DMX-4F en DMX-3F

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gjprijn
    • Dec 2006
    • 5

DMX-4F en DMX-3F

Wie kan mij het verschil vertellen van deze DMX converters als iemand toevallig een DMX-3F heeft kan die mij foto's van de binnenzijde sturen.En eventueel de pin settings.
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

4 polige dmx is wel vreemd, ik ben alleen 4 polig tegengekomen voor koptelefoons voor de intercom en als scroller voeding,

dus stiekum ga ik er vanuit dat je 5 polig naar 3 polig bedoelt

de pen settings 1 op 1 2 op 2 en 3 op 3

4 en 5 blijven vrij
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Halo
      • Nov 2005
      • 178

4 en 5 zijn destijds als ik me niet vergis bedacht voor het terugsturen van info van je fixture naar de tafel (als je fixtures en tafel dit ondersteunen) zo kon je op je tafel van iedere lamp infomatie terugkrijgen als errors en waarom, temperatuur, lampuren en meer van die ongein.
      echter tegenwoordig is 3 en 5 polig hetzelfde omdat bij 5 polig de 4 en 5 vrij blijven

4 polig dmx is zover ik weer altijd voor scrollers
      steel verstandig...........................jat een appel!
      fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• gjprijn
        • Dec 2006
        • 5

Het gaat mij erom wat het verschil is van deze 2 converters ik weet dat er bij de DMX-3F een din-plug 5 polig zit en bij de DMX-4F een XLR 5-polig aan zit. Wie weet het verschil. Deze converters worden gebruikt bij rookmachine's.
        Last edited by gjprijn; 30-12-06, 19:19.

Comment

• gjprijn
          • Dec 2006
          • 5

Als ik de converter open maakt blijkt toch dat ze allemaal aangesloten zijn.

Comment

• gjprijn
            • Dec 2006
            • 5

http://www.highlite.nl/index.php/hig...ssories/dmx_4f Misschien iets duidelijker met een plaatje erbij, waar het omgaat hij gaat natuurlijk van DMX naar analoog. Het gaat natuurlijk om het analoge gedeelte.
            Last edited by moderator; 30-12-06, 20:59.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Tsja, het analoge gedeelte is een hele aparte manier van aansturen, dat is totaal iets anders dan DMX. In het kastje zelf wordt het analoge signaal genereerd aan de hand van wat er op de DMX binnenkomt. Ik kan mij goed voorstellen dat er via het analoge deel ook voeding voor dat kastje wordt aangevoerd.

Wat betreft analoge afstandsbedieningen van rookmachines verzinnen alle fabrikanten iets voor zichzelf, dus er bestaat geen algemene vuistregel voor de aansluiting. Iig is het niet zomaar een verloopje, er zit nog behoorlijk wat electronica in dat kastje (demultiplexer).

Comment

• gjprijn
                • Dec 2006
                • 5

Is er iemand die zo'n converter heeft.

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Praktisch iedere dealer van Highlite materialen. Als je 'm zelf wil maken, moet je op internet maar eens rondgooglen op het woord "demultiplexer", dan kom je vanzelf uit bij The Willows die zulke pakketjes verkopen en die je dan zelf in elkaar kunt solderen. Als je wilt weten op welke pins van de DIN-plug het signaal staat, moet je je eigen afstandsbediening maar eens openschroeven.

Comment

Working...