Showtec MiniMax 250. Wat kan het ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TDtheater222
    • Oct 2006
    • 8

Showtec MiniMax 250. Wat kan het ?

Goedendag allen!

Op vele sites ben ik nu een aanbieding tegen gekomen van Showtec, met een MiniMax 250 set. Bestaande uit 4 moving heads (de MiniMax 250) kabels, lampen en controller. De controller interreseert mij niet zo, aangezien we hier al genoeg licht tafels hebben. Maar ik wil graag weten of iemand van jullie ervaring heeft met de MiniMax. Is het een goede spot? Is ie een beetje snel in wisselen van kleur en gobo's, draait ie snel, is de strobe zo snel als ze zeggen, maakt ie veel lawaai (ventilator, beweging). Dat soort dingen, want buiten de vaste spec's van Showtec is er weinig te vinden op het web. Ik wil ze overigens gebruiken voor disco feesten, band optredens etc. in onze foyer, dus een kleine ruimte. (10 bij 10 meter, plafond 5 meter)
    Graag hoor ik van jullie!
    Jelle v.d. Holst
    Belichter stg. Jeugdtheater Hofplein
  • Jason_
    • Jun 2006
    • 98

Originally posted by TDtheater222
    Goedendag allen!

Op vele sites ben ik nu een aanbieding tegen gekomen van Showtec, met een MiniMax 250 set. Bestaande uit 4 moving heads (de MiniMax 250) kabels, lampen en controller. De controller interreseert mij niet zo, aangezien we hier al genoeg licht tafels hebben. Maar ik wil graag weten of iemand van jullie ervaring heeft met de MiniMax. Is het een goede spot? Is ie een beetje snel in wisselen van kleur en gobo's, draait ie snel, is de strobe zo snel als ze zeggen, maakt ie veel lawaai (ventilator, beweging). Dat soort dingen, want buiten de vaste spec's van Showtec is er weinig te vinden op het web. Ik wil ze overigens gebruiken voor disco feesten, band optredens etc. in onze foyer, dus een kleine ruimte. (10 bij 10 meter, plafond 5 meter)
    Graag hoor ik van jullie!
    Jelle v.d. Holst
    Belichter stg. Jeugdtheater Hofplein
    Hello Jelle,

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat ze er 2 hebben en na een weekje of 3 al weer terug moet omdat ze gebreken vertonen...
    snel zullen ze vast zijn aangezien het kleine koppen zijn.

Ik zou persoonlijk zeggen spaar dan even door voor een Phantom oid, zoveel duurder zijn die ook niet.

misschien is de Showtec Clubspot 250 dan wel interessanter,
    prikt denk ik bij jullie net wat meer door ipv een 24v/250w
    En natuurlijk veel meer functies..prisma enz.

Succes ermee!
    Einde bericht.

Comment

• Gerrit Hurkens
      • Dec 2000
      • 252

Ik zou het voorgaande advies volgen en doorsparen en/of wachten tot je een aantal sterkere spots kunt kopen.

Zoals ik kan lezen gaan de spots, als je ze koopt, veel getransporteerd worden. Kijk dan vooral naar de kwaliteit van het binnenwerk en de onderhoudsvriendelijkheid.

Wat betreft de toepassing: zie eerste alinea. Je gaat onder andere disco's doen en bandjes. Daarbij verwacht ik veel rook. Ik denk persoonlijk niet dat spotjes met een 24v 250w lamp en een rood kleurtje er voor nog door een pluimpje heen komen. En wit zal dan wel creme zijn... als je begrijpt wat ik bedoel.

Over de spots an sich kan ik uiteraard niets zeggen. Ik heb ze zelf nooit gezien of aangeraakt. Showtech heeft een bepaalde naam, maar ik kan ook niet zeggen dat alles van hun slecht is........
      \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

De minimaxxen gezien en "getest".

Erg compacte behuizing, lichtopbrengst van 4 van deze spotjes tussen 8x 300W par is netjes. Snelheid van de kopppen: traag in vergelijking met grotere koppen.

Toepassing voor wat mij betreft: vaste installatie, indien getransporteerd: net als grotere broertjes in een schuimpje anders erg snel afschrijven!

