Hoe stuur je een geluidsset aan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ron_wolterink@hotmail.com
    • Jul 2006
    • 14

Hoe stuur je een geluidsset aan?

Ik heb een set Kling & Freitag-tops CA 1515-6 en ben nog op zoek naar subs. Nu is mijn vraag hoe ik deze het best zou kunnen aansturen: met 1 of 2 amps. Zou een Labgruppen fP3400 volstaan voor alles?
    En hoe zit dat met een controller? Ik heb iets gelezen van: 2 in en 6 uit en evt bi-ampen. Kan iemand mij daar iets over zeggen, ook qua merken e.d.?

Alvast bedankt!
  • soep
    • Jul 2005
    • 37

Kling & Freitag... goed materiaal hoor, ik heb er zelf een paar jaar mee mogen touren (met zowel de acces-serie als de CA-serie, waar de 1515 ook deel van uit maakt). Een mooi kastje zo'n 1515.
    Het zijn passieve kastjes, wil je er echter subben bij gaan gebruiken kun je deze het beste actief aansturen, dus een processor en een extra amp voor je subs. Het is al ff terug maar ik herrinner me de sw215 (2 X 15") als passende sub (voor de 1515) met een mooie klank en een zeer goed rendement.
    Voor de processing heeft K&F zelf processors ontwikkeld. Zo zijn de C2 of (meer recent) de CD24 hiervoor geschikt. Maar ook met andere processors (zoals bv de Dynacord DSP244) heb ik goede resultaten bereikt/gehoord.
    De door jouw genoemde LAB versterker is zwaar genoeg voor zowel de subs als voor de toppen lijkt me, bij actief gebruik zul je er echter wel een amp bij moeten kopen.
    Wanneer je dat niet wilt biedt men bij K&F ook "self-powered"-versies van de subkasten.
    Passief: bij enkele van de K&F-subkasten (volgens mij de enkele 15" en de 18") kun je als optie een cross-over laten inbouwen (XO-versie) zodat je de kasten passief kunt gebuiken icm jou toppen.
    Ook dan lijkt me jou versterker (net) voldoende, maar ik zou het dan toch echter ff checken bij de importeur of fabrikant. Importeur is trouwens "audio trade Holland", Audio-Trade-Holland , in Almelo. Kun je echt wel terecht voor je vragen.
    Fabrikant zijn ook aardige lui die echt van wanten weten...
    Hoop dat het je helpt...
    groetjes,
    Soep...under the misletoe
    Tja...

Comment

Working...