Draadloze microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Old Glibber
    • May 2006
    • 10

Draadloze microfoon

Forumleden,
    Zoals mijn nickname al doet vermoeden ben ik al een van de ouderen.
    Een van mijn hobby`s is geluid en daarom verleen ik wel eens assistentie met mijn geluidsinstallatie bij loop-evenementen,alles op bescheiden schaal.
    Mijn plan is om een 2e draadloze microfoon aan te schaffen die de 100 meter haalt.De microfonisten lopen meestal over het terrein te zwerven om een praatje te maken.
    Ik heb een aantal merken en type`s uitgezocht waarvan ik denk dat zij voor mij bruikbaar zijn.Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of één van deze de moeite van de aankoop waard zijn.
    Ik waardeer jullie kennis en ervaring tenzeerste.
    Groetjes.
    Karel
    AKG WMS 40 pro met HT 40 pro
    Sennheiser Freeport
    Behringer 2000 M
    Leem UH 16 HR
    Samson Stage 55 + Q7
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Sennheiser Freeport gaat niet heel ver. Zal dus waarschijnlijk voor je toepassing niet geschikt zijn.
    Om 100 m te halen (met volk in de buurt) zal je toch met een merk moeten werken dat je richtantennes kan bezorgen want met je gewone sprietjes ga je dit ook niet halen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

hoorde laatst van iemand die 2 zenders van mij gebruikte dat ie de 100 meter met succes haalde met de standaard sprietjes en met volk ertussen lopen
      dit was trouwens met 2x een ew100 g2 setje,

kan iemand bevestigen of het dus goed te doen is? een ew100 g2 100 meter van de ontvanger met goede ontvangst / audio
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Ralph Hees
        • Nov 2005
        • 183

Mijn ervaring met de freeport is dat hij wel ver gaat. Ik heb hem een keer bij een basischool getest en met het gebouw ertussen hoorde ik nog steeds dat er geluid uit de speakers kwam. En dat was minimaal 75 meter.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een paar stuks huren en proberen.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Ralph, dat is nou weer een advies wat moeilijk op te volgen is.
          De meeste rentalcompanies hebben deze ( met alle respect!) budget ranges niet opgenomen in hun verhuurlijsten.

EW100 is toch wel zo'n beetje het minst...

Uit eigen ervaring: Sennheiser freeport wat hoger geplaatst: Atletiekbaan: goede ontvangst
          Van de winter setje uitgeleverd aan een kunstijsbaan, die maken daar met veel plezier en naar volle tevredenheid gebruik van.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

100 meter buitendeurs met spraak halen volgens mij vrijwel alle zenders wel zolang het open veld is. (dus niet achter een groot heras-hek van de kogelstootbaan je spullen opzetten )

Wat wel een probleem met butgetzenders kan geven is dat er vaak weinig frequentiekeuzes zijn. En je met een beetje pech er een andere zender op krijgt.
            lekker belangrijk!

Comment

• Old Glibber
              • May 2006
              • 10

microfoon

Ik heb een EW100 even kunnen lenen en ik moet toegeven dat jullie gelijk hebben,er ging een wereld voor mij open.Alleen mijn budget is niet toerreikend om een nieuwe aan te schaffen.

Karel

edit mod: we hebben wel wat spelregels karel :-), ff wat tekst opgeruimd.
              Last edited by moderator; 28-05-07, 00:05.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

LOL @ Showband: But(t) get zenders? leuke tiepo!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Old Glibber
                  • May 2006
                  • 10

microfoon

Sorry, het is voor mij nog erg nieuw zo`n forum.
                  Karel

Comment

Working...