Waarom willen artiesten MiniDiscs?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

Originally posted by showband
    ik denk dat het nu wel snel naar flashplayer zal kunnen gaan.

heb je een 100% bedrijfszeker ding met veel betere geluidskwaliteit voor minder met nul opstarttijd.
    Betere geluidskwaliteit?? Zeker niet wanneer je mp3's gebruikt. wellicht wel wanneer je gewone audiofiles gebruikt, maar dan heb je wel veel geheugen nodig, en dat gaat weer niet op een speler met flashgeheugen toch?
    En zoals gezegd, de MD is gewoon de standaard in deze tak van sport en werkt gewoon bedrijfszeker en je kunt er vanuit gaan dat er overal MD gebruikt kan worden.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by sjoerd
      Betere geluidskwaliteit??
      Zoals ik al eerder zei, de geluidskwaliteit is minder dan CD
      Dus dit klopt niet
      Om even alles op te sommen kwa kwaliteit:
      1) DAT
      2) CD
      3) MD
      Nog even ter aanvulling
      Er wordt nog altijd gemasterd op DAT voordat er geperst wordt
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Originally posted by sjoerd
        Betere geluidskwaliteit?? Zeker niet wanneer je mp3's gebruikt. wellicht wel wanneer je gewone audiofiles gebruikt, maar dan heb je wel veel geheugen nodig, en dat gaat weer niet op een speler met flashgeheugen toch?
        En zoals gezegd, de MD is gewoon de standaard in deze tak van sport en werkt gewoon bedrijfszeker en je kunt er vanuit gaan dat er overal MD gebruikt kan worden.
        met een 4 gig flash (ze zijn er van 8gig) kun je makkelijk dik een paar uur uncompressed 16-bit PCM .wav files 48 kHz gebruiken. De roland doet 24-bit linear WAV24bit lineaire .wav files dan moet je nog steeds makkelijk je drie kwartier soundmix halen vanaf een flashkaart.
        Dat is toch echt beter dan een MD speler doet hoor.
        Last edited by showband; 23-01-07, 18:37.
        lekker belangrijk!

Comment

• LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

Zozoo, een limburgs onderonsje
          Ikzelf ben van Genk, maar veel werkzaam in noord Limburg, en een hele tijd veel in eksel gezeten
          Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Husss
            • Jul 2003
            • 220

Originally posted by sparky
            Al deze redenen en nog twee...MD's slaan niet over: Een MD-speler heeft een buffergeheugen waarvanuit de audio afgespeeld wordt. Hij speelt dus niet direct van de schijf. Dit is de reden waarom een MD nooit overslaat. (ik heb het iig nooit meegemaakt) En verder, om alle hier genoemde redenen is MD de standaard geworden in het tape-act-circuit (MD-act!!???) wat op zich al een reden is om voor MD te kiezen.
            Dat de MD nooit zou overslaan was ik ook overtuigd van. Gebruik ze dan ook altijd dankbaar op bijv. carnavalswagens. Tot op de dag dat ik het wel voor mekaar kreeg. Dit was een wagen met een forse geluidsinstallatie.
            Zelfs wanneer de MD-speler geen direct contact maakte met de wagen sloeg ie nog over

Uiteindelijk kabels verlengd en vooraan het trekkend voertuig gehangen in de elastieken ivm trillingen van de trekker.

Dit is ook echt de enige keer dat ie oversloeg.

Verder nooit geen problemen.

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

Alle kom, dan ik ook maar.
              Live from Bree, maar meer te vinden in Neerpelt en Eksel.
              Donderdag en vrijdag trouwens op school daar in Hechtel.

Maar het ging over de MD he.
              Gebruik het zelf ook regelmatig. En in de theaterwereld kom je het ook veel tegen. Zeker voor de one-man-shows die wat geluidsfragmentjes nodig hebben.
              Tom

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Dat MD een voorsprong heeft door met een buffer te werken gaat niet meer op vind ik. CD spelers hebben tegenwoordig ook allemaal een buffer.

MD is er nu eenmaal en ik zet op wat ze me aanbieden. Nu ik eraan denk, ik vind het wel handig dat ik de playlist kan vergelijken met wat er op het MD schermpje komt. Handiger dan in het donker een CD doosje bij je racklight houden

BTW hier ook een Genkenaar
                Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• FBE
                  • May 2006
                  • 21

en wat te doen met grote temperatuurswisselingen

Comment

• GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

Originally posted by FBE
                    en wat te doen met grote temperatuurswisselingen
                    Dat zal je cd speler ook niet leuk vinden. ( neem aan dat je als referentie cd's gebruikt.. )

Evenals je andere app
                    lala..

Comment

• StijnS
                      • Sep 2006
                      • 173

Damn, de oorlog die 'k hier heb ontketend is nog steeds niet voorbij

Annyway: ik moet nog steeds iedereen die gereageert heeft bedanken...

Comment

• Radar
                        Moderator
                        • Jul 2002
                        • 890

Geen oorlog, juist een hele nete discusie met de voors en tegen van
                        diverse soorten geluids dragers.
                        Iets waar juist op dit forum plek voor is.
                        Ik doe niet aan bijgeloof.
                        Dat brengt ongeluk.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Originally posted by w00Dy
                          Dat MD een voorsprong heeft door met een buffer te werken gaat niet meer op vind ik. CD spelers hebben tegenwoordig ook allemaal een buffer.

MD is er nu eenmaal en ik zet op wat ze me aanbieden. Nu ik eraan denk, ik vind het wel handig dat ik de playlist kan vergelijken met wat er op het MD schermpje komt. Handiger dan in het donker een CD doosje bij je racklight houden

BTW hier ook een Genkenaar
                          Heb je het dan over CD-spelers bedoeld voor DJ-werk of CD-spelers zoals je in een tape of FOH-rekje tegenkomt?
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...