Nieuwe geluidsinstalatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djarne
    • Jan 2007
    • 1

Nieuwe geluidsinstalatie

beste forum leden,

Ik ben op mijn studentenvereninging geluidsman, met een aantal anderen. Wij hebben een zaaltje van 15 bij 15 meter (en 4 meter hoog) waar regelmatig bandjes optreden.
    Om deze bandjes uit te versterken is een installatie aangeschaft. Deze installatie is nu ongeveer 10 jaar oud en is dus hoognodig aan vervanging toe.
    Er is besloten om de Front of house te vernieuwen en aan mij de taak om uit te zoeken wat er dan precies moet worden aangeschaft.
    Omdat ik eigenlijk alleen ervaring heb met het daadwerkelijk geluidsman zijn. (Het daadwerkelijk uitversterken van bandjes dus)
    Maar niet echt van merken enzo, ben ik eens gaan rondkijken op internet. Hier begon het mij een beetje te duizelen door de grote keuze mogelijkheid.
    Na een beetje googelen kwam ik op dit forum terecht en na een aantal topics grondig te hebben doorgenomen kwam ik tot de conclussie dat ik veel goede informatie zou krijgen wanneer ik aan jullie mijn probleem voor zou leggen.
    Bij deze dus.
    De front of house is nu als volgt:

Alle signalen komen binnen op een "Mackie SR24.4 VLC PRO" mixer

deze stuurt het signaal via een "dbx 231 Dual Channel 31-Band Graphic EQ"
    door naar een "Tannoy TX 2" loudspeaker controller die de lage tonen doorstuurt naar een "Peavey M-4000" (120W bij 8 ohm)

de midde en hoge tonen gaan naar een "C audio GB 402" (290w bij 8 ohm) versterker

Over de bas speakers heb ik geen informatie, deze zien er zelf gebouwd uit.
    De midde en hoge tonen speakers zijn van het merk en type "Tannoy T12" (200-400w, 8 ohm)

Alles, behalve de EQ (half jaar oud) moet vervangen worden.

Het gaat dus om:

Mackie SR24.4 VLC PRO
    Tannoy TX 2
    Peavey M-4000 (120W bij 8 ohm)
    C audio GB 402 (290w bij 8 ohm)
    bas speakers
    Tannoy T12 (200-400w, 8 ohm)

Ik heb de opdracht uit te zoeken wat de best opties zijn, kwa prijs is dus nog veel mogelijk.
    De eisen zijn dat het systeem gelijkwaardig moet zijn aan wat er nu staat. En dat is voor zover ik weet redelijk (semi-) professioneel.

Ik heb al gezocht naar waardige vervangers voor de Mackie, ik kwam uit op de volgende drie opties:
    Mackie Onys 24.4
    Soundcraft Lx 7 II
    Midas Venice 24

Deze zijn allen rond de 2000 euro en hebben voor zover ik kan achterhalen dezelfde functies als de mackie die er nu staat.

Na dit hele verhaal mijn vraag aan jullie, de experts in mijn ogen, welke merken/types zijn verstandig om aan te schaffen, wat is absolute troep en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
    Ik hoor dit alles graag van jullie en ik ga er van uit dat er veel bruikbare informatie tussen zit. wanneer er meer informatie over de instalatie nodig is probeer ik die natuurlijk zo volledig mogelijk te geven.

vriendelijke groet, Arne Kranenburg
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Voor sommige technici is het misschien handig om te weten wat het complete budget is, en of het allemaal rockbandjes zijn, of commerciele top40 bands e.d. (sommige technici hebben namelijk de ultieme rocksets al in hun hoofd)
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

kijk ook eens naar mixers van A&H. de gl2200 of tegenwoordig de 2400 zijn zeer complete mengtafels met alle standaard erop vind ze zelf zeer overzichtelijk waardoor het ook prettig werkt

met de 2200 serie heb ik nog nooit problemen gehad terwijl ik ze op zat lokaties gebruikt heb (jongerencentara, kleine tot middelgrote pa on the road, monitor) ....heb er van het jaar zelf nog een aangeschaft omdat ik dik tevreden ben over de tafel....

denk dat deze tafel ook zo rond de 2000 euro ligt
      (neem aan dat dat jullie budget is )

verder is er idd een boel te krijgen aan versterkers en speakers

en die zijn er dus ook in alle prijsklasse's te vinden

dus een budget zou idd makkelijk zijn

Comment

Working...