Vraagjes i.v.m. jb tubeled systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Technic
    • Jun 2007
    • 1

Vraagjes i.v.m. jb tubeled systeem

Dag,

Onze firma heeft sinds kort een tiental JB TUBELEDS en 2 daarbij horende controllers. Ik ben er best tevreden over, alleen vind ik het enorm jammer dat je zelf geen nieuwe patronen kan toevoegen, of gebruik kan maken van RGB waardes in een vooropgesteld patroon. Het lijkt me wat overkill een controller per tube te gaan aanschaffen.

Zijn hier alternatieven voor ? Zowel alternatieven in de betekenis van andere merken ledtubes die zich wel deftig laten configureren, alsook mogelijke aanpassingen aan de huidige configuratie waardoor er meerdere mogelijkheden zouden vrijkomen.

Daar je met die controller tussen je gewone DMX en LED-specifieke aansturing zit, zou je al moeten weten wat die controller uitstuurt, moest je al de kennis bezitten om zoiets in zelfbouw te maken, wat me vrij ondoenbaar lijkt.

Op dit forum las ik eerder al dat mensen die led-tube specifieke aansluitingen door gewone XLR-aansluitingen vervangen hadden. Dit omdat men sneller een XLR kabel bij de hand heeft dan zo'n speciale ledtube kabel.
    Om nu nog een stap verder te gaan: zou het mogelijk zijn deze nu rechtstreeks aan te sturen zonder een tubeled controller, maar gebruik te maken van een PC (softwarematige controller) die dan signalen output via een poort?
    "Heb je nummer X van artiest Y?"
    "Sorry, ik bedien het licht..."
    "Mag ik dan een kleur aanvragen?"
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Er zijn toch macro-kleuren in de controller ingepropt... niet soms?
    (er zijn 2 modi van de controller, dus misschien in de andere?)

En om zelf een sturing te gaan maken lijkt me meer overkill dan er voor elke tube eentje te kopen... (jb is een dugetmerk, dus goedkoper lijkt me vrij moeilijk)
    je kan toch meerdere tubes appart aansturen met 1 controller

in theorie is het wel mogenlijk om zelf software te schrijven als je de codering van de tubetjes kan achterhalen, maar het is geen DMX signaal !

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• Jan3212
      • Jun 2008
      • 2

LED Tube

Hallo,

Op het forum staan hierrond een paar topics maar graag had ik geweten welke ledtube ik het beste koop want ik weet hier niet veel van.
      Momenteel twijfel ik tussen Showtec en JB.
      Het zou vooral gebruikt worden als sfeer element.

alvast bedankt

Comment

• DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

geruime tijd met de JB variant gewerkt en nooit klachten mee gehad...
        gemakkelijke bediening via handige controller of dmx, doorlusbaar met 230V, ...

maar volgens mij zijn de showtec en JB systems tubes beiden zo goed als gelijk aan elkaar, buiten het logo dan ;-)
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

Ik gebruik ze ook de jb versie en ze zijn helaas niet doormiddel van de bijgeleverde controller apart aan te sturen, dan moet je toch echt wat buiten de budget merken gaat kijken.

Je kunt natuurlijk voor iedere tube een aparte controller gaan inzetten, maar dat lijkt me een beetje ver gezocht.
          Misschien kan je met meerdere controllers groepen maken in even en odds, zodat je toch wat andere kleuren ed naast elkaar kan zetten.

succes ermee
          Down Under.

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Wanneer je de JB controller aanzet en dan even het aantal tubes per controller insteld maakt de controller zelf best leuke colourloops over de serie. Hierbij kun je denken aan een verschillende kleur per segment die over alle buizen loopt, of een segment dat iedere buis apart pakt. Gewoon even goed de handleiding lezen en het aantal aangesloten tubes instellen en dan lekker eens stoeien met de preprogrammed macro's!
            Correct me if I'm wrong

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

denk dat het aantal ingeven zelfs niet nodig was...
              er is gewoon een functie "Adress tubes" oid en dan geeft hij alle tubes in aangesloten volgorde hun eigen tube-adres (dus niet elke tube een apart dmx adres!!) zodat de chases en colorloops er in de juiste volgorde overlopen.
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• JustME125
                • Jun 2006
                • 297

Volgens mij komt het op ongeveer hetzelfde neer. De controller heeft in ieder geval wel een mogelijkheid om progjes over een veelvoud van tubes te maken zodat het lijkt alsof ze "los" aangestuurd worden.

Mzzls
                Correct me if I'm wrong

Comment

Working...