stereo xlr

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

Een 600 ohm y sum. Kan je 2 micro's aansluiten op één micro input. Ook incl eventuele fantoom. Micro's die fantoom nodig hebben aansluiten op een stereo kanaal kan ook , moet je alleen even een fantoom voedingkje ertussen zetten.

Of het allemaal handig is laat ik aan jou over, maar het kan wel.

Succes

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

zoiets?

en ik begrjp dat stel ik dit zou aansluiten de phantom er niet doorkomt bij aansluiting op een van de mono kanalen?
      Last edited by MusiQmaN; 27-03-07, 21:33.
      Drummer en techniek freak.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Vriendelijk verzoek: doe eens een linkje i.pv. die onwijs grote, niets toevoegende plaatjes aub.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MusiQmaN
          • Sep 2006
          • 328

grote? dat ding is bijna een thumbnail. En het voegt wel wat toe, het is mijn vraag of dhr vd Have dit bedoelde. maar goed ik ben de slechste niet, dus ik zal m ff veranderen.
          Last edited by MusiQmaN; 27-03-07, 21:32.

Comment

• GvH-E
            • Feb 2007
            • 122

Dit snoer is niet bruikbaar, past niet! Maar de XLR input is "symetrisch"en mono!!! Lees het eerder gegeven commentaar waar alles in gezegd is.
            Weet je het toch zelf: vernemen wij graag het resultaat. succes,. GvH-E

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

ik ben altijd benieuwd naar het waarom, dus bijdeze, waarom past ie niet, het is een 3polige xlr kabel aan de 3 kanten.

Comment

• GvH-E
                • Feb 2007
                • 122

Het zou niet passen vanwege je male-female bezetting van je pluggen bij dat snoer. Maar los daarvan kan het niet werken omdat je mixer XLR input mono is. Daar kan geen stereo mic. op. GvH-E

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

de moraal van dit verhaal:

het kan niet, een linekanaal is nit bedoeld voor een mic, en 2 mic's op 1 kanaal is absoluut niet bevordelijk voor je geluid.

neem een 16 kanaals mixer, die neemt echt niet zoveel meer ruimte in als deze Yamaha die je laat zien.
                  Mackie heeft nette modellen die goed klinken en prettig zijn in gebruik.

ga niet zitten emmeren met verloopjes ed. het juiste resultaat ga je niet bereiken op de manier zoals jij ons voorlegt
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

Originally posted by GvH-E
                    Het zou niet passen vanwege je male-female bezetting van je pluggen bij dat snoer. Maar los daarvan kan het niet werken omdat je mixer XLR input mono is. Daar kan geen stereo mic. op. GvH-E
                    ok maar dat eerst is een kwestie van andere pluggen (die heeft deze winkel toevallig ook)

en de mic is zelf mono watzou er dan gebeuren als je deze kabel wel in je mono kanaal steekt.

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

Simpele vraag: heb je de mixer al gekocht? Zo nee, dan kun je toch echt beter voor een andere gaan met net iets meer inputs.
                      Anders koop je een klein mixertje met 2 of 4 inputs en die hang je aan zo'n line-input, maar dan heb je weer meer ruimte nodig.
                      Als je een microfoon rechtstreeks aan een line-input hangt kun je wel geluid krijgen, maar omdat je gain verder open moet ga je ook meer ruis genereren, en dat is niet wat je wilt.
                      Stereo heb je toch al niet als je twee microfoons aan één kanaal hangt (met die splitterkabel) dus waarom dan nog voor twee microfoons gaan?

Ik gebruik zelf voor de drums al 9 kanalen (kick, 2x snare, hi-hat, 3x tom, 2xOH), en je probeert hier (nagenoeg) hetzelfde te doen met een mixer met 6 microfoon-inputs. Voor elk toepassing zijn er geschikte oplossingen, maar dit is de verkeerde oplossing bij deze toepassing naar mijn mening.
                      Last edited by 4uss; 28-03-07, 07:26.

Comment

• Lennartsound
                        • Dec 2006
                        • 269

Originally posted by MusiQmaN
                        ok maar dat eerst is een kwestie van andere pluggen (die heeft deze winkel toevallig ook)

en de mic is zelf mono watzou er dan gebeuren als je deze kabel wel in je mono kanaal steekt.
                        Jemig man, volgens mij ben je gewoon nieuwsgierig naar wat er gebeurd anders had je het allang opgegeven. Ik zou zeggen: lekker doen! Kom je er vanzelf achter dat het niet werkt. Heb je wel lekker gehobbied en wat geld en tijd weggegooid. Want het lijkt me nu toch wel duidelijk dat het niet werkt
                        En dat het past wil nog niet zeggen dat het ook kan. Een paperclip past immers ook in het stopcontact. Ik weet niet hoe ver je daar al mee bent maar ik kan je melden dat dat OOK niet aan te raden is

En om het geen zinloze post te maken toch even antwoord: Wat er gebeurd is dat je beide microfoons gaat horen maar maar doorelkaar heen gemixed. Het geluid komt uit het midden (dat heet dus mono) Dus het hele idee van een overhead (die stereo zou moeten zijn) is weg. Daar komt nog bij dat als je deze 2 signalen mono bijelkaar optelt er een looptijdverschil is tussen beide mic's met als gevolg dat er fase cancelation optreed, oftewel uitdoving. Wat je dus hoort is een erg dun geluid wat ontdaan is van ieder leven. Als je de signalen mixt met een Y kabel, klopt (zie m'n eerste post) de impedantie niet meer. Wellicht dat je geluid gaat oversturen bij harde pieken (zeker bij percussieachtige geluiden). En daar komt nog eens de ruis bij die je genereerd door je line kanaal zo ver te versterken om het mic signaal te horen dat je eigelijk meer ruis hoort dan iets anders. Dat moet je net niet doen met digitale tafeltjes en al helemaal niet met goedkope. Het enige wat je dan hoort is digitale ruis (quantisatie ruis) en dat klinkt echt heel verschrikkelijk.
                        Kortom, ga het lekker proberen en hou ons op de hoogte
                        Last edited by Lennartsound; 28-03-07, 08:51.

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

ok duidelijk, dat willen we zeker niet, ongein als ruis, oversturing etc. (ennuh zo goedkoop is de promix niet )

slotje

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

nou is t leuke dat die yamaha er ook nog wat groter is, en nog steed 19"..

maar pas op met tips en adviezen, voor je t weet sta je erg slecht te boek bij musiqMan, en verschijn je ineens op oplichting punt enel

Comment

• Lennartsound
                              • Dec 2006
                              • 269

Originally posted by MusiQmaN
                              (ennuh zo goedkoop is de promix niet )
                              Voor een digitaal tafeltje wel...

Comment

Working...