Rookmachine zelf repareren, TIPS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

Rookmachine zelf repareren, TIPS

Het schakelaartje op het element is de thermoswitch. De Thermoswitch zorgt ervoor dat de fogger bij een bepaalde temp. af slaat.
    Foggers zonder pcb maar met thermoswitch zijn meestal goedkoper in prijs omdat de productie kosten hier lager liggen.

Als je fogger het niet meer doet:

Eerst natuurlijk de zekering checken. Dan app. aanzetten en meten over het element, PAS OP je meet nu onder spanning en er staat 230V over het element!!!

Als je nu 230V meet, en het element word warm, maar je kunt niet spuiten, is waarschijnlijk je pomp rip, of je remote.

Meet je 230V over het element en het element blijft koud : Element kapot

Meet je geen 230V, dan is naar alle waarschijnlijkheid je thermoswitch kapot en ook je misschien je themofuse (zit geklemd op de voet van het element in een "sokje") De thermofuse zorgt ervoor dat het element niet te warm kan worden als de thermoswitch kapot is en deze dus altijd doorlaat. Het element zal namelijk uiteindelijk smelten als deze als maar blijft verwarmen.

Hopelijk kunnen jullie iets met deze tips!
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Wel aardig, maar iedereen met een klein beetje kennis weet natuurlijk waar die zoeken moet... Vooral bij die F-80 modellen fog's stelt het allemaal maar weinig voor... Een beetje het principe van een fohn, kachel e.d. die uitslaan bij de bereikte temperatuur (bimetaal schakelaartje)..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

Originally posted by Dr. Edie
      Wel aardig, maar iedereen met een klein beetje kennis weet natuurlijk waar die zoeken moet... Vooral bij die F-80 modellen fog's stelt het allemaal maar weinig voor... Een beetje het principe van een fohn, kachel e.d. die uitslaan bij de bereikte temperatuur (bimetaal schakelaartje)..
      Heb deze post gedaan nadat ik iets op het forum gelezen had...........is dus nog steeds niet duidelijk voor iedereen, dus vandaar deze post.....doe er je ding mee.....of niet natuurlijk

Comment

• dalucia
        • Aug 2007
        • 1

Ik heb dus hetzelfde probleem, de schakelaars doen het, het element word warm, maar er komen af en toe maar zoefjes rook uit, kheb hem al gereinigd met gedestilleerd water,maar het werkt niet waar kan het probleem liggen?

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Originally posted by dalucia
          Ik heb dus hetzelfde probleem, de schakelaars doen het, het element word warm, maar er komen af en toe maar zoefjes rook uit, kheb hem al gereinigd met gedestilleerd water,maar het werkt niet waar kan het probleem liggen?
          Kan toch zijn dat het element verstopt zit, ook na het reinigen.
          Loopt de pomp wel goed? Je kunt dit testen door de pomp los te halen van het element en dan zo vloeistof te laten spuiten (mag ook gewoon water zijn).

Comment

• Zinzi
            • Jul 2003
            • 87

Ik zou zeker geen gewoon water gebruiken, want dit geeft aardig wat kalkaanslag. Pak gedestileerd water kost bijv. bij de Schlecker 3x niets.

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by Zinzi
              Ik zou zeker geen gewoon water gebruiken, want dit geeft aardig wat kalkaanslag. Pak gedestileerd water kost bijv. bij de Schlecker 3x niets.
              Kalkaanslag treedt volgens mij alleen bij verhitting op - en NiTro heeft het over het testen van de pomp, losgekoppeld van de heater.
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Was idd alleen voor de pomp bedoelt......

Comment

Working...