boxen ook bass geven

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caparzo
    • Jul 2007
    • 2

boxen ook bass geven

heejj,

ik heb een subwoofer met 2 boxen maar alleen mijn subwoofer geeft bass en ik wil graag ook dat mijn boxen bass geven wat kan ik daar an doen ??
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

Ehm je boxen geven toch bass want die zitten in je subwoofer...

Maare wat heb je dan echt?
    Gokje: surround setje?
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• caparzo
      • Jul 2007
      • 2

ik heb 2 boxen die met gewoone audio draadjes (oranje/rood) aan mijn subwoofer zitten maar k wil dat ze gaan trillen van de bass en dat doen ze niet. ik heb ze ergens zonder subwoofer aangesloten en dat trillen ze wel van de bass

Comment

• Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

kerel?
        1) die dingen zijn niet gemaakt voor een bass...
        2) wat is er cool aan trillende boxen? buiten niks weet ik niet wat er cool aan is...
        3) Duw uw bass noooooooooit door boxen die bestemd zijn voor hoog of mid (mid zou nog gaan) want dan klinkt uwe bass lekker geforceerd...
        4) ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan maar om kort te zijn:

NIET DOEN daar is het niet voor gemaakt

groetjes
        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by caparzo
          ik heb 2 boxen die met gewoone audio draadjes (oranje/rood) aan mijn subwoofer zitten maar k wil dat ze gaan trillen van de bass en dat doen ze niet. ik heb ze ergens zonder subwoofer aangesloten en dat trillen ze wel van de bass
          In je subwoofer zal een passief filter zitten dat de bas lekker in de sub houd en alleen mid en hoog doorstuurt naar je andere 2 speakers. De bas komt daar dus gewoon nooit meer aan. Als jij je boxen rechtstreeks op je versterker aansluit krijg je bas, mid en hoog door je boxen.

Het niet voor gemaakt wat funmaker zegt hoeft dus helemaal niet waar te zijn, maar je setje kan mooier harder als je je subwoofer ertussen laat.
          Andere optie is aparte versterker voor je sub, maar dan zijn wel je verhoudingen tussen bas mid en hoog naar de klote en klinkt het voor geen meter meer. Wil je mooi geluid, dan zul je er mee moeten leren leven of je zal je setje zonder subwoofer moeten gebruiken of misschien is het filter van je sub frequentie instelbaar en kan je het kantelpunt iets omlaag draaien.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• keenoncoolstuff
            • May 2003
            • 695

En als het je niet interesseert of het goed klinkt, of dat je spul kapot gaat:
            Sluit je subwoofer aan op je versterker en sluit de 2 andere boxen niet op de subwoofer aan, maar ook direct op de versterker.
            Boxen trillen: jij blij.

Groet, Rob.
            All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
            If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Klinkt wel weer heel erg HI-FI en slaapkamer niveau.
              Daarom ook een slotje.
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...