Standaard stekker krachtstroom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Ze zouden niet geplaatst moeten worden, wanneer ze toch worden geplaatst dan wil dat dus zeggen dat mensen denken(!) dat dit een jiste toepassing/oplossing is.

De beste manier om dit te ontkrachten is het weerleggen van de onzin, het verwijderen lost niets op.

Beetje gelijk aan het verbieden van het vlaams bolk, ieder weldenkend mens weet dat het rasistische onzin is, toch is het bestrijden met argumenten de juiste oplossing en prevaleert boven doodzwijgen.

bovenstaande ter illustratie, niet om een discussie hierover op te zetten!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Moderator, bekend met Belgische (Vlaamse) politieke partijen?! :-)
      En dat op een Nederlands forum!!! :-)

Heb het bovenstaande begrepen: zal wel eens een 63 nr 32A verdeler huren als ik in zo'n situatie kom. Hopelijk gebeurt het niet te veel.
      Heb geen zin om de cowboy uit te hangen, ligt niet in mij aard!
      Liever laffe Pier, dan dode Pier (op stroomgebied toch :-) )

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Sorry hoor....maar hier is maar 1 antwoord op mogelijk:
        NEE!

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Originally posted by moderator
          Sorry hoor....maar hier is maar 1 antwoord op mogelijk:
          NEE!
          Ok dat is dan duidelijk...

Voor alle duidelijkheid: ik heb dat risico ook niet genomen hé! Ben de ledspots gaan halen om minder verbruik te hebben toen.

Maar bijkomend vraagje: bij festivals en licht en geluid in tenten wordt toch ook vaak gebruik gemaakt van stroomgeneratoren? Zitten daar telkens 5-pins stekkers op voor krachtstroom? Hoe doet men dat dan?
          Deze stroomgenerator wordt gebruikt op bouwwerven en had enkel 4-pin krachtstroomstekkers. Die zullen waarschijnlijk toch ook gebruikt worden om zware installaties aan te sluiten?
          Dit is nu puur uit nieuwsgierigheid en om duidelijkheid te scheppen...

Groetjes,

Tim

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

380-400V in drie fases is inderdaad erg gebruikelijk voor (bouw) installaties. Deze gebruiken de verschillende fases als 'draaistroom'
            bijvoorbeeld:
            L1 als voeding voor sturingen
            L2 voor linksom draaien
            L3 voor rechtsom draaien

Zoals je terecht opmerkt is het grote gemis in de 4 polige CEE form stekker de nul, dit ten opzichte van de 5 polige CEE stekkers met aarde.

Een verdeelkast uitgevoerd met 4 polige stekkers is niet bruikbaar voor gebruik in de entertainmentindustrie.

Die zware machines waar jij het over hebt, die worden aangelegd door mensen die een opleiding hebben afgerond op electro gebied, specifiek opgeleid personeel.
            Als je met deze mannen gaat praten dan zullen ze zeggen: klopt, het mag niet...maar het kan wel.
            Kortom: Er zijn praktijkvoorbeelden te over waarbij een simpele work around is gebruikt om toch de klus te klaren.
            Dit adviseren is andere koek, dat is de categorie levensgevaarlijk advies!
            Last edited by moderator; 16-08-07, 23:12. Reason: aarde getiept daar waar NUL moest staan, irritante fout en zware onzin, sorry!

Comment

• GvH-E
              • Feb 2007
              • 122

Originally posted by moderator
              380-400V in drie fases is inderdaad erg gebruikelijk voor (bouw) installaties. Deze gebruiken de verschillende fases als 'draaistroom'
              bijvoorbeeld:
              L1 als voeding voor sturingen
              L2 voor linksom draaien
              L3 voor rechtsom draaien

Zoals je terecht opmerkt is het grote gemis in de 4 polige CEE form stekker de aardedraad, dit ten opzichte van de 5 polige CEE stekkers met aarde.
              Om nu in de lijn van alle voorgaande reacties over het bovenstaande te reageren: onzin!
              De driefasen worden toegepast als draaistroom voor de voeding van motoren, liften, kranen, pompen, lastrafo's, enz.

Is er een 4 polige CEE stekker aanwezig dan ontbreekt de nulleider. (en niet de aardedraad!

Inderdaad is het maken van 1 fase groepen na een 4 polige CEE stekker niet toegestaan omdat de nulleider ontbreekt.
              Bij de huidige aggregaten is de 5 polige CEE stekker standaard en niet de 4 polige. GvH-E

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

damn!!!!!
                helemaal juist en nu je het zwegt zie ik dat ik onzin liep te zwammen, nul ontbreekt niet de aarde...Weet niet waar ik was maar hartelijk dank voor de correctie!

Comment

• Timothy
                  • Aug 2005
                  • 175

Ik ben blij dat ik het weet nu! Ook als je iets niet mag doen (en vooral waarom) is bijleren!

Ik vind het alleen wat sneu en eigenlijk jammer dat moderator mijn eerste post met vraag heeft verwijderd. ik snap daarvan de reden niet echt. Je antwoord is duidelijk en ik ben je daarvoor dankbaar, maar niemand weet eigenlijk waarover mijn vraag gaat of waarom ik die vraag heb gesteld. Die post werd - om mij onbegrijpelijke reden - verwijderd. Ik meen dat die vraag hier nog niet op het forum werd gesteld en vragen staat vrij dacht ik.

Ik denk niet dat ik aanzette tot misdadig optreden toch? Ik kreeg dit verzoek, weigerde het omdat ik er geen verstand van had, maar wou er nu het fijne van afweten. Daar was toch niets mis mee?

In ieder geval leg ik mij er wel bij neer, maar vind het toch jammer. Ik vind dit een heel leerrijk forum en heb onder meer dankzij hier mijn hobby op een meer verantwoorde wijze uitgebouwd.

Groetjes,

Tim

Comment

Working...