meyer of audio performance?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

**************,

Ikzelf ben ook meer en meer aan het kijken naar een setje meyer. (upa met 650r2)(staan hier en daar 2e hands als komplete set)

Maar is daarmee ook live (pop-rock) en dixo mee te doen?

En geldt dan ook met dubbel upa en een 650 per kant dat je over de 500 man zou (moeten) kunnen halen?

Groet John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

jazeker, dat gaat je prima lukken

Comment

• ottink
        • Jan 2007
        • 19

2 UPA's per kant met een 650 eronder is een heerlijke set voor een band of disco. Zeer eenvoudig in gebruik! Of het voldoende is voor 500 man is natuurlijk een klein beetje natte vingerwerk. Maar het zal zeker in een hoop gevallen goed toereikend zijn.

Comment

• hermes
          • Oct 2006
          • 7

Originally posted by MacGyverSounds
          he, ho ff , wel de originele processor van meyer ertusen knopen, als je t niet erg vind.. daar zit m nou net de truuk van die dingen...
          tuurlijk dat stond er ook met processor ik heb t zowel met de twee op de AP 112 proc geprobeert als met de twee op de meyer en da gewoon gelinkt op 4 ohm dus ook de kanaalinstellingen waren hetzelfde met beide processoren was het resultaat hetzelfde meyer klonk agressiever op het hoog
          Hermes

er bestaat geen iritanter geluid dan dat van een hamer op truss

Comment

• Audio Performance
            • Sep 2009
            • 1

Beste lezers,

Ik zal kort proberen uit te leggen wat de link is tussen AP en Meyer. Meneer meyer en meneer AP (om ze zo maar even te noemen) zijn in de jaren 80 samen werkzaam geweest. Beide werkte toen nog in Zwitserland. In die tijd hebben ze dan ook samen de SD2 en SL2 ontwikkeld. Echter is meneer meyer op een gegeven moment zijn geluk gaan beproeven in de U.S.A. en dat is niet zonder succes gebleken. AP is in Zwitserland speakers blijven ontwikkelen, en doet dat tot op de dag van vandaag nog. Het is een kleiner merk, maar zeker niet minder goed dan meyer. De verhalen dat de speakers dus gekopieerd zijn is dus niet waar, ze hebben simpelweg beide de rechten van de (Meyer)SL en de SD2 omdat ze deze samen hebben ontwikkeld.
            Last edited by Audio Performance; 09-10-09, 15:52.

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Als ik moet kiezen tussen AP of Meyersound zou het meyersound worden . Zeker als je in de theater wereld zit is dit 1 v/d meest geaccepteerde merken . Je zult je alleen moeten afvragen welke types je gaat kopen daar je zoals je zelf al aangeeft ook moet kunnen beuken .
              Ik werk naar mijn smaak te weinig met meyersound . Op een heleboel klussen kom ik vaak een mengeling tegen van een aantal merken en of ik de boel dan weer naar elkaar toe wil afregelen . Ik kom wel een heel eind maar dan heb ik meestal zoiets van had ik maar een aantal UPA's en een paar 700's dan had ik niet zoveel speakers mee hoeven nemen .
              Met meyersound heb je weinig geklooi met kasten die een afwijkend fase gedrag t.o.v. elkaar hebben wat het afregelen van een PA een stuk makkelijker maakt .
              Ik heb een flink aantal merken nagemeten op diverse locaties en het fase gedrag van meyer speakers zie ik niet vaak bij andere merken ( een paar nagelaten nexo dvdosc etc )
              ten 2de sinds meyersound is over gegaan naar gepowerde kasten kun je als je teweing speakers hebt zonder probleem bij huren daar de kasten identiek zijn en niet zoals bij vele andere merken ook nog eens verschillende types versterkers er achter hebben hangen waar door het gedrag van de speakers verschilt t.o.v. elkaar .
              Let op er zijn van meyer sound ook speakers die niet zo makkelijk combineren met de rest maar dit zijn types waar je dit ook van weet of na kunt vragen .
              Over het scherpe geluid van de speakers what goes in comes out .

Comment

Working...