wat moet ik kopen?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-sjaakie
    • May 2007
    • 62

wat moet ik kopen?

ik ben vanplan om Dj spullen te kopen en ik heb al 2 sets gevonden maar welke zal ik dan nemen?
    set1

Reeds getest in de verhuur en blijkt een leuke instapper (voor de beginner)
    Deze set bestaande uit:[LIST][*]Dubbele CD-speler van het merk US Blaster met Cue, jogwheel en pitch control[*]Behringer VMX-100 Mixer met gain, Hi en Low regeling[*]1x Gemini DJM hoofdtelefoon[*]1x DJ microfoon Vocopro[*]inclusief alle benodigde aansluit materiaal[*]439.00 euro[/LIST]
    set2

Klik hier
    Normaal 557,00 euro nu voor slechts...500.00 euro
    Leuke en geheel nieuwe set bestaande uit nieuwe volgende Koolsound producten:
    1x Koolsound CD 220P

[FONT=Verdana-Italic][LIST][*][LEFT]Gepowerde dubbele CD-speler[/LEFT][*][LEFT]met geïntegreerde 2-kanaals[/LEFT][*][LEFT]mixer.[/LEFT]
    [/FONT][FONT=Verdana-Italic][*][LEFT]- +/- 16 pitchcontrol[/LEFT][*][LEFT]- Anti skip protection[/LEFT][*][LEFT]- Loopfunctie[/LEFT][*][LEFT]- Grote jog-dial[/LEFT][*][LEFT]- Relay-play & Faderstart[/LEFT][*][LEFT]- Frame Search[/LEFT][*][LEFT]- Digitale uitgang[/LEFT][*][LEFT]- Ingebouwde 2-kanaals mixer met[/LEFT][*][LEFT]3-voudige toonregeling per kanaal[/LEFT][*][LEFT]- 2 x 100W[/LEFT][/LIST][/FONT]
    2 x Koolsound XL1350

[FONT=Verdana-Italic][FONT=Verdana-Italic][LIST][*][LEFT]Passieve fullrange disco speaker[/LEFT]
    [/FONT][FONT=Verdana-Italic][*][LEFT]- 2-Weg[/LEFT][*][LEFT]- 31cm Woofer[/LEFT][*][LEFT]- Hoorntweeter[/LEFT][*][LEFT]- 4 Piëzotweeters[/LEFT][*][LEFT]- 350W muziekvermogen[/LEFT][*][LEFT]- Afgewerkt met tapijt[/LEFT][/LIST]
    [/FONT]
    [/FONT]
    draaien is mijn hobby
  • sjoerd1990
    • May 2006
    • 8

dit zijn 2 sets die je absoluut niet kan vergelijken, de ene in een set met microfoon en koptelefoon (wel is waar niet van superieure kwaliteit0 een cdspeler, en een mixer

terwijl bij die andere set ook al boxen worden geleverd. dus vertel eerst even je plan ga je thuisdjen op locatie of bijvoorbeeld een drive-in show

en je budget is 500 euro ongeveer neem ik aan?

en verder denk ik dat voor een beetje mixen eigenlijk wel een driedelige toonregeling een must is/

Comment

• DJ-sjaakie
      • May 2007
      • 62

nou ik wou een drive-in show doen mijn budget ligt rond de 500 euri maar ik wil eerst geluid en dan pas licht
      draaien is mijn hobby

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Doorsparen.
        SR20DET

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Doorsparen.
          Kortste en beste advies idd.
          Dit zijn leuke setjes voor thuisgebruik maar kom hier a.u.b. niet mee buiten (zeker een gepowerde CD-speler met mixer: als er iets kapot gaat moet je al heel snel alles weggooien).
          Koop losse stukken en koop deftige stukken.
          Investeer in DEGELIJKE versterking en luidsprekers en eventueel voorlopig om te starten in een iets minder mengpaneel (mengertjes kosten niet heel veel en verslijten toch tegen de tijd dat je gegroeid bent als bedrijf; als je van de eerste keer deftig investeert in een goede versterking+LS (duurder dan een mixer) dan hoef je later weer niet een duurdere te gaan kopen terwijl de eerste niet versleten is)
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

eerste setje is het leukst/handigst, maar ik zou ook doorsparen...
            toch zeker als het langer moet meegaan...

verdubbel je kapitaal en dan kun ja al vele degelijkere spulletjes kopen...

(je kan ook in stukjes kopen en bijhuren als je moet gaan draaien)

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• DJ-sjaakie
              • May 2007
              • 62

nou ik vind het een goeie set waar zijn jullie dan mee begonnen?
              draaien is mijn hobby

Comment

• Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

Originally posted by DJ-sjaakie
                te huren, later een dubbele speler gekocht (Denon had je toen alleen nog eigenlijk)

Stel je wil taxi chauffeur worden. Dan zul je dus een taxi moeten gaan kopen. Dan ga je toch ook niet naar de dealer met 500 euro in je hand?
                Dan kan je wel een 2e hands peugeot 205 uit '87 gaan kopen met je 500 euro maar ik denk niet dat je er veel klanten mee krijgt. Niemand wil bij jou instappen denk ik he Misschien wat cru gezegd, maar om het wat duidelijker te maken.

