Xxl-audio Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BéVé
    • Dec 2006
    • 3

Xxl-audio Speakers

Wie heeft ervaring met deze actieve speakers ?

300 Watt of 400 Watt versie ?

Wat doe je ermee ?
    Zijn ze krachtig ?
  • lightzone
    • Oct 2006
    • 261

Wat doe je ermee
    muziek mee luisteren?!
    ...

ik vind je vraag een beetje onzinnnig
    jumping is not a crime

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by BéVé
      Wat doe je ermee ?
      Je stuurt een electronisch signaal naar binnen, dat versterk je en breng je over op een soort membraam, welke lucht in trilling brengt, wat wij ervaren als het fenomeen 'geluid'.

Originally posted by BéVé
      Zijn ze krachtig ?
      Krachtig? Ik heb nog nooit speakerspecificaties met PK's gezien.

Waar wil je heen? Waar ben je ze van plan voor te gebruiken, als je ze zou willen aanschaffen? In wat voor ruimte of opstelling worden ze gebruikt? Is het voor spraak of muziek?

More info, please.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Ik denk dat de vraag duidelijk zat is: Wie heeft ervaring met deze kastjes, hoe heb je ze toegepast en is het wat. Vragen die ik dagelijks voorbij hoor komen.

On topic: Nee, ken het spul niet.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Heren, de vraag lijkt mij duidelijk.
          Antwoorden zoals van lightzone zit ik niet te wachten en ook
          topic poster heeft er weinig aan.

Mij bekruipt het gevoel dat we hier te maken hebben met een starter die voor weinig geld iets wil kopen.
          XXL audio zegt mij momenteel helemaal niets maar ik vrees dat we hier weer te maken hebben met een 6e rangs gama merk wat de naam brandhout niet verdiendt.
          Mijn vraag aan topic founder is dan ook om wat meer info te geven omtrent het beoogde merk.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Antwoord van Lightzone is misschien wat kort door de bocht maar hij heeft wél gelijk. Als de topicstarter zijn vraag op die manier formuleert moet hij ermee rekening houden dat hij zo een antwoord terug kan krijgen.
            Het antwoord op de vraag "Wat doe je ermee" in het geval van een luidspreker is in van in het begin al onzinnig. Gelieve dus niet alleen de antwoorder maar ook de vrager hiervoor de schuld te geven.

WTF is XXL
            XXL is een superlowcost merk dat sommige producten heeft/had (zat vroeger in België maar nu bij Skytronic) die heel weinig kostten maar toch wel verbazend goed waren (hun PAW-reeks van losse speakers) maar ook een meerderheid van producten had die heel weinig kostten maar helaas dan ook twee keer niets waard waren (autoboosters met weerstanden die enkele mm boven de print schots en scheef zijn gemonteerd, ...).
            Vandaar dat de topicstarter dus ZEKER types moet opgeven omdat je ALGEMEEN over XXL niets meer kunt zeggen dan wat ik hierboven vertel.
            Wil je dit algemeen over hun kant en klare speakerkasten: de kwaliteit gaat van konijnenkot tot Skytec/Skypech/...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Hier in een café hangen er twee XXL boxen ( namaak JBL EON )
              Eerlijk gezegt, er komt niks uit , behalve lucht aan de basreflex gaten
              Kortom, niet aanschaffen, de kwaliteit is lager dan laag ...
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• lightzone
                • Oct 2006
                • 261

ik stel voor dat beve nu eens goed zegt wat hij wil , ik zag dat het op new-line ook al niet zo goed ging...
                jumping is not a crime

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 649

Zoals bij veel zaken geldt hier dus ook S.I.S.O ( oftewel shitt in is shitt out ). Vraagstelling kan inderdaad verbeterd worden en specifieker gemaakt. Misschien dat de T.S. dit alsnog kan doen????

Weet zeker dat menigeen dan advies geeft dat hout snijdt en in het geval van XXL ; brandhout.

Kijk rond, koop desnoods tweedehands wat, maar laat dit voor wat het is.....

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

jongens effe rustig blijven , het is bévé zijn 2 de post .
                    Ik kan aannemen dat hij nog moet wennen aan dit forum ..
                    Trouwens, de vraagstelling is wel duidelijk, gewoon even meedenken
                    sis

Comment

• sntho0
                      • Sep 2003
                      • 196

Ik heb ooit 2 12" speakers gekocht van dit merk. Kost niets, en voor het geld is het niet eens zo slecht, maar verwacht geen wonderen. Ik zou het in de catergorie Raveland plaatsen. Voor een beetje hobbie-en is het best leuk.
                      Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by sntho0
                        Ik heb ooit 2 12" speakers gekocht van dit merk. Kost niets, en voor het geld is het niet eens zo slecht, maar verwacht geen wonderen. Ik zou het in de catergorie Raveland plaatsen. Voor een beetje hobbie-en is het best leuk.
                        TJa, ik ken hier discobars hier in mijn streek die er ook mee werken
                        Nou mijn hemden maat is XXL , ik hou het daarbij
                        sis

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

wordt aangeboden via marktplaats, is niets meer als een kunststof kast met een membraam erin waarop idd een signaal wordt gestuurd wat aanvoelt als lucht en klinkt als een scheet.

versterkers hebben ze ook, zijn alu dozen waarop spanning wordt gezet.

Mensen laten we dit soort merken lekker ergens anders gaan bekritiseren!!
                          zinige antwoorden zijn er niet en wordt dus allemaal erg offtopic.

(sorry ben ik nu ook weer mee bezig maar de laatste tijd veel van dergelijke topics waardoor de wel noemenswaardige vragen of ervaringen erg achter geraken) ten spijt. En het dus voor zowel de topic starter als voor de bezoekers van dit forum moeilijker wordt om te kunnen reageren en te vragen.

Het haalt het niveau wat tot nu toe op dit forum aanwezig was erg omlaag, we krijgen steeds meer van dit soort vragen. Allemaal onzinnig, veel loze antwoorden waar wij niets mee doen en de TS al helemaal niet mee uit de voeten kan.

laten we ons niet gaan verlagen tot dit soort dingen, zowel het commentaar maar ook zeker de diverse merken die steeds weer opduiken met talloze onzinnige vragen.

Laten we hier een forum houden met enig niveau.

Hiervoor zijn een paar basis dingen voor nodig.

1 duidelijke vraagstelling..
                          2 nette antwoorden terug
                          3 merken en onderwerpen waar men wat mee kan.
                          4 het te lage hobby gehalte kompleet verbieden.

de rest zou in de lounge kunnen blijven... immers minimaal 10 minuten lachen per dag!!!
                          Last edited by Watt Xtra; 06-12-06, 18:58.
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• nijhuisr
                            • May 2003
                            • 182

ik vind de vraag stelling helemaal niet duidelijk!

Het Type nummer ontbreekt! over welke 300 of 400 watt actieve boxen hebben we het?

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1066

Originally posted by nijhuisr

Het Type nummer ontbreekt! over welke 300 of 400 watt actieve boxen hebben we het?
                              hele grote denk "xxl"

volgens mij heb conrad ook en tijdje van dat spul gehad...

maar idd ik vind de vraagstellingen hier op het forum wel vaker erg makklijk

"ik ben 13 en wil een drive in show en wat moet ik kopen"

en het jammere wat ik vind is dat er een heleboel volk op reageerd, en er nooit meer enig reactie van de topic starter komt

Comment

Working...