Scanmaster 3 (hulp)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Voor Bart:

Alles valt of staat met basiskennis.
    Hiervoor zal je een bijvoorbeeld de handleiding moeten lezen, en ook rustig aan gaan proberen...

Je maakt mij niet wijs dat je niet in staat bent om een LEDpar op dmx adres 17 in te stellen.

Vervolgens aansturen met je scanmaster...als 1 en 17 lukt, dan lukt ieder ander adres ook.

Dat stappenplan is een leuk idee, werk het uit zou ik zeggen!
    Wij zijn een gebruikers forum, bedoeld om gebruikerservaringen met elkaar te delen.
    Vooralsnog stel jij je bijzonder afhankelijk op, wij verwachten wel dat je zelf actief meedenkt!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Progression-party
      • Nov 2006
      • 23

aangezien dit mijn eerste ervaring is me DMX is en ik echt zonder grap niet weet hoe je hem op adres 17 zet op mijn scanmaster en niemand dit gewoon zegt!

het is toch een newbies & startersvragen deel?????

Sorry dat ik zo lastig ben maar het lukt me echt niet!!

MVG

Bart

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

bij 17 met je inderdaad dip1(waarde 1) + dip5(waarde16) on zetten.
        De rest van je adressen kan je wellicht ook berekenen met de calculator?
        exit night into LIGHT

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

ga aub gewoon naar je dealer en die legt het je wel uit
          dat is een stuk makkerijker dan via het forum.

lightzone
          Last edited by lightzone; 20-01-07, 15:27.
          jumping is not a crime

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Hoe je een het dmx startadres van je LEDpar instelt staat gewoon heel simpel uitgelegd in de handleiding van je LEDpar!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by moderator
              Hoe je een het dmx startadres van je LEDpar instelt staat gewoon heel simpel uitgelegd in de handleiding van je LEDpar!
              En dat antwoord kreeg de topicstarter ook al op een ander forum: lees de handleiding eens.

We hebben het allemaal moeten leren, en voor mij telt dat het lezen van de handleiding genoeg was. Die zit er echt niet voor niets bij hoor!

René
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Helemaal juist Rene.
                Het is zeker niet zo dat "we" (de deelnemers) ons te goed voelen voor deze vraag, het is alleen wel zo dat er verwacht wordt dat mensen zelf met de hen aangeboden kennis het nodige doen.
                Een verdiepingsvraag, of verduidelijking soi, maar vragen die middels het lezen van een handleiding kunnen worden beantwoord, die behandelen we hier niet.

Comment

• Progression-party
                  • Nov 2006
                  • 23

en als je de handleiding nu niet snap.
                  en je nog nooit met DMX hebt gewerkt!

Er waren ook mensen die me gewoon wel hielpen hoor.

Daar is een newbies forum toch voor?

Ik snap het nu eindelijk!

Gr Bart

Comment

• Progression-party
                    • Nov 2006
                    • 23

Ik heb wel nog een probleem waar jullie me wel mee willen helpen want mijn 3 ledparren doen het gewoon goed op mijn scanmaster maar 1 doet alleen maar 3 kleuren door elkaar zien en reageert nergens op. Hij doet het wel als ik DMX uitzet dan geeft hij wel alle andere kleuren.
                    Ik heb hem alleen op mijn scanmaster al geprobeerd
                    Ik heb andere adressen al geprobeerd

Weten jullie waar dit aan licht?

MVG Bart

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Kijk, dat is een vraag die de handleiding niet beantwoordt.

Om even in te gaan op je vraag
                      en als je de handleiding nu niet snap.
                      en je nog nooit met DMX hebt gewerkt!
                      Dan stel je een gerichte vraag en krijg je daarop antwoord.

Dus in het geval:
                      mijn 3 ledparren doen het gewoon goed op mijn scanmaster maar 1 doet alleen maar 3 kleuren door elkaar zien en reageert nergens op. Hij doet het wel als ik DMX uitzet dan geeft hij wel alle andere kleuren.
                      Ik heb hem alleen op mijn scanmaster al geprobeerd
                      Ik heb andere adressen al geprobeerd
                      Er zijn verschillende mogelijkheden die kunnen leiden tot deze "storing".

1. Dipswitches staan niet goed, kan zijn dat een nokje niet helemaal "om" is.
                      2. Kabeltje wat niet in orde is.
                      3. Programmeerfoutje in de sturing
                      4. storing in een DMX apparaat wat ook aan dezelfde dmx kring hangt en zo storing op de dmx lijn veroorzaakt.

advies:
                      1. geen paniek, geen brand, rustig je gaat rustig op zoek naar de oorzaak!
                      2. Ondanks dat je weet dat alles goed zit aangesloten ga je dit even volledig na, te beginnen bij je sturing, alle connecties even nalopen.
                      Waar je op let: zit de xlr wel vast?

