1ste maal bruiloft voorzien van geluid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

1ste maal bruiloft voorzien van geluid

Ik moet over een week of 3 een bruiloft voorzien van geluid, hier komen max 150 man. Ik meen dat het zaaltje 10 bij 20 m is.
    Ik beschik over:
    -1 punisher, 1000 watt rms (met versterker 1900 watt)
    -2 topjes 12'',1'' 300 watt rms + standaarts (hier moet ik voor die tijd nog een versterker voor kopen, dit wordt waarschijnlijk een 2dehands, iemand suggesties?)
    -eventueel nog een subje, 15'' 300 watt rms van aa craaft
    -verder beschik ik over een mengpaneel en crossover en dergelijke

Is het voldoende om deze topjes met de punisher neer te zetten, of moet dat subje er zeker bij, of zelfs nog wat bij huren?
    Mijn eigen ervaring is dat dit subje niet veel toevoegd, die punisher gaat vele malen harder (als je dit thuis gebruikt hoor je heel het huis rammelen), maar misschien is het extra subje voor de spreiding wel goed?

En hoe kan ik dit het beste opstellen, de 2 topjes zo ver mogelijk uit elkaar (breedte van de zaal) en in het midden de punisher?

Heeft er verder nog iemand tips om een goed resultaat te krijgen. bijvoorbeeld je mengpaneel en dergelijke achter de speakers zetten, zodat je rustig je nummers kan opzetten? of zeg het maar...
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

nou draai nooit te hard op een bruiloft er zijn mensen die elkaar vaak tijden niet hebben gezien en lekker willen ouwehoeren

dat gaat niet als er 2 kw staat te stampen
    vooral niet op het begin van de avond

jah ach dr zijn zoveel dingen om mee rekening te houden als je een bruiloft draait vind ik

ik besteed zelf veel meer aandacht aan een bruiloft dan een kinderdisco in het dorp (en nee dat wil niet zeggen dat ik geen aandacht schenk aan een kinderdisco )
    maar je bepaalt wel een groot aandeel van de voor hun zo belangrijke feestdag..... en ik wil niet op mijn geweten dat het mis gaat , omdat ik me niet goed voor heb bereid...

verder hebik niet echt een idee hoe hard je geluid zal gaan en of het genoeg is
    omdat ik nog nooit met z'n combi op pad ben geweest

succes
    Last edited by jens; 27-11-06, 20:35.

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

hahah ja, ik ga ook zeker mijn best doen...
      Ik heb de mensen net gesproken en ik ben genootzaakt wat bij te huren, ze willen namelijk 2 microfoons, een unit met licht en een beamer wat ik niet heb.
      Verder is de zaal 8 bij 15, dus het moet kwam vermogen wel lukken he?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Mijn bruiloftset: 2x aangepaste JB Disco 5 (piƫzo's vervangen door dynamische met filter) en een 2x 180W versterker. Gaat meer dan hard genoeg.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

regel je alleen de apparatuur of draai je ook de muziek? t komt namelijk over alsof dat je nog nooit zoiets gedaan hebt. uiteraard heb je wel een grote verantwoordelijkheid tov het bruitspaar om voor hen een goed feest neer te zetten.

Comment

• Needmoresound
            • Apr 2005
            • 170

ik zorg dat de installatie er staat, vrienden enzo draaien

Comment

Working...