytec maar na een tijdje kwam ik erachter dat het een miskoop was. Ik heb ook nog een trusje met wat par36 spotjes een 700W rookmachine en een Behringen VMX 1000 mengpaneel. Ik wou graag weten wat goede boxen zijn voor 100 man. Ik dacht aan de DAP RW-15 met een RW-18B basje.
                      Graag jullie opmerkingen.!

Comment

• djsummerlove
                        • Jul 2007
                        • 7

DAP VERSTERKER 2X 250 WATT
                        MET DAP-15 BOXEN 300 WATT
                        JE MEOT UITGAAN VAN 1 WAtt per persoon
                        ik heb 250 wat versterker van dap met 4 boxen
                        draaai ook voor 150 maximaal heb je echt voldoende aan
                        je hebt nog zoveel vermogen over en dreunt echt goed door

Comment

• djsummerlove
                          • Jul 2007
                          • 7

dap 250 watt versterker
                          met dap-15 boxen 300 watt
                          je meot uitgaan van 1 wat per persoon
                          heb dat ook allen dan 4 boxn van 300 watt eraan
                          en heb zoveel vermogen altijd over voor 150 mensen dat denk wel 400 man der mee aan kan

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Dap RW15 met een 250W versterker voor 150 man. Tja,.....eeeeeuh, dat gaat niet lukken, 400 al helemaal niet (Ik ga uit van een stevig feestje, geen bingo-avond in het lokale verzorgingstehuis) De RW serie zou ik niet nemen, in vergelijking met je huidige Skytech set ga je er niet echt op vooruit. Ik denk dat een setje AX15/AX15B per kant aan een P16000 de goede richting op gaat voor de beoogde 100 personen. Misschien dubbel sub(met tweede amp) voor wanneer het echt moet stampen.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by djsummerlove
                              dap 250 watt versterker
                              met dap-15 boxen 300 watt
                              je meot uitgaan van 1 wat per persoon
                              Dubbel fout.

Wil je alles uit je speakers halen en een beetje headroom hebben, dan moet je uitgaan van 1.5 tot 2.0 keer het vermogen van je speaker aan versterking. Bij een 300W RMS vermogen van je speaker zorg je dus voor 450W tot 600W RMS vermogen aan versterking.

1 watt per persoon kun je wel vanuit gaan, maar dan zit je lang niet aan discovolume. Wil je een lekker feestje draaien, ga dan uit van 10W per persoon. met 2x 300W RMS draai je dan makkelijk voor 60 man, maar niet veel meer...
                              Daarnaast heeft de grote en de akostiek van de ruimte ook nog wat te vertellen. Bij een grote ruimte heb je een klap meer vermogen nodig dan in een huiskamer.

Originally posted by jadjong
                              Ik denk dat een setje AX15/AX15B per kant aan een P16000 de goede richting op gaat voor de beoogde 100 personen.
                              Da's wel een hele zware versterker he... beetje overkill misschien...
                              Voor de topic starter: Jadjong bedoeld de DAP P1600

René
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...