Nieuwe monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djproffi

Nieuwe monitoren

Beste allemaal,

Laat ik meteen maar beginnen: Voor een kerk ben ik opzoek naar een stel floor monitoren. Degene die we tot nu toe hebben gehad waren een 2tal actieve, grote dingen, en een daarvan heeft vorige week de geest gegeven. Tijd voor een nieuw setje dus (eindelijk)

De meningen zijn verdeeld over actieve speakers of passieve. We kunnen er wel vanuit gaan dat het passieve worden, want het merendeel wilt hiervoor gaan (behalve de boekhouders).

Ik kwam uit op de volgende dingen:
    DAP AX-12M Monitor luidspreker, 12 inch, 300W bij 8 Ohm

per 2 stuks, en dan de DAP P-1200 Palladium Vintage versterker 2 x 600 watt versterker erbij.

Of de JBL JRX 112M low profile monitor

En welke versterker daarbij past weet ik niet. iemand misschien een tip?

En dan is verder mijn vraag of deze monitoren uberhaupt wel goed zijn? Ik heb zelf geen ervaring met een van beide, dus mijn mening erover is tot nu toe nog neutraal.

Heeft iemand anders misschien een ander goed alternatief?

Er is niet echt een budget. Het is de bedoeling de kosten wel zo laag mogelijk te houden, dus als de prijsklasse ongeveer het zelfde blijft als wat ik tot nu toe heb gekozen zal het geen probleem zijn..

Alvast bedankt!
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Je kunt ook de CX10's nemen van *a*
    Kosten (iets) minder dan de AM-12, zijn coaxiaal.
    Ik zet er per 2 600 W op (echte watts, CHEVIN Q6)

Afhankelijk waar je ze nodig hebt zou je er wel een paar kunnen "lenen".
    (ik woon in Elburg)
    De oudsten zijn 2 jaar, geen problemen tot nog toe

Comment

• djproffi

Dank u wel voor uw reactie,

Deze zijn ook geschikt. Ik heb echt geen idee over de kwaliteit van een van de tot nu toe kandidaten..

Is het misschien mogelijk om een keer te komen luisteren naar de CX-10? (Mijn woonplaats, Zevenbergen is niet bepaald in de buurt, maar ik kom regelmatig in de buurt van Zwolle en dergelijke ivm familie)

Meer mensen meningen, tips of wat dan ook?

Alles is welkom..

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

as zaterdag moet ik naar Zoetermeer, naar familie.
        Als jij zou kunnen zorgen dat ze dan een week later weer terug zijn, kun je 2 CX10's lenen van me.

edit: dat is zevenhuizen wat op de route ligt....

Comment

• djproffi

ik zal even navragen of het een mogelijkheid is om ze op te komen pikken, en dan een week later terug te brengen. We houden even contact

Comment

Working...