Uitbreiden met scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CVE
    • Jan 2006
    • 7

Uitbreiden met scan

Hey iedereen!

Heb een Showtec Lite-4 Pro waarmee ik 4 par 56 spots en een 750 watt stroboscoop aanstuur. Nu had ik graag een scan aangeschaft. Maar vroeg mij af welke want er zijn er zoveel. En ook of ik deze kan aansturen via mijn huidige stuurtafel? (Alles is voor thuisgebruik)

Groetjes en alvast bedankt,

cve
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Wat is je budget?
    Je lite 4 heeft maar 9 kanalen, waarvan maar 4 "variabele" kanalen en 4 switch kanalen en 1 aux kanaal. Nu een scan heeft een meestal een minimum van 4 kanalen. Dit zou dus op een lite 4 kunnen (DMX is nu eenmaal DMX).
    Maar als je je scan en je parren op dezelfde lite 4 aansluit zal wanneer je iets verandert aan je scan, de parren mee dimmen en omgekeerd.
    Dus dat is zeker niet aan te raden!
    exit night into LIGHT

Comment

• CVE
      • Jan 2006
      • 7

Alvast bedankt voor de hulp.

Budget: niet meer dan 300 euro.

Dat is waar ik al voor vreesde. Ik laat de parren en de strobo op de showtec lite-4 pro en zet de scan dan miss best in audio modus, zodat hij op de maat van de muziek beweegt?

Thx!!

Comment

• feestmuziek
        • Nov 2006
        • 48

Als het toch alleen maar voor thuis gebruik is dan is misschien de JB-systems Dynamo iets voor je. Een erg leuke scan met een 100 watt lampje erin wat naar mijn idee voldoende moet zijn voor thuis.
        Kost iets van €170. Als je je budget iets verhoogd dan kun je er zelfs 2 kopen, dan kun je ze in de master/slave functie gebuiken.

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

Originally posted by feestmuziek
          Als het toch alleen maar voor thuis gebruik is dan is misschien de JB-systems Dynamo iets voor je. Een erg leuke scan met een 100 watt lampje erin wat naar mijn idee voldoende moet zijn voor thuis.
          Kost iets van €170. Als je je budget iets verhoogd dan kun je er zelfs 2 kopen, dan kun je ze in de master/slave functie gebuiken.
          helemaal mee eens , ik heb deze scan(s) ook en ik vind dat er toch erg veel licht uitkomt voor 100w.
          ze zijn dus ideaal voor thuisgebruik,
          maar ik weet dat er meteen mensen zullen zijn die de dj rodo van aztek gaan voorstellen. met die scan heb ik geen ervaring maar omdat deze een 250w lampje heeft zul je hier wellicht meer aan hebben.

hopelijk heeft dit je een beetje geholpen

grtzz lightzone
          jumping is not a crime

Comment

• william hunt
            • Jan 2005
            • 10

Er bestaat ook een goedkopere variant van de JB-Dynamo, namelijk de PAT100 van Nicols. Die is eigenlijk qua opbouw identiek aan de dynamo, samen te gebruiken maar is gewoon nog iets goedkoper. En twee stuks passen dan wel in uw budget van 300 euro

Vriendelijke groeten
            Andries Tacq
            Last edited by moderator; 04-01-07, 14:07.

Comment

• lightzone
              • Oct 2006
              • 261

hmmmm....

ik denk dat ze bij de jb dynamo gewoon alles geruild hebben met plastic en toen kregen ze de pat100 ..

ik denk dat die kwalitatief nog slechter is
              jumping is not a crime

Comment

• Lj_Mouzer
                • Jan 2005
                • 125

ik zou voor de aztek dj robo gaan.
                7dmx kanalen appart gobo en kleurenwiel en apparte shutter,
                Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"

Comment

Working...