OMNITRONIC AS-900 active-system

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djrico
    • Mar 2005
    • 20

Voor een wijkcentrum zijn wij op zoek naar een ''betaalbaar'' nieuw geluidsysteem. Nu zag ik op internet (vrij) goede recenties over het merk Omnitronic. Ik heb hier eerder al eens een mengpaneel van gehad, wat overigens prima spul was,

Graag zou ik van jullie horen of het onderstaande actieve systeem geschikt zou zijn voor ons wijkcentrum. (capaciteit van de zaal: 200 personen)

dit is de set:

informatie over deze set op:
    Omnitronic website
    ===> Let start the party <===
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Tja, voor een toespraak, een achtergrondmuziekje, ondersteuning van een toneelvoorstelling/ koortje etc. goed bruikbaar.

Echter voor ietsje meer zoals discowerk / live tot 200 personen absoluut onvoldoende.

Dus, zoals gebruikelijk de vraag: waarvoor ga je het gebruiken???

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djrico
      • Mar 2005
      • 20

Allereerst mijn excuses dat ik dat niet heb vermeld
      We willen de set gaan gebruiken voor een Maandelijkse Jeugddisco.
      Waar nu al maandelijks 175 kids naar toe komen.

Nu hebben we 2 x Peavy 500Watt 4ohm van de Euroserie
      met een Phonic max 1500 versterker. (een speaker is helaas de subwoofer van kapot) We willen daarom graag een nieuwe set aangezien die andere ook niet lang meer duurt.

Inmiddels een offerte gehad van een bedrijf; € 3200,- voor 2 x 300Watt
      met limiter, versterker en mengtafel. dat is helaas iets teveel van het goede

Is dat Omnitronic een goedmerk en zo ja, wat zouden jullie me daarvan aanraden.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Het is met geluidssyetemen net als met auto's.

Je hebt lada's en je hebt porsches.

Voor het geld van een lada heb je geen SUV...

enige wat ik kan zeggen: alle waar is naar zn geld.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

Misschien handig om te vermelden wat ongeveer de richtlijn is met jullie budget.

Kijk, tussen 1200 en 3200.- zit nog aardig wat verschil he.

Je kunt bijvoorbeeld voor een setje gaan als dit:
            @ Music Store

voor een prijs van 1100.- waar je dan nog versterkers achter moet gooien(Hier kun je je Phonic versterker nog achter gebruiken)

Echter ken ik hier de referenties niet van.
          je kunt ook gaan voor iets actiefs of 2e hands-actief
          bijvoorbeeld 2 rcf art 300(uit die serie) actieve toppen
          met een actief subje (bijv. JBL SRX)
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• sntho0
            • Sep 2003
            • 196

Kijk ook eens naar de JBL JRX125. Gaan heel hard! Je zult met 175 krijsende kinderen wel hard moeten. Je hebt dan geen super bas, maar het geluid blijft wel zuiver. Je kunt je versterker blijven gebruiken.
            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• AH
              • Apr 2004
              • 248

Ik heb een tijdje terug een AS-900 set aan een jeugdcentrum verkocht, natuurlijk hier in het magazijn ook even getest.
              We waren zeer onder de indruk (werk normaal met JBL) het systeem gaat snoei hard, klinkt lekker, en kost geen drol.
              Daarom heb ik nu naast de JBL sets nu 2 AS-1500 systemen, dit is de 18"versie en is goed alternatief voor de AS-900 als het nog harder moet.
              Werkt prima, enige min punt zijn de wielen en het gewicht, maar die wielen vervang ik direkt door van die mooie blauwe.
              P.S. je bent van harte welkom om een keer te komen luisteren.
              Anne Homan

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

als jullie die disco met regelmaat houden waarom huren jullie dan niet gewoon voor een mooi prijsje wat bij een geluids bedrijf uit de buurt?

meest kan je voor 120 euro al een aardige set huren waarmee je best 175 kids mee ken overstemmen

neem aan dat jullie best wat entree vragen....

zo heb je iig geen onderhoud eraan....

voor de rest van de achtergrond evenementjes,toespraken en dergelijke zou ik de subwoofer oplappen

en verder een budget opsparen van de kinderdisco's die je draait in overleg met je penningmeester of iest dergelijks....

ik draai zelf ook altijd jeugtdisco's voor een stichting

zelf hebben ze daar wat simpel spul hangen wat prima voldoet voor een toespraak achergrond en weet ik veel wat, maar voor een disco huren ze mij in....

denk als je een eigen setje wil aanschaffen dat je dan al richting 2 18"subwoofers moet met een 15"/1" top of iets dergelijks moet

Comment

• AH
                  • Apr 2004
                  • 248

meest kan je voor 120 euro al een aardige set huren waarmee je best 175 kids mee ken
                  Voor de prijs van nog geen 10x huren heb je een komplete AS-1500 set
                  Anne Homan

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by jens
                    als jullie die disco met regelmaat houden waarom huren jullie dan niet gewoon voor een mooi prijsje wat bij een geluids bedrijf uit de buurt?

meest kan je voor 120 euro al een aardige set huren waarmee je best 175 kids mee ken overstemmen

neem aan dat jullie best wat entree vragen....

