Oplaadbare VS wegwerpbatterijen in Mini Pod

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Oplaadbare VS wegwerpbatterijen in Mini Pod

Vandaag werd ik overvallen met een simpele vraag waar ik dan toch het antwoord niet op wist...

Gitariste heeft een Mini Pod (gitaarsimulatiedoosje van Line6) gekocht voor onderweg. In de handleiding wordt aangegeven dat er geen oplaadbare batterijen mogen worden gebruikt. Dit kan een aardige kostenpost worden als zij flink gebruik gaat maken van het ding.

In de handleiding staat geen reden aangegeven waarom dit niet kan. Het enige wat ik me kan voorstellen is de lagere spanning die oplaadbare batterijen leveren (1.2v ten opzichte van 1.5v). Of is het simpelweg een methode om batterijfabrikanten een handje te helpen?

Wat denken jullie?
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Ik heb ook zo´n ding. En je kan er gewoon een adapter op aansluiten. Lijkt mij eenvoudig wat je dan doet....
    lekker belangrijk!

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Maar ze is juist erg veel van huis. Vandaar het batterijenverhaal.

Er moet overigens AAA in, geloof ik.

(jaja, ik moet me beter inlezen, I know)

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

volgens mij kun je er gewoon aaa-tjes instoppen, alleen zullen ze iets korter meegaan, dus wel leuk voor tijdens oefenen enzo
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Als showband ooit eens tijd heeft kan hij er misschien zelf eens oplaadbare AAA-tjes instoppen? Weten we direct in de praktijk wat erop tegen is?
          Schade aan het toestel zal het al niet veroorzaken...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Even op een rij:
            1) Je sloopt apparaten niet met een laag voltage. Anders zou elke keer als je batterijen leegraken je apparatuur kapot zijn...

2) een POD is iets wat je gebruikt met een gitaar om je nek. Zeker omdat je zelfs geen stemapparaat meer mee hoeft te nemen. Is er in een gigbag zat ruimte voor zowel de POD als de adapter. Dit scheelt de natuur, wat je worst kan zijn, en je portemonee. Als rechtgeaarde hollander moet dat misschien overtuigen.

3) Volgens de uitstekende on-line servicepage van line 6:
            "Just a quick note to clarify the battery situation for pocket PODs:

The manual says only non-rechargeable AAA batteries can be used, well this is simply because rechargeable batteries are normally 1.2v per battery, and not 1.5v which is needed by the pPOD This means that when talking about a set of 4, you actually drop down to 4.8v and not 6v. Line6 confirms that this is a simple voltage issue, and that as long as the batteries are AAA and are 1.5v each, then that's fine."
            lekker belangrijk!

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Duidelijk verhaal Showband! Dank voor de moeite om het even op te zoeken en te laten weten.
              Vrij vertaald komt het erop neer: oplaadbare batterijen kunnen maar ze gaan door het toestel vrij vlug als "leeg" worden aangevoeld omdat ze vrij snel naar hun nominale 1.2 V spanning gaan wat voor de POD te weinig is blijkbaar.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...