Rookmachine geuren , Schadelijk ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lj_Mouzer
    • Jan 2005
    • 125

Rookmachine geuren , Schadelijk ?

Beste Lezers
    Ik heb hier een Antari Z-300 Fazer staan waarin ik sinds dat hij uit de doos komt altijd Jem Zr-mix gebruik.
    Nu was ik van plan om binnenkort tijdens een prive feest wat te expiremteren met geuren beetje Aroma Jockey look a like ,
    Nu vroeg ik me af , is het gebruik van showtec geurvloeistofjes in een antari z-300 icm jem zr mix schadelijk ?
    Ik hou zowieso niet van showtec rookmachine vloeistoffen omdat die je machine mollen , maar hoe zit het met geur stoffen
    En heeft iemand enig idee wat de mengverhouding is ?
    Wie is toch die Pieter Smit ? "die treed ook overal op"
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

ik heb nog nooit iets gehoord van schadelijke stoffen ivm die geurtjes...
    dan zouden ze zelfs niet verkocht mogen worden denkik !

het verhaaltje van de showtec vloeistof, is dat echt zo ?
    of gewoon sneller propermaken van alles ?

grtzz DJnn
    ... the sound of silence...

Comment

• Lj_Mouzer
      • Jan 2005
      • 125

Ik bedoel schadelijk in vorm van dat je machine gaat verstoppen.
      Maar showtec rookvloeistof is idd minder goed voor je machine omdat het meer residu achterlaat en de kans groter is dat je machine verstopt raakt ,

En Jem Zr-mix geeft meer rook dan showtroep

Comment

• Dj-Sjors

Ik heb nog nooit last gehad van verstoptte dingen.

Tijdje terug ook nog goedkoper spul gebruikt, 5 euro per 5 liter waar ik de naam niet van weet. Iets bij conrad.

Maar nog nooit last gehad van verstoptte dingen.

Comment

• pelle
          • Dec 2006
          • 4

Hee ik gebruik het al jaren die geurtjes.
          En ne ehet is niet schadelijk voor je rookmachine.
          Wel raad ik je aan om naar ongeveer 5 tanken met geurstof een keertje zonder te doen om de slangetjes te reinigen
          ik weet de verhouding eigenlijk niet.
          maar ik doe altijd 1 flesje per jerrycan(5L)

Magic-Drive-Inn Breda
          Lichtjockey Pelle

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Ik weet niet of die goedkope geurtjes erg goed voor je rookdoos zijn...

We gebruiken standaard Showpech vloeistof in onze Antari F80-Z verhuurdoos, en ja deze kuchelt nu nogal...
            Zal hem in de vakantie eens uitelkaar schroeven en kijken of ik de leidingen met Azijn o.i.d. kan reinigen. En als dat niet lukt: boeiuh, ding heeft al lang zijn geld weer terugverdiend, dus wil het niet kopen we gewoon een nieuwe.

Voor onze eigen shows gebruiken we wel standaard JEM-ZR, en dat maakt behoorlijk uit kan ik vertellen! Deze is ook veel zuiniger namelijk.

Dus JA goedkope vloeistof is NIET goed voor je rookdoos, en NEE ik weet niet hoe dat met geurtjes zit, maar ik vermoed dat het je rookdoos niet ten goede komt.

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Nou jongen,

Ik begon met een drive-in en dacht het ook helemaal gevonden te hebben.. Tutty-frutty rookvloeistofgeur.. allemensen..helemaal top..

Nou, het zat in mijn rookdoos (toentertijd een Mc-crypt die het overigens obzienbarend lang heeft volgehouden) gadverdamme wat stinkt die zooi,,

de mengverhouding was juist, en het was in een grote ruimte, maar ik ervaar die geurtjes alleen als storend. Probleem is vaak al dat mensen zeuren over rook, en zeker wanneer je het dan ook nog een geur geeft..

dus het ding leeggegooid en verse vloeistof erin (5 liter weggegooid!!) en wat denk je?? rook stonk nog.. bleef in het tankje achte en het bleef chemisch stinken.

Niet doen naar mijn mening. rook moet je als een visueel effect houden, met het toevoegen van deze chemische zooi krijg je alleen het idee alsof je met iemand staat te praten die hele goedkope aardbeienkauwgom in zijn mond heeft.

Bléh!!
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Geurtjes zijn niet schadelijk, ook niet in combinatie met andere merken vloeistoffen.

Wel kan ik aanraden de geurtjes niet 1 potje op 5 liter te gebruiken...
                Ook eens gedaan met Vanille.. erg extreme verhouding....

JEM ZR MIX, is (vindt ik) de beste vloeistof die er is.
                Probeer maar eens een lasershow te doen met showtec/sk**drek vloeistof.. wanneer je dan een platte straal projecteert met je laser vallen er allemaal gaten in...

"Rookmachines leven langer met ZR"

tipje: reinig 1maal per jaar je rookmachine(s).. met water & schoonmaak azijn... zo verwijder je kalk in leidingen.(dus slipt hij niet dicht)
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Tip: Vergeet die tip over het reinigen direkt weer....

We gaan verder over geurtjes als toevoeging aan rookvloeistof!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lj_Mouzer
                    • Jan 2005
                    • 125

Het lijkt me inderdaad irritant om de hele avond met zon sterke geur geconfronteerd te worden , ik wilde het slechts af en toe gebruiken voor beetje bizar effect.
                    Hoe doen AJ's (Aroma Jockey's) dat eigelijk, niet met rookmachine geuren neem ik aan , en ik denk ook niet dat z'n zaal vol hangt met ambi pur 3volution

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Aroma Jockey ODO7

Het is vrij spectaculair, en ik denk aardig geheim waarmee het gebeurt

wellicht dat je via google wat meer over deze jongen kan vinden.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Devotion
                        • Feb 2005
                        • 82

Hij gebruikt allelei soorten olie die vrij geconcentreerd zijn. Deze mix hij en worden verwarmd op kookplaaten die achter grote ventilatoren staan.
                        Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

Working...