Scanners voor een betaalbare prijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-z
    • Jun 2007
    • 28

Scanners voor een betaalbare prijs

Hallo iedereen,

Wat zijn nu betaalbare scanners voor een betaalbare prijs en welke controler kan ik dan het best gebruiken?
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

zou je een beetje meer informatie kunnen geven waarvoor je ze gaat gebruiken?

Zoek je scanners om in je kamer een feetje te bouwen of is het echt professioneel gericht?
    Skyline forever

Comment

• Dj-z
      • Jun 2007
      • 28

Ik ben een beginende dj, ik heb niet het allerbeste spul nodig maar ik zoek wel een beetje kwaliteit.

Comment

• Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

The Winner II van JB-Systems
        Prima prijs/kwaliteit verhouding

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Originally posted by Dj-z
          Ik ben een beginende dj, ik heb niet het allerbeste spul nodig maar ik zoek wel een beetje kwaliteit.
          Ja... de vraag is... hoe goed wil je beginnen? Heb je genoeg potentiele klanten, of ga je bij nog een heleboel andere DJ's in dezelfde klantenvijver vissen?

Je kunt (en dat is hier al vaker beschreven op het forum) als kleine DJ beginnen met goedkope rommel, en daarmee automatisch in het no-budget circuit terecht komen. Je kunt ook meteen een stapje hoger beginnen, door goede apparatuur te komen die ook niet na een jaar niets meer waard is (mocht je er toch weer mee willen stoppen) en waarmee je meteen professioneel over komt. Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van je draaikwaliteiten, maar als je een nette lijst met apparatuur hebt gaan de mensen er ook sneller vanuit dat je kwaliteit hebt op het gebied van draaien.

Na dit relaas vraag ik me af:

- Waar moeten je scanners aan voldoen (de kwaliteit die je noemt + de functies)?
          - Welk budget heb je (scanners + sturing), dus wat is in jouw ogen betaalbaar?

Daarnaast: heb je al licht? En zo ja wat? Als je nu bijvoorbeeld een setje PAR-64 hebt (wat meestal niet voorkomt bij de gemiddelde beginnende DJ, maar het zou kunnen) dan ga je met een 150Watt scan al niet uitkomen.
          Misschien heb je nu al licht en heb je daar een DMX-sturing bij die ook geschikt is om de scans mee aan te sturen, dan blijft er extra geld over om aan de scans zelf uit te geven.

Comment

• Dj-z
            • Jun 2007
            • 28

[quote=4uss;460994]Ja... de vraag is... hoe goed wil je beginnen? Heb je genoeg potentiele klanten, of ga je bij nog een heleboel andere DJ's in dezelfde klantenvijver vissen? Ik heb nog niet echt veel klanten, maar zover ik weet zitten er niet zo veel dj's bij mij in de buurt (maar ja wat is veel?)

Je kunt (en dat is hier al vaker beschreven op het forum) als kleine DJ beginnen met goedkope rommel(Ik heb geen zin om rommel te kopen maar ik wil ook niet te duur spul hebben), en daarmee automatisch in het no-budget circuit terecht komen. Je kunt ook meteen een stapje hoger beginnen, door goede apparatuur te komen die ook niet na een jaar niets meer waard is (mocht je er toch weer mee willen stoppen) en waarmee je meteen professioneel over komt. Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van je draaikwaliteiten, maar als je een nette lijst met apparatuur hebt gaan de mensen er ook sneller vanuit dat je kwaliteit hebt op het gebied van draaien.

Na dit relaas vraag ik me af:

- Waar moeten je scanners aan voldoen (de kwaliteit die je noemt + de functies)? kleurenwisselaar, gobowisselaar, vloeiende pan&tilt beweging, strobo effect.
            - Welk budget heb je (scanners + sturing), dus wat is in jouw ogen betaalbaar?200/300 per scanner en de struring, nou ik wil gewoon een goede controler hebben waarmee je de scanners die ik ga kiezen goed kan besturen (ik ben eerst van plan om 2 scanners te kopen maar ik wil nog wel eventueel kunnen uitbreiden).

