Kabels in flightcase wegwerken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bobo
    • May 2003
    • 155

Kabels in flightcase wegwerken

Omdat ik in de zoekfunctie niets vond dan toc maar een nieuw topic...

In mijn versterker flightcase (5 HE) zitten twee amps, een cross-over en een aansluitpaneel op de achterkant. Ik heb in de flightcase vrij weinig ruimte over voor de kabels, die vaak een halve meter tot een meter te lang zijn. Nu wil ik deze kabels netjes wegwerken zonder ze op maat te maken. (ik wil ze niet op maat hoeven te maken omdat ik 1) niet kan solderen en 2) regelatig de inhoud van mijn flightcase aanpas)
    Nu is de vraag hoe doen jullie dat? Of maakt iedereen ze op maat?

Misschien voor jullie een eenvoudige liggende vraag, maar mijn fantasie is op
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Een tip van een licht man (wat hem het verstandigste lijkt).
    Het geen wat je over heb aan snoer netjes oprollen en aan elkaar binden (met tywrapje).

Ik heb hier natuurlijk geen voorbeeld van bij de hand.

Greetzz
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• dj bobo
      • May 2003
      • 155

Opzich een vrij voordehand liggend iets, maar ik dacht dat je dit met bijvoorbeeld voedingkabels niet mocht/ kon doen, omdat je dan een magnetisch veld kunt krijgen. Zo heb ik ook vaker gelezen, en zelf enkele keren ondervonden dat als je een line kabel naast een voedingskabel hebt liggen, je een brom krijgt op 50Hz...

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

Originally posted by dj bobo
        Opzich een vrij voordehand liggend iets, maar ik dacht dat je dit met bijvoorbeeld voedingkabels niet mocht/ kon doen, omdat je dan een magnetisch veld kunt krijgen. Zo heb ik ook vaker gelezen, en zelf enkele keren ondervonden dat als je een line kabel naast een voedingskabel hebt liggen, je een brom krijgt op 50Hz...
        zou wel eens kunnen, maar ook voor de warmte... als ze beginnen smelten zul je wel moeten veranderen van inhoud...

ik zou ze op lengte (laten) maken zodat je overal nog geraakt (maar 0,5 meter is meer dan genoeg dan)
        anders zou ik niet weten hoe je het netjes kan doen (=> alles erinproppen kan dus ook)

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Ikzelf heb alle kabels onder de versterkers liggen die te lang zijn.. (doordat ik een aansluitpaneel voor heb.. Dus er is wat ruimte onder de versterkers --> bodem flightcase).

Vervolgens alle kabels ti-rippen in banen, zorgen dat ze niet de ventilators blokkeren o.i.d.. XLR / 230 / Luidspr. Kabel houd ik altijd apart met samenbinden.. Als je achterin m'n rackje kijkt lijkt alles op juiste lengte te zijn en het oogt strak.

Alle kabels op juiste lengte maken lijkt mij veels te omslachtig... Ook wanneer je eens wat veranderen gaat zul je zien dat het allemaal net niet lekker meer past..
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ja, ik bedraad altijd alle cases zelf, dus ik heb het probleem niet, maar als ik jou was zou ik gaan voor t-raps, netjes vastzetten en bundelen. en vooral: kabels kopen die zo dicht mogelijk bij de gewenste lengte liggen
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by dj bobo
              Opzich een vrij voordehand liggend iets, maar ik dacht dat je dit met bijvoorbeeld voedingkabels niet mocht/ kon doen, omdat je dan een magnetisch veld kunt krijgen.
              Tja, haspels moet je altijd volledig afrollen, omdat er anders een te grote hitte ontstaat, maar met een voedingskabeltje van een meter, in de open lucht, valt dat wel een beetje mee.

Off-topic: Lol, ik zie drie posts waar mensen op drie verschillende manieren 'Ty-Rap' proberen te schrijven.
              Even opgezocht: Ty-Rap is correct geschreven, maar gewoon een merknaam (je weet wel, het 'Asperine' effect). Officiƫle benaming is 'Cable Tie'.

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

wel voor eens en altijd dus: Ty-Rap!!

Ik geloof trouwens niet dat je je Nederlands-sprekende collegaas moet vragen of ze toevallig wat cable-ties bij zich hebben
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj bobo
                  • May 2003
                  • 155

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal kijken of ik er iets moois van kan maken . Als ik echt tevreden ben post ik er misschien nog wel foto's van bij mijn eerst komende drive-in

Bob

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

in Belgiƫ spreken we van kolson bandjes (schrijfwijze kan ook anders zijn)
                    of kabel binders (al is dit al vager als je ook met velcro's werkt)

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

Originally posted by hugovanmeijeren
                      Tja, haspels moet je altijd volledig afrollen, omdat er anders een te grote hitte ontstaat, maar met een voedingskabeltje van een meter, in de open lucht, valt dat wel een beetje mee.

Off-topic: Lol, ik zie drie posts waar mensen op drie verschillende manieren 'Ty-Rap' proberen te schrijven.
                      Even opgezocht: Ty-Rap is correct geschreven, maar gewoon een merknaam (je weet wel, het 'Asperine' effect). Officiƫle benaming is 'Cable Tie'.

Groeten Hugo
                      Ty-rap is inderdaad een merknaam. zou het niet afkomstig zijn van
                      tie-wrap? is logischer als je het gaat vertalen...

en t is trouwens aspirine

Comment

• OotB
                        • Oct 2006
                        • 47

Originally posted by sjoerd
                        Ty-rap is inderdaad een merknaam. zou het niet afkomstig zijn van
                        tie-wrap? is logischer als je het gaat vertalen...

en t is trouwens aspirine
                        Ja, of Ty-rip? Gaan we weer

Comment

• Speakertje
                          • Mar 2005
                          • 462

In de paneelbouw noemen ze een Ty-rap een bundelbandje, simpelweg omdat je ook bundelbandjes heb van een ander merk dan Ty-rap.
                          M.v.g. Sander
                          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Originally posted by OotB
                            Ja, of Ty-rip? Gaan we weer
                            Voor de laatste maal en dan maar weer on-topic: Thomas & Betts | Product Categories

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...