Hulp nodig voor selecteren licht installatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ligt natuurlijk aan het aantal kleurtjes dat je gaat gebruiken is dat maar 1 tje dan kom je met een paar minder ook toe hoor.. dat moet je best allemaal eens bekijken welke kleuren je wil gebruiken... hangt ook af hoe die viering er uitziet ofcourse...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• djproffi

ik zal as zondag een aantal foto's maken van hoe het er nu uitziet. dan kunnen jullie enig idee krijgen hoe het eruit ziet e.d.

Comment

• djproffi

na een lange tijd niks te posten is het wel even de tijd om mijn plan aan te geven.

dit wil ik gaan aanschaffen:

8x DTS pc's met barndoor
        2x dimmerpack DMX (voor de 8 pc's)
        8x par 56 long 300W met filterramen e.d.
        2x DMX T4 balk

2x Alulite FQ30-300
        1x Alulite FQ30-300
        2x 9 m handtakel

2x JB LS-64 PRO licht statief H 3,10m.
        [LEFT]8x CLS G Haak, 50mm[/LEFT]
        [LEFT]4x Admiral veiligheidskabel 60cm

2x DAP DMX kabel, XLR-XLR, 3 pin, 20 meter
        [/LEFT]
        1x DAP DMX kabel, XLR-XLR, 3 pin, 10 meter
        1x DAP DMX kabel, XLR-XLR, 3 pin, 5 meter

[LEFT]en voor de besturing wil ik de Eurolight LC2412 gaan gebruiken.(deze is al ingebouwd in flightcase met zwanenhals lampje)

kwa prijs kom ik uit op 2338.65 euro. De par56 long +2 dimmerpacks, en de besturing zijn 2e hands, maar wel in goede staat.

Wat vinden jullie hiervan? er moeten overigens nog wel stroomkabels bij, maar daar ben ik nog niet over uit.. (iemand misschien een tip? neopreen heb ik al een paar keer gehoord..en dan zelf maken, of niet?)
        [/LEFT]

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

klinkt netjes ... hoeveel watt bedragen die pc's?
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Radar
            Moderator
            • Jul 2002
            • 890

Hou er even rekening mee dat de lc2412 5 polig DMX uit heeft.
            Zal wel een 3 polig op de kist zitten maar je weet maar nooit.
            Ik doe niet aan bijgeloof.
            Dat brengt ongeluk.

Comment

• FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

Originally posted by Radar
              Kwartiertje klussen los je dat ook op andre
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Originally posted by Radar
                Zal wel een 3 polig op de kist zitten maar je weet maar nooit.
                nog nooit van een Eurolite lc2412 gehoord, denk dat je de Behringer LC2412 bedoeld

Ben ook zeer benieuwd naar het wattage van de PC's.
                Welke van DTS ga je kopen?
                en van welk merk zijn de dimmerpack's?
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  nog nooit van een Eurolite lc2412 gehoord, denk dat je de Behringer LC2412 bedoeld
                  Behringer Eurolight LC2412
                  exit night into LIGHT

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by stekelvarke
                    Agh ja is waar ook
                    En dat terwijl ik dr zelf ook nog een heb staan

ontopic:
                    Denk wel goed na over je Behringer, koop zeker bij een goede boer waar je altijd nog garantie hebt (dus niet op het internet!). Behringers hebben soms rare trekjes!!! (als voorbeeld: laatst een mixtafel, raken we hem aan krijgen we opeens een opklapper van 230v, blijkt de aarde niet te zijn aangesloten )
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• djproffi

er zit een verloopkabeltje bij van 5pins naar 3pins k heb dan alsnog wel een vraagje: op de DMX barren zit dus een dmx aansluiting..is dat altijd 3pins?

Ik heb gekozen voor 500W pctjes ([FONT='Times New Roman']Theatre spot DTS 500W PC). welk type dat is weet ik niet(zie [FONT='Times New Roman']www.new-line.nl).[/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman'][/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman']De [FONT=Verdana]Eurolight LC2412 is 2ehands. volgens mij zijn er nog geen problemen bij gevonden zo ja vind ik er wel een oplossing voor, of kies een andere aanbieding of iets dergelijks.[/FONT][/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman'][FONT=Verdana][/FONT][/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman']ik geloof dat de dimmers: [FONT=Verdana]Showtec Digi Pack, 4 kanaals DMX & Midi dimmer pack, IEC zijn.[/FONT] ( http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Showtec-Digi-Pack-4-Kanaals-Dmx-Midi-Dimmer-Pack-Iec-Hl50342u.html)[/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman'][/FONT][/FONT]
                      [FONT='Times New Roman'][FONT='Times New Roman']Heeft iemand misschien tips voor het opbergen van de pctjes enzo? in een krat zetten..? aangezien ik alleen nog maar een flightcase heb voor de besturing
                      [/FONT]
                      [/FONT]

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Als het showtec DMX 4barren zijn zitten er 3 polige XLR connectoren in.
                        Maar er zijn zeker andere producten waar en 5 polige connectoren op zitten of waar er zowel 3 als 5 polige opzitten. Maar er zijn gemakkelijk verloopstukjes of verloopkabeltjes te vinden of zelf te maken.
                        exit night into LIGHT

Comment

• djproffi

oke, dank jewel

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Ik zou toch nog maar even nadenken over die Behringer lichttafel.
                            Zit een productiefout in die dingen waardoor de memories niet goed bruikbaar zijn, en zover als ik weet is dat nog niet opgelost.

Als je het geld hebt zou ik toch een wat betere tafel dan een Behringer!

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• djproffi

Originally posted by hugovanmeijeren
                              Ik zou toch nog maar even nadenken over die Behringer lichttafel.
                              Zit een productiefout in die dingen waardoor de memories niet goed bruikbaar zijn, en zover als ik weet is dat nog niet opgelost.

Als je het geld hebt zou ik toch een wat betere tafel dan een Behringer!

Groeten Hugo
                              aan wat voor tafel zit jij dan aan te denken?

en aan de rest: klopt dit? (aangezien ik er zelf niks vanaf weet..)

Comment

• hugovanmeijeren
                                • Oct 2004
                                • 1436

Originally posted by djproffi
                                aan wat voor tafel zit jij dan aan te denken?

en aan de rest: klopt dit? (aangezien ik er zelf niks vanaf weet..)
                                Behringer LC2412 problemen topic

In bovenstaand topic kun je wel het een en ander lezen over de problemen die deze tafel kent. Wij hebben deze tafel zelf gehad, dus kan er over meepraten.

Wij hebben nu een MA Lightcommander 12/2, is een stuk duurder (kun je nieuw 8 Behringers voor kopen), maar als je in de 2e hands markt rond kijkt, kun je misschien wel voor een leuk bedrag zo'n tafel kopen.

Dan weet je in ieder geval dat het direct goed is.

Groeten Hugo
                                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...