rookmachine stoort geluidskaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bassie b
    • Nov 2004
    • 57

rookmachine stoort geluidskaart

afgelopen weekend tijdens het draaien met men disco gebeurde er iets vreemds
    ik werk met computer en daaraan zit een externe 5.1 geluidskaart om zo het linkse en rechtse kanaal van pcdj op men mengpaneel te krijgen
    nu heb ik pas een antari rookmachine gekocht en tijdens het gebruik ging mijn geluidskaart helemaal naar volume nul
    heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt
    matthijs
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Wat heb jij van 5.1 kaart? Hercules?
    Ik heb dat hier ook omdat mijn (desktop) PC niet goed geaard was en ik af en toe statische tikjes had op mijn geluid. Af en toe na een "tikje"=statisch ontladingkje ging mijn Windows mixer inderdaad ook soms ietsje naar beneden of zelfs helemaal naar nul. Heb een stevige aardingsdraad gelegd naar een ander stopcontact en nu geen tikjes of problemen meer.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Is het niet verstandig om een 'echte' externe geluidsmodule te kopen, eentje met een IEC-socket die je gewoon geaard kunt aansluiten met een Eurosnoer, en eventueel met XLR-Aansluitingen, zodat dit soort problemen véél minder snel zullen voorkomen?
      Gebruik zelf (vast extreem boven budget) een Focusrite Saffire Pro 26e, die heeft alleen iets te veel features voor simpel L-R uitgang, dit soort problemen kom je daarmee echter niet zo snel tegen.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Die Hercules voldoet prima, een goede weergavecurve en een goede S/N verhouding en dat voor het bedrag van 50.00,- (en ja... klinkt nog goed ook!) dus waarom zou ik een andere nodig hebben. Is toch maar voor radioproductietjes die in MP3 moeten worden verstuurd?
        Vergeet niet je met een extern gevoed toestel in combinatie met een laptop extra aardingpsproblemen kunt krijgen wegens de schakelende voeding van de laptop! Aangezien ik voorzag dat ik het ooit op een laptop ging gebruiken heb ik maar voor een versie gekozen die voeding kreeg via USB.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• bassie b
          • Nov 2004
          • 57

is inderdaad een hercules geluidskaart
          toch vreemd want alles is geaard aangesloten en heb het gisteravond nog een keer geprobeert met de rookmachine iets verder weg van de geluidskaart en geen problemen gehad
          matthijs

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Raar of niet raar, feit is: Consumentenkaartjes brommen nu eenmaal vaak of geven andere troep waar je niet op zit te wachten. Een scheidingstrafo is vrijwel altijd de oplossing.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bassie b
              • Nov 2004
              • 57

oke draai er al jaren mee en nooit geen problemen mee gehad
              koop je zon rookertje van antari en dan begint het
              matthijs

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by bassie b
                afgelopen weekend tijdens het draaien met men disco gebeurde er iets vreemds
                ik werk met computer en daaraan zit een externe 5.1 geluidskaart om zo het linkse en rechtse kanaal van pcdj op men mengpaneel te krijgen
                nu heb ik pas een antari rookmachine gekocht en tijdens het gebruik ging mijn geluidskaart helemaal naar volume nul
                heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt

Okee, wat bedoel je nu precies met. "het volume ging naar 0"
                Hield je geluidskaart op met signaal te versturen? Veranderden er instellingen in de software? Wat gebeurde er nou eigenlijk echt? De pest is dat het je niet gelukt is de storing te herhalen, wordt moeilijk zoeken zo...
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Waarschijnlijk zoals de TS letterlijk zegt: volume gaat naar 0 cq het schuivertje in de Windows mixer gaat naar 0 (zo gaat het bij mij toch).

Comment

• bassie b
                    • Nov 2004
                    • 57

de geluidskaart ging inderdaad iedere keer als ik die knop van de rookmachine in duwde zachter tot dat ie helemaal naar o ging en geen signaal meer gaf
                    heb even moeten zoeken wat er aan de hand was maar na het draaien van de volume knop op de geluidskaart was het signaal al weer snel terug
                    matthijs

Comment

Working...