Nu je weet dat alles zit zoals het moet is dat uitgesloten.

3. schakel de netspanning van zowel de LEDparren als de sturing af.
                      haal de dmx kabel uit je scanmaster. Schakel de netspanning op de ledparren in, schakel de netspanning op je sturing in, plug de dmx kabel weer in je sturing, druk op de blackout toets van de sturing en selecteer de scannertoets waarop de bewuste LEDpar reageert, geef een dmx waarde in op kanaal 1, op je LED par moeten nu de rode LED's gaan branden.

nog niets?

4. geef de LEDpar die maf doet hetzelfde dmx startadres als een LEDpar heeft die wel normaal op de sturing reageert.
                      nu zullen ze beide de juiste opdracht uitvoeren.

jammer, maar nog niets?

5. Neem contact op met je verkoper voor het retourneren van een defecte LEDpar, je hebt garantie op die dingen en helaas moet je daar een beroep op doen.

Succes!

Comment

• Progression-party
                        • Nov 2006
                        • 23

hee,

Oke ja ik heb ook de led par apart op m'n scanmaster gezet.
                        gewoon adres 1 en de kabels zijn net nieuw. Hij doet nog steeds maf!

Het gekke is hij heeft het wel gedaan met DMX totdat ik zijn adres veranderde om hem apart te kunnen besturen.

Ik heb hem daarna weer terug gedaan naar adres 1 maar hij blijft gek doen.
                        hij is wel al een jaar oud!

Bedankt voor de reactie ik zal volgende keer beter de handleiding lezen maar het blijft moeilijk als hij engels is en er termen instaan die je nog nooit heb gehoord.

MVG Bart

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Ben ik hier de enige die zich afvraagt of dit niet de omgekeerde wereld is?
                          De topicstarter kent niets van DMX maar in plaats van zich vóór de aankoop al eens te verdiepen in wat DMX is en hoe e.e.a. werkt (google) koopt hij DMX apparatuur. Als ie niet eens weet wat DMX is is de kans klein dat de topicstarter ook al nagedacht heeft over wat de mogelijkheden van de tafel/apparaten zijn. M.a.w. klopt mijn conclusie dan dat de topicstarter eigenlijk heel dom bezig is en eigenlijk in het wilde weg zijn centen heeft verprutst?
                          Dit is geen persoonlijke aanval of zo maar eigenlijk een bezinningsmoment ('t is tenslotte zondag) voor sommige mensen dat ze zich misschien beter eens zouden afvragen waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en dat in hun eigen voordeel.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Progression-party
                            • Nov 2006
                            • 23

Ik snap het nu toch en dat is geen geld verprutsen?

Als je mensen niet wilt helpen waarom zit je hier dan het is een forum voor startersvragen en daar heb ik hem ook geplaatst als je je hier te goed voor voelt ga dan niet naar dit deel van dit forum!

Comment

• lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

Originally posted by laserguy
                              Ben ik hier de enige die zich afvraagt of dit niet de omgekeerde wereld is?
                              De topicstarter kent niets van DMX maar in plaats van zich vóór de aankoop al eens te verdiepen in wat DMX is en hoe e.e.a. werkt (google) koopt hij DMX apparatuur. Als ie niet eens weet wat DMX is is de kans klein dat de topicstarter ook al nagedacht heeft over wat de mogelijkheden van de tafel/apparaten zijn. M.a.w. klopt mijn conclusie dan dat de topicstarter eigenlijk heel dom bezig is en eigenlijk in het wilde weg zijn centen heeft verprutst?
                              Dit is geen persoonlijke aanval of zo maar eigenlijk een bezinningsmoment ('t is tenslotte zondag) voor sommige mensen dat ze zich misschien beter eens zouden afvragen waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en dat in hun eigen voordeel.
                              helemaal gelijk!

@ Progression-party.nl : je hebt net een grote aankoop gedaan waarvan je niets van weet . zoiets als een dure fiets kopen als je niet kan fietsen!
                              je moet echt niet verbaast opkijken als je die reactie op een forum krijgt!

ps: mooie site!
                              Last edited by lightzone; 21-01-07, 15:13.
                              jumping is not a crime

Comment

• Progression-party
                                • Nov 2006
                                • 23

Ik snap al de reacties aan de ene kant ook wel.

Ik snap alles nu dus dat is helemaal goed!

p.s mooie site Bedankt

MVG Bart

Comment

Working...