DMX Showmaster doorlussen naar Scanmaster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterPan
    • Sep 2006
    • 4

DMX Showmaster doorlussen naar Scanmaster

Heb een DMX probleem waar ik niet uitkom.

Als ik een DMX doorlus van de Showtec Showmaster 24 naar de Scanmaster 3 en vervolgens naar de diverse DMX lichteffecten (rookmachine, strobe e.d.) waaronder de 4 Winner 2 scanners beginnen deze zeer vreemde bewegingen te maken en kan ik helemaal niets meer aansturen met geen van de beide tafels.

Als ik de scanners apart aansluit op de Scanmaster is er geen probleem. De overige DMX lichteffecten apart aangesloten op de Showmaster werken eveneens probleemloos.

Is er sprake van een dubbele DMX adressering in de tafels, zo ja, hoe kan ik de eigen adressen van deze tafels wijzigen?

Heeft iemand een idee om mij op weg te helpen naar een oplossing voor dit probleem?
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

wat jij wil doen is de twee sturingen op een lijn zetten. dit kan je enkel met een dmx merger.
    leg anders eens eerst uit hoe dit doet met doorlussen

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Ik dacht wel dat die een DMX in heeft... niet?

Als het zo is:
      je moet rekening houden met je adressen, je beide tafeltjes zenden waardes uit op kanaal 1-???, dus je krijgt een conflict, de ene tafel zegt waarde X, de andere zegt waarde Y

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• PeterPan
        • Sep 2006
        • 4

Originally posted by DJ nn
        Ik dacht wel dat die een DMX in heeft... niet?

Als het zo is:
        je moet rekening houden met je adressen, je beide tafeltjes zenden waardes uit op kanaal 1-???, dus je krijgt een conflict, de ene tafel zegt waarde X, de andere zegt waarde Y

grtzz DJ nn
        Nadere uitleg van de situatie die niet werkt:

Als begin van de keten ga ik met een DMX kabel van de Showmaster DMX/out naar de Scanmaster DMX/IN waarna de kabel verder gaat vanuit de Scanmaster DMX/OUT en zo naar de Scanners en overige lichteffecten.

Groet,

Peter

Comment

• stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

Als je de handleiding van de scanmaster even had gelezen weet je waarvoor de DMX-in dient en weet je dus ook waarom dit niet werkt.
          exit night into LIGHT

Comment

• PeterPan
            • Sep 2006
            • 4

Antwoord goed?

Ik heb een tijd geleden heel goed de handleiding gelezen en daaruit blijkt dat de DMX/IN dient om een file transfer te doen van Scanmaster A naar Scanmaster B.

Er staat niets in over doorlussen van de ene naar de andere controller t.b.v. DMX sturing.

Het antwoord is: Koop een DMX merger, neem ik aan?

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Ik kan me maar weinig situaties inbeelden waarbij een merger beter/goedkoper is dan een extra DMX lijntje...

grtzz DJ nn

Comment

• PeterPan
                • Sep 2006
                • 4

Extra DMX lijntje ipv Merger

Ga inderdaad maar een aantal extra kabels solderen.

Allen dank voor de inbreng.

Comment

• kefman
                  • Jul 2007
                  • 3

dmx probleem

eey, kan dit niet gewoon opgelost worden door een cross kabel tussen de 2 tafels te prikken? 2 tafels met elkaar moet namelijk werken, doe ik ook wel is

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Originally posted by kefman
                    eey, kan dit niet gewoon opgelost worden door een cross kabel tussen de 2 tafels te prikken? 2 tafels met elkaar moet namelijk werken, doe ik ook wel is
                    In geval van een Y-splittertje... NIET DUS !!! is een digitaal signaal !!!

anders heb ik geen flauw idee wat een cross-kabeltje mag wezen...

ofwel merger (signaal A + signaal B)
                    ofwel 2 lijntjes (laten we het op een DMX-lijntje houden)
                    enige manier om deze 2tafeltjes te gebruiken...

grtzz DJ nn

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Kratje bier als de uitleg van een cross kabeltje ( what the fuck?!?!?)
                      in real live resulteert in een werkende situatie.

Ik wacht in spanning af, als je het echt weet te doen, mail ff je adresgegevens via PM, dan weet Albert de weg voor het kratje pretpalen!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...