Voor dixo: geinig spul...ga er niet een podium meee doen met 500+ bezoekers, maarja dat doe je ook niet met twee Eons....Dimensioneren heet dat

Comment

• dh-showtechnic
          • Jun 2005
          • 139

ik zou inderdaad even doorsparen ja.
          wij hebben ze zelf ook gehad en verschillende setjes van verkocht.
          Maar hoor niks meer dan klachten over deze headjes.
          wij hebben ze zelf ook al weggedaan.
          De clubspot van showtec is zekers een leuke head en zijn ook nog wel betaalbaar.

Groetjes,
          Bram
          Nieuwe mega drive in show

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by ralph
            Erg compacte behuizing, lichtopbrengst van 4 van deze spotjes tussen 8x 300W par is netjes. Snelheid van de kopppen: traag in vergelijking met grotere koppen.
            Lichtopbrengst netjes? Uit een Winner-scan met een soortgelijke lamp komt een bak meer licht. En traag is nog een understatement, ze zijn gewoon echt niet vooruit te branden. Mac-600 is sneller (en dat zegt wel wat...)/

Vind het teleurstellende spotjes (maar ach, who cares voor dat geld).
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• Beback1996
              • Nov 2008
              • 19

Showtec MiniMax 250

Zou deze MiniMax wel bruikbaar zijn in particulier gebruik? Ik wil er een kopen voor mijn kamer van 5 bij 6 meter. Ik hoef hem niet te verplaatsen. Ik hang hem op en daar zal hij blijven hangen tot zijn einde. Levert hij genoeg lichtopbrengst voor een 5 bij 6 meter kamer?

Gr, siepP!
              'Er zit een irritant geluid op de headset!' 'Dat klopt, dat ben jij!'

Comment

• Flash experience
                • Nov 2007
                • 32

Voor vaste instalatie en als speelgoed op slapakamer is dat wel te gebruiken, orgineel nachtlampje zou ik zeggen .

Als je ze veel gaat transporteren, zijn ze snel afgeschreven. Niet stevig. Leuk voor kleine feestjes al zou ik dan opteren voor 4 scans, want om in een constructie te hangen zien ze er niet echt uit .

Lichtopbrengst valt mee maar ik zou opteren voor winners als het niet is voor 360 graden rotatie. Voor dat geld mag je neit teveel verwachten en dat krijg je ook niet. Gobo's zijn wel ''leuk'', kleuren ''vrij'' helder, bewegingen traag. Ik zou aanraden om verder te sparen of misschien enkele scans meer te kopen voro dat budget.

Comment

• Beback1996
                  • Nov 2008
                  • 19

Originally posted by Flash experience
                  Voor vaste instalatie en als speelgoed op slapakamer is dat wel te gebruiken, orgineel nachtlampje zou ik zeggen .

Als je ze veel gaat transporteren, zijn ze snel afgeschreven. Niet stevig. Leuk voor kleine feestjes al zou ik dan opteren voor 4 scans, want om in een constructie te hangen zien ze er niet echt uit .

Lichtopbrengst valt mee maar ik zou opteren voor winners als het niet is voor 360 graden rotatie. Voor dat geld mag je neit teveel verwachten en dat krijg je ook niet. Gobo's zijn wel ''leuk'', kleuren ''vrij'' helder, bewegingen traag. Ik zou aanraden om verder te sparen of misschien enkele scans meer te kopen voro dat budget.
                  Dankje!
                  'Er zit een irritant geluid op de headset!' 'Dat klopt, dat ben jij!'

Comment

• scanlight
                    • May 2011
                    • 1

graag zou ik mijn mening geven over de showtec minimax

ik heb er zelf 4 maar over het algemeen staan er 2 met stukken
                    lampjes houden het zeer kort vol, fans stoppen met draaien
                    heb nu momenteel het probleem dat een op stand alone wel goed functineerd maar zodra hij op dmx draaid blijft het gobo wiel draaien op identiek het zelfde adres als de andere 3 , deze doen het wel normaal dus dat kan geen conflict zijn

bij een andere van me is de trafo voor de lamp kapot en vrijwel onmogelijk om de onderste behuizing te openen , het bovenste gedeelte is in verschillende kappen en ideaal voor onderhoud maar het onderste gedeelte is een geheel wat aleen eraf kan als je het complete bovendeel eraf haald wat onmogelijk is door de te korte kabels

iemand van jullie nog een idee om daar bij te kunnen ?
                    na uren klooien heb ik hem nog steeds niet los gekregen

groetjes robbert

Comment

Working...