zo heb je iig geen onderhoud eraan....

voor de rest van de achtergrond evenementjes,toespraken en dergelijke zou ik de subwoofer oplappen

en verder een budget opsparen van de kinderdisco's die je draait in overleg met je penningmeester of iest dergelijks....

ik draai zelf ook altijd jeugtdisco's voor een stichting

zelf hebben ze daar wat simpel spul hangen wat prima voldoet voor een toespraak achergrond en weet ik veel wat, maar voor een disco huren ze mij in....

denk als je een eigen setje wil aanschaffen dat je dan al richting 2 18"subwoofers moet met een 15"/1" top of iets dergelijks moet

Hmmz, bij een buurthuis heb ik direct het vermoeden dat er geen of zeer weinig entree gevraagd wordt.. (50 cent o.i.d.) Dus dat huren zal hem niet worden...

En ik denk dat hij geen subwoofer heeft, maar bedoelt dat de basluidspreker in zijn peavey kasten stuk is...

Maar qua geluidsset... Ik denk dat je 2e hands nog wel de beste koop doet misschien... Dan kun je in ieder geval voor een beetje meer kwaliteit gaan als die Omnitronic zooi...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by hugovanmeijeren
                      Dan kun je in ieder geval voor een beetje meer kwaliteit gaan als die Omnitronic zooi...
                      Groeten Hugo
                      Hmmm, leg eens uit?? Lijkt mij weer zo'n gemakkelijke uitspraak...

Paul.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djrico
                        • Mar 2005
                        • 20

Allereerst alvast bedankt voor de reacties.
                        Een vriend van mij gebruikt inmiddels een Omnitronic Versterker al bijna 15 jaar...Nooit problemen mee gehad. Huren wordt hem helaas niet; we vragen maar € 1,50 entree waarbij ook nog een een gratis consumptie bij zit.

Uiteraard zijn andere opties van harte welkom. Ik ga er vanuit dat Omnitronic niet alleen deze sets verkoopt maar eventueel ook nog andere setjes heeft wat raden jullie aan?

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Originally posted by SPS
                          Hmmm, leg eens uit?? Lijkt mij weer zo'n gemakkelijke uitspraak...

Paul.
                          Nou heel simpel. Net zoals ik zul je best weten dat deze budget merken nou niet bepaald bekent staan om hun degelijkheid en geluidskwaliteit.

Het geheel zal waarschijnlijk best redelijk klinken, en ook wel functioneren, maar eerlijk gezegd vind ik het altijd zonde van het geld, als je iets koopt waar je misschien later spijt van gaat krijgen, omdat zo'n (china) merk nooit op kan tegen de professionele degelijke merken, die je, als je op marktplaats o.i.d. kijkt 2e hands meestal voor best heel schappelijke prijzen kunt aanschaffen.

Je weet dan zeker dat je kwaliteit in huis haalt, ookal zitten er misschien een paar krasjes op.

Dat is mijn mening, want om zo even een groot bedrag te gaan neerleggen, voor een set waar je de kwaliteit niet van kent (dat is altijd twijfelachtig bij dit soort merken), dat is gewoon zonde.

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• dh-showtechnic
                            • Jun 2005
                            • 139

omnitronic

Omnitronic is een Duits merk.
                            In Duitsland zijn diverse jeugdhonken en discotheken die er mee werken.
                            De prijs kwaliteit verhouding is niet slecht.
                            Als je geen groot budget hebt en niet naar merken kunt kijken als Nexo, ev enzo.
                            En je gaat vergelijken met Dap, mz soundline en al dat soort merken.
                            Dan kan ik toch echt wel Omnitronic aanraden.
                            Wij hebben zelf ook een aantal actieve setjes verkocht en iedereen is er tevreden over.
                            Nieuwe mega drive in show

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

Originally posted by hugovanmeijeren
                              Nou heel simpel. Net zoals ik zul je best weten dat deze budget merken nou niet bepaald bekent staan om hun degelijkheid en geluidskwaliteit.

Het geheel zal waarschijnlijk best redelijk klinken, en ook wel functioneren, maar eerlijk gezegd vind ik het altijd zonde van het geld, als je iets koopt waar je misschien later spijt van gaat krijgen, omdat zo'n (china) merk nooit op kan tegen de professionele degelijke merken, die je, als je op marktplaats o.i.d. kijkt 2e hands meestal voor best heel schappelijke prijzen kunt aanschaffen.

Je weet dan zeker dat je kwaliteit in huis haalt, ookal zitten er misschien een paar krasjes op.

Dat is mijn mening, want om zo even een groot bedrag te gaan neerleggen, voor een set waar je de kwaliteit niet van kent (dat is altijd twijfelachtig bij dit soort merken), dat is gewoon zonde.

Groeten Hugo
                              dit is wéér veel ik-lul-graag-uit-m'n-nek:
                              Je veralgemeent een merk (net zoals dat bij DAP gebeurt) EN zo te lezen heb je er totaal geen ervaring mee!
                              Er zijn idd slechte -maar zeker ook GOEDE!- producten in hun assortiment. Niet alles is noodzakelijk slecht als het om een B-merk gaat...

Comment

Working...