Daarnaast: heb je al licht? En zo ja wat? Als je nu bijvoorbeeld een setje PAR-64 hebt (wat meestal niet voorkomt bij de gemiddelde beginnende DJ, maar het zou kunnen) dan ga je met een 150Watt scan al niet uitkomen.
            Misschien heb je nu al licht en heb je daar een DMX-sturing bij die ook geschikt is om de scans mee aan te sturen, dan blijft er extra geld over om aan de scans zelf uit te geven. IK heb 1X ravemoon, ja dat is eigelijk het enige dat ik heb. Maar ik ben misschien (in de toekomst) ook nog van plan om een paar parren te kopen.[/quote]

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Comment

• Dj-z
              • Jun 2007
              • 28

Sorry voor dubbel posten.

Ik ben dus op zoek naar een scanner die geschikt voor mij is maar als er een is die 100 euri (per scanner)boven mijn buget komt en daardoor, als ik echt professioneel ga beginnen, hij nog steeds heel nuttig is wil ik dat ook wel horen!

Comment

• goldsound
                • Jan 2003
                • 429

Ik zou als eerste eens zorgen dat je een leuke basis hebt door een 8-tal parren met sturing te kopen.
                Daarna kan je rondkijken voor scans etc.

Ik merk zelf dat je op heel veel plaatsen al voldoende hebt aan parren met eventueel een effectje erbij.
                Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Die Martin SCX-500's komen dan wel iets boven je budget maar je bent er wel goed mee... die The Winner is trouwens ook niet slecht alleen staat er geen "Martin" op.
                  P.S.: als je nu 1 topic over je scans had gehouden had ik maar 1x moeten reageren...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dj-z
                    • Jun 2007
                    • 28

Originally posted by laserguy
                    Die Martin SCX-500's komen dan wel iets boven je budget maar je bent er wel goed mee... die The Winner is trouwens ook niet slecht alleen staat er geen "Martin" op.
                    Zit er dan veel kwaliteisverschil tussen martin scx-500 en the winner? of is het merk 'martin' gewoon beter?

Comment

• feestmuziek
                      • Nov 2006
                      • 48

Het is me opgevallen dat er in de Winner soms onderinge kleurverschillen zitten. Dus bijv de ene scanner heeft blauw en de andere heeft een lichtere kleur blauw. Is me nu al een aantal keren opgevallen. Verdere hebben ze niet een hele vloeiende pan/tilt beweging. De scx500 daarentegen heeft wel een vloeiende beweging en hebben veel mooiere kleuren en ook echt hele mooie split kleuren. Ik zou gaan voor de scx500. Veel duurder dan de Winner zijn ze niet en wat al eerder is gezegd: er staat Martin op.
                      Succes

Feestmuziek

Comment

• Dj-z
                        • Jun 2007
                        • 28

Maar heeft de scx500 van 'Martin' wel een goede lamp die ook nog boven een paar parren heen kan komen? (zodat je hem ook nog kunt zien)

Comment

• feestmuziek
                          • Nov 2006
                          • 48

ondanks er maar een 150 watt lampje inzit, komt er bijna net zo veel licht uit als bijvoorbeeld de mx-1 van martin (250w lampje) dit komt door de goede optiek in de scx500. En ja kijk ga je er par 64 met 1000w lampen erin gebruiken je dan zal je het niet gaan redden met je scx. Maar gebruik je ze in combinatie met een par 56setje dan gaat het gewoon prima.

Feestmuziek

Comment

• Dj-z
                            • Jun 2007
                            • 28

Originally posted by feestmuziek
                            ondanks er maar een 150 watt lampje inzit, komt er bijna net zo veel licht uit als bijvoorbeeld de mx-1 van martin (250w lampje) dit komt door de goede optiek in de scx500. En ja kijk ga je er par 64 met 1000w lampen erin gebruiken je dan zal je het niet gaan redden met je scx. Maar gebruik je ze in combinatie met een par 56setje dan gaat het gewoon prima.

Feestmuziek

Als ik een par setje ga kopen ga ik hooguit lampen kopen van 300W.

Comment

• feestmuziek
                              • Nov 2006
                              • 48

Ja nou dan redden die martin's het er gemakkelijk bij.

Feestmuziek

Comment

Working...