Topjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Topjes

Hallo,

ik ben op zoek naar een paar topjes met 12" woofer.
    Ik ben van plan achtergrondmuziek te gaan verzorgen en af en toe eens een presentatievoorstelling.
    Later koop ik er misschien dan nog een paar 15" subs bij om kleine feestjes te doen.
    Omdat blijkbaar de K-112's niet leverbaar zijn had ik graag een alternatief gehad.
    Mijn budget is maximum 650 euro, iemand een idee wat zoal redelijk van kwaliteit is voor die prijs?
    Bedankt alvast.
    Last edited by GuntherM; 04-07-07, 20:34.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Even voor de situatieschets, is de 650 euro voor één topje, voor twéé topjes, en met of zonder versterker? Dit is wel handig om te weten om je op weg te kunnen helpen.

Zelf hebben we de HK Elias PX set, dat zijn 2 12'':1'' topjes en twee 15'' subjes, maar de topjes daarvan vallen hoe dan ook buiten je budget. Over de kwaliteit van HK ben ik overigens wel te spreken, maar ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt 2 12'' topjes van HK binnen 650 euro te krijgen. De PowerWorks speakers van HK kan ik trouwens niet echt aanraden, die hebben we ook, maar dat is duidelijk van een heel ander kaliber.

Comment

• GuntherM
      • Jan 2006
      • 163

Originally posted by 4uss
      Even voor de situatieschets, is de 650 euro voor één topje, voor twéé topjes, en met of zonder versterker? Dit is wel handig om te weten om je op weg te kunnen helpen.

Zelf hebben we de HK Elias PX set, dat zijn 2 12'':1'' topjes en twee 15'' subjes, maar de topjes daarvan vallen hoe dan ook buiten je budget. Over de kwaliteit van HK ben ik overigens wel te spreken, maar ik denk niet dat je het voor elkaar krijgt 2 12'' topjes van HK binnen 650 euro te krijgen. De PowerWorks speakers van HK kan ik trouwens niet echt aanraden, die hebben we ook, maar dat is duidelijk van een heel ander kaliber.
      Hoi 4uss de 650 euro is inderdaad voor een paar topjes, HK zal waarschijnlijk iets te hoog gegrepen zijn voor mijn budget.
      Ik ben dus op zoek naar passieve topjes, want eindversterkers heb ik zelf al.

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Heb je zelf een voorkeur voor een merk? Ik denk dat je binnen de volgende merken wel wat kunt vinden:
        American Audio, Behringer, Dap, JB Systems, JBL, Lem, Samson, Phonic, Yamaha.
        Dan ben ik er vast nog een paar vergeten, maar van deze merken zitten er in ieder geval speakers binnen je budget. Misschien is het handig om vooruit te denken, en alvast te kijken welke subs je er bij kunt kopen? Die mogelijkheid moet er wel zijn, ondanks dat je dat nu nog niet gaat doen.

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Heb zelf al goede kritieken gehoord over de Vibe 12 van JB Systems. (Speel zelf met de Vibe 15 - tot heel grote tevredenheid - maar dat is niet echt relevant in dit topic, denk ik)

Die Vibe 12 kan dan later uitgebreid worden met de Vibe 18 Bassspeaker. Die kan zelfs worden voorzien van een speciale filter voor de Vibe 12! Is dus een mooie combinatie... (en qua budget valt die Vibe 12 zeker binnen de 650 EUR voor de twee!)

Comment

• GuntherM
            • Jan 2006
            • 163

@moderator, deze topic mag afgesloten worden, momenteel is mijn project voor onbepaalde tijd uitgesteld door persoonlijke redenen, toch iedereen bedankt voor de constructieve reacties.

mvg

Comment

Working...