blinder

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sticks67
    • Jun 2007
    • 1

blinder

Hoi,

weet iemand een antwoord op de volgende vragen?

Ik heb heb stage blinder (4 x 650 w), 2 netsnoeren, geen dmx
    Wat heb ik nodig om het apparaat aan te sturen, en zou dat op een of andere manier ook met een pad kunnen (ik ben drummer)

groeten, René
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

Uiteraard zul je een dimmer (of switchpack) moeten hebben om de lampen aan te sturen. Deze moet wel 10ampere belasting aankunnen. Als bediening zou je bijvoorbeeld een dmx voetpedaal kunnen gebruiken (bijv showtech). Via een drumpad lijkt me wat lasting: ook al zou je heb via midi zo kunnen bedienen dan lijkt me de puls toch te kort omdat deze lampen vrij traag zijn met opwarmen tot ze licht geven.

Comment

• marciano
      • Feb 2006
      • 164

Je kan een dimmer pack kopen met een sturing

bijvoorbeeld

dimmer
      Showtec LightBrick Dimmpack, 4 kanaals, schucko

sturing
      Showtec Lite-4, dmx controller

als de blinders dichtbij staan en het heel goedkoop moet kan je 2 schakelaars bij de bouwmarkt halen en die gebruiken. een drumpad kan wel via MIDI ensow maar dan wordt het erg duur en dit is eenvoudig

Comment

• sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

die apparaten gaan niet werken Marciano: de lite 4 is alleen dmx sturing en geen dimmer en de lightbrick mag maar 1,5 ampere hebben...

Comment

• marciano
          • Feb 2006
          • 164

Sorry je hebt gelijk sjoerd ik had de onderstelling dat die lightbrick 5A per kanaal kon hebben.

Showtec D-Pack 6, digitale DMX dimmer, 6 x 10 Amp., terminal (ander product)

is een dimmer die dmx aanstuurbaar is en 5A per kanaal kan hebben En waarom zou die Lite4 niet werken die dimmers zijn DMX aanstuurbaar dus het moet gewoon werken. Dus je kan nu met die lite 4 die dimmers aansturen.

edit: moet toch een keer een teldoos kopen. je moet 2*650=1300W op een dimmer kunnen zetten dus deze boven staande dimmer (gewijzigd) heeft 6x een 10 Ampere dimmer. Dit betekend niet dat je 60Ampere kan trekken. Sorry voor het niet goed lezen van product informatie. en voor de verwarring voor de topic starter.
          Last edited by marciano; 12-06-07, 21:54.

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

En ook aan 5A kom je dus tekort.
            Wel gaarne juiste producten aanraden!
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

nou, die dimmer is gewoon 6*10A, dus da's geen probleem. hoezo dan5A??

Comment

• marciano
                • Feb 2006
                • 164

Had eerst de verkeerde foute dimmer neergezet die te weinig ampere had maar om niet nog verwarrender te zijn heb ik die weggehaald en gewijzigd in deze. Die andere was 5A.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

En je slaat de plank weer volkomen mis met:
                  edit: moet toch een keer een teldoos kopen. je moet 2*650=1300W op een dimmer kunnen zetten dus deze boven staande dimmer (gewijzigd) heeft 6x een 10 Ampere dimmer. Dit betekend niet dat je 60Ampere kan trekken. Sorry voor het niet goed lezen van product informatie. en voor de verwarring voor de topic starter.
                  Deze dimmer is namelijk met 2300Watt per kanaal te belasten.

Zullen we afspreken dat je mensen gaat adviseren als je zelf tenminste het idee hebt waar je over praat?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...