craaft c 15 pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

craaft c 15 pro

Beste mede forumleden

Heeft iemand hier enige ervaring met de (speaker) craaft c-15 pro. Het gaat echt specifiek om deze luidspreker, en niet over craaft/solton in het algemeen.

Kan iemand mij helpen??? Internet en zoekfunctie leveren niet veel op....

Alvast bedankt

Bob
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

Ik begeef me op glad ijs... Heb recent de C12pro gehoord ( en zijdelings de C15pro, maar daar kwam ik niet voor dus heb daar ook niet echt op gelet ).
    Had nl. interesse, mede vanwege de lage prijs, in 4 van deze topjes. Ik vond het geluid van de C12-pro dus tegenvallen... is ook een beetje een budgetserie. Volgens de verkoper geldt hetzelfde voor de C 15 pro.
    Overigens, hierbij enige nuancering; het is zeker niet slecht voor het geld dat je ervoor moet betalen. Sterker nog voor die prijs is het gewoon een heel leuk presterend kastje.

Ik ben echter iets meer gewend van Craaft....dat is mijn valkuil in deze.

Comment

• dj bobo
      • May 2003
      • 155

Mmm, de prijs is ook hetgeen mij vooral aantrok. En aangezien craaft normaal redelijke speakers maakt (gevaarlijke opmerking om op merken af te gaan)... De afweging die ik moet gaan maken is of de speaker het waard is om van maastricht naar keulen af te reizen.

Ik wil ze gaan gebruiken als 2e setje nu met de examenperiode, en evt verjaardagen etc, de kleine dingen dus... Zijn ze hier enigsinds acceptabel voor? Is er een (bekende) speaker die er enigsinds vergelijkbaar mee is?

mvg Bob

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Geluid klonk wel redelijk "vol" dus denk dat ze wel geschikt zijn voor dat gebruik. Over echte belastbaarheid kan ik je helaas niets vertellen. Waar kun je ze mee vergelijken ( moet je eigelijk een A/B test doen)...
        Heb zelf ook 4x Wharfedale EVP-S15 ....Geluid zat wel in de buurt ervan qua bas maar op het hoog ietsjes scherper.

Comment

• dj bobo
          • May 2003
          • 155

Omdat dit soort topics vaak onbeantwoord eindigen,en ik de zoekfunctie uitkomst wil laten bieden voor mensen om zo het forum schoon te houden... hier het slot!

Afgelopen week ben ik gaan luisteren naar zowel de craaft c 12 pro, en de c15 pro. Ik heb twee stuks c 12 pro aangeschaft, omdat de prijs/kwaliteits verhouding erg goed ligt!

Ik was eigenlijk opzoek naar een fullrange 15'' speaker, maar heb toch gekozen voor de 12'' versie om een aantal redenen. De 12'' klinkt wat frisser/ strakker en heeft een betere kick, klinkt beter bij spraak en bovendien vond ik het laag van de 15'' te weinig om de kast echt standalone te gebruiken. Ik heb toen besloten om de 12" te kopen, om vervolgens deze met behringer subs een setje te laten vormen.

Afgelopen vrijdag heb ik ze voor het eerst verhuurd icm de b1800x op een ep 2500. Het setje was prima in balans. Ik heb op hoog volume verschillende platen opgezet, van house tot staus...
          Wat mij vooral verbaasd aan deze speaker is dat hij op hoge volumes niet overdreven schel is, iets dat veel andere budget speakers wel zijn. Het hoog is wel enigsinds te aanwezig.. (overigens is dit prima bij te werken met een eq)
          De c12pro is 200 watt rms, maar had geen moeite met de 350 watt rms die hij uiteindelijk te voorduren kreeg gedurende 3 uur.

Samengevat

plus punten:

Zeer gunstige prijs/kwaliteits verhouding
          Niet schel
          Goed belastbaar
          Compact / laag gewicht

Min punten

Onhandige, zwakke handvaten
          Iets te aanwezig hoog
          Weinig dynamiek

Kortom, de craaft c12 pro is een prima speaker voor zijn prijs, zeer goede prijs /kwaliteits verhouding dus, verwacht echter geen wonderen..

prijs: 110,- ps
          Last edited by dj bobo; 25-06-07, 16:48.

Comment

• rooie-remus
            • Apr 2007
            • 29

ik heb ook wel interrese in de c12 pro
            maar waar zijn ze te bestellen voor 110,- p/s ik kom ze alleen maar tegen voor 159,-
            mvg remco

Comment

• dj bobo
              • May 2003
              • 155

Ik heb ze van een particulier gekocht... ze staan echter ook ergen op i-net voor 88 euro p.s. in een zaak in zuid-duitsland in kirstein (te vinden via ebay). Ik had geïnformeerd hoeveel het zou kosten als ik ze daar zou bestellen... met verzendkosten was dat iets van 250 euro voor de 2.

Comment

• rooie-remus
                • Apr 2007
                • 29

ja ik heb ze ok gevonden maar ik kom op 20 euro verzendkosten voor 2
                alleen ik ben nog aan het twijfellen het liefts hoor ik ze eerst en bij de lokale elektrozaak konden ze ze niet leveren anders konk ze daar wel eerst beluisteren (hun hadden namelijk ook interrese)
                woon je toevallig nie in de buurt van helmond

Comment

Working...