piano klinkt dof

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xxxfpnxxx
    • Jun 2006
    • 92

piano klinkt dof

hallo,

Ik ben dus bezig om mijn digitale piano goed te versterken. het probleem is dat als ik op hoog volume speel en dan zacht aansla klinkt de toon heel dof op lager volume klinkt het goed ook als ik hard aansla op hoog volume klinkt het ook goed.
    Nu kan ik dit wel bijregelen met tonenregeling maar dan gaat het heel schel klinken als ik hard aansla. De speakers vervormen ook niet want bij muziek op hetzelfde volume klinkt alles goed of een ander soort geluid ook.
    iemand tips?

Alvast bedankt
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Welk merk/type digitale piano gebruik je ??
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

yamaha mo8 maar als ik het over mijn koptelefoon doe (beyerdynamic dt 770) dan klinkt het wel gewoon goed

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Dan wou ik ook nog graag even weten wat er aan die yamaha hangt om het uit te versterken.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Je kan kijken of die yamaha een "velocity curve" setting heeft. Daarme kun je de synth-engine aanpassen aan je spel dynamiek.

Bij gesampelde piano´s zit er meestal onder andere een envelope filter die de illusie van de klank moet versterken. Als je op hele hoge volumes speelt kun je in de onderste regionen van dit filter zijn werking zitten en dan is je piano gewoon dof. Bij duurdere pianoklanken met samples op meer velocities zal dit minder spelen.
          lekker belangrijk!

Comment

• xxxfpnxxx
            • Jun 2006
            • 92

Originally posted by Radar
            Dan wou ik ook nog graag even weten wat er aan die yamaha hangt om het uit te versterken.
            een yamaha mg 32 14fx mixer met een crown xls 602 als amp en twee mackie c300z.

Comment

• All-round Sound
              • Feb 2006
              • 289

hallo

Piano's moeten toch gestemd worden [ gnarf gnarf ]

maar
              staat er nog een effect per ongeluk aan ?
              op de aux
              heb ik ook een keer gehad

m.v.g.
              Luke

Comment

• xxxfpnxxx
                • Jun 2006
                • 92

nee ik heb alle effecten er al afgegooid dus dat zal het ook niet zijn.

Comment

Working...