Comment

• DJ-sjaakie
                  • May 2007
                  • 62

ok
                  maar wat raad je me dan aan om te kopen?
                  draaien is mijn hobby

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

ik ben begonnen (en heb het trouwens nog steeds, maar uitgebreid)

JB systems spulletjes:
                    MX6 (6kanaals mixer)
                    CD 560 ( simpele dubbele CD)
                    TS 15 ( 250W boxen) en versterkertje erbij natuurlijk
                    2 draaitafels (daar eigenlijk beetje spijt van omdat ik liever met CD'tjes draai)

later zijn gekomen: laptop met daar later BPM-studio op
                    2 tiefjes met telkens DMXbalk erop en 4 par56's
                    net setje robocolors en roboscan 218 pro gekregen (leuke spulletjes als je ze krijgt )

nu vet aan het sparen voor controller voor BPM en Pioneer (CDJ1000 en DJM800)

in begin heeft me dikke 2000€ gekost... heb er nooit spijt van gehad...
                    JB zijn geen topspullen maar (persoonlijk vind ik) beter dan "jou" setje

Ik zou dus even blijven sparen...
                    ... the sound of silence...

Comment

• Lennartsound
                      • Dec 2006
                      • 269

ok
                      maar wat raad je me dan aan om te kopen?
                      Je kan het op 2 manieren bekijken:

Je koopt iets wat iedereen kent en cool vind. Je wordt dan o.a. geboekt omdat je goeie spullen hebt. (en omdat niemand weet hoe je draait is dat idd een graadmeter)
                      Dan kom je maar op ee speler uit en dat is de Pioneer CDJ1000 MK3 met de DJM 800 als mixer. Die wil iedere DJ. Die staat dus ook overal. Helaas voor jou waarschijnlijk onbetaalbaar. Hoewel, zoiets heet "investeren" Iets wat je gaat doen als je ergens je werk van gaat maken. Oftewel geld lenen, spullen kopen en als een gek werken om het terug te verdienen. Dan komen er weer andere dingen kijken zoals begrotingen maken, bussiness plan maken, prognoses, marktonderzoek etc. Oftewel je wordt "Professioneel"
                      Of je blijft hobbieen. Dan nog zou ik iig iets kopen dat ff mee gaat en dat fijn werkt. Perssonlijk heb ik toch wel goeie ervaringen met de Pioneer CDJ 100, een betaalbaar spelertje. Mixer maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Numark, Pioneer, Dateq. Ik heb nog nooit beatcounters of dat soort onzin gebruikt, is allemaal onzin die alleen maar stuk gaat en toch nooit goed werkt. Moet natuurlijk wel goed klinken dus geen Behringer of van die DAP/Showtec rommel.
                      Belangrijkste advies: lees jezelf eerst even in.
                      Last edited by Lennartsound; 30-05-07, 23:44.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Je vraagt advies maar je vindt het zelf een goede set. Waarom dan advies vragen. Ik ben geen DJ maar je kan het onderstaande in hetzelfde plaatsen;

Ik ben begonnen met niks en alleen maar huren wat ik nodig heb. Door de jaren heen (nu ongeveer 10 jaar bezig) een eigen mengtafel, effecten, wat compressors/gates, DI's en microfoons aangeschaft voor de kleine klussen als bandjes. Voor de theaterklussen huur ik nog steeds alles. Ook speakers en versterkers heb ik niet zelf en worden altijd gehuurd op maat van de wensen en lokatie.

Het is niet altijd rendabel om (alles) in eigen beheer te (willen) hebben. Als je dat al wil kun je het beter later goed kopen dan nu iets kopen wat met een jaartje op de schoot gaat omdat het toch niet klinkt of al kapot is.

Ik denk dat er dan ook eigenlijk al alles is gezegd over deze twee door jou genoemde sets. Alles wat men jou nu gaat adviseren op de vraag wat je dan beter wel kan kopen ligt boven jou budget en betekend sparen en opbouwen met jaren. Verder is er ook al genoemd, lees en leer wat alles inhoud, doet en werkt zodat je ook weet wat je gaat kopen.

Succes als DJ.

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Beste DJ-Sjaakie,

Ik snap dat euro 500,- voor jou HEEL VEEL geld is, maar over een jaar ofzo denk je f#ck, had ik dat geld maar niet besteed om al die prullen te kopen, maar 1 goed ding.

Ikzelf ben ook begonnen met een (2e-hands) denon dubbele cd-speler, ook kocht ik nieuw allerlei onnodige dingen zoals galmpjes enzo maar dat heb ik in de jaren erna toch weer allemaal (MET VERLIES) verkocht omdat ik er eigenlijk helemaal NIETS aan had.

Dus bedenk goed WAT je NU wilt, maar zeker ook WAT je over een jaar zou willen hebben, en misschien koop je dan in fasen wel meteen de juiste spullen.

Tuurlijk is alles nieuw kopen gaaf, maar als je budget beperkt is (sorry maar 500,- is echt beperkt) ben je misschien beter af met gebruikte app, zodat je: of meer, of kwalitatief beter kunt kopen

Succes met je beslissing
                          Groet John
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJ-sjaakie
                            • May 2007
                            • 62

ik ga denk ik doorsparen en ff op wat sites kijken en in de plaatselijke winkel kijken enz.
                            draaien is mijn hobby

Comment

• dj luuk cobus
                              • Mar 2007
                              • 50

Beste DJ-Sjaakie

Ja heel goed plan om door te sparen.
                              Ik ben zelf ook niet goed begonnen ik kocht een versterker + boxen voor veel te veel geld, en ik wist niet eens welk merk de boxen waren.

Tip:spaar door en kijk wat goed spul is en koop geen prut, want je krijgt er vanzelf spijt van.

Comment

Working...