Welk is aan te raden?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

Welk is aan te raden?

Welk lichteffect (liefst een 250 watter en DMX) raden jullie aan om in het center van een dansvloer, indien mogelijk heel de nacht te laten draaien....en dat toch niet gaat vervelen op den duur.
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

één lichteffect van slechts 250 watt?

Nouja, je zou een movinghead in het midden kunnen hangen natuurlijk, bijvoorbeeld Martin Mac 250... Heb je gasontlading 250 watt lamp, diverse kleuren, diverse gobo's beweging naar alle kanten en uiteraard DMX gestuurd...

Heb je alles wat je wilt...

Maare, waar is het eigenlijk voor?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by stompinne
      Welk lichteffect (liefst een 250 watter en DMX) raden jullie aan om in het center van een dansvloer, indien mogelijk heel de nacht te laten draaien....en dat toch niet gaat vervelen op den duur.
      als je iets heel de nacht gaat laten draaien, dan gaat het op den duur wel vervelen hoor...

het beste is idd een movinghead... anders een kaleidoscoop, een oileffect,... is wel niet dmx maar zal altijd andes zijn
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

American DJ Illusion 250. Zorgt de ganse avond voor een prachtige inkleding van de dansvloer.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stompinne
          • Apr 2005
          • 91

Tuurlijk heb ik nog andere effecten, scanners, laser, strobo ed....maar ik vroeg me gewoon af welk effect er nu uitsteekt om er een hele tijd verder mee te kunnen. Het moet een gecentreerd effect zijn (niet iets dat alle kanten opslingert), een basis te samen met de parren, voor in het midden van de menigte, bv een moonflower of zo dat niet vlug verveelt.
          (een kaleidoscope lijkt mij niet flitsend genoeg, een mushroom teveel spreiding).
          Last edited by stompinne; 10-11-06, 10:57.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Ik zou dan zelf iets fabriceren... matrixje van par16, cirkeltje met wat par16-tjes... (of groter natuurlijk)
            Kan je zelf nog steeds creatief bezig blijven (desnoods steek je af en toe eens wat andere filtertjes), aankoopkosten zijn laag en onderhoudskosten idem.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Originally posted by axs
              Ik zou dan zelf iets fabriceren... matrixje van par16, cirkeltje met wat par16-tjes... (of groter natuurlijk)
              Kan je zelf nog steeds creatief bezig blijven (desnoods steek je af en toe eens wat andere filtertjes), aankoopkosten zijn laag en onderhoudskosten idem.
              dat wordt al direct groot ... 250Watt aan PAR16tjes

Ik zou eens kijken naar MH met roterende gobo's (2 gobo schijven waarvan 1 roterend), prisma en instalbare iris.
              Kan je leuke dingen mee doen op 1punt

anders krijg je zowieso eentonige dingen zoals moonflowers en dergelijken

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• dj_janneke
                • Dec 2004
                • 22

De wizard van martin is mischien wel iets.

www.martin.com staat ook filmpje bij

greets jan

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Persoonlijk vind ik movingheads en scans geen goede keuze om als center effect te gebruiken, het is veel leuker om deze symmetrisch te gebruiken.
                  De par 16 matrix (hoeft daarom geen 250W te zijn in totaal) vind ik een zeer leuk idee, enkel moet je dan genoeg dimkanalen ter beschikking hebben.
                  Eventueel iets in de richting van een Martin EFX700 of 800. Wel geen 250W maar wel 150W gasontlading. Maar dan nog zou ik het niet de hele avond laten aanstaan.
                  exit night into LIGHT

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Je hebt natuurlijk ook nog de echt grote center effecten zoals deze: Griven Splendid

Hebben ze hier in lokale zaal hangen, is een mooi effect, maarja wel met 1200 watt lampje voor de grotere ruimtes...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Kilian
                      • Dec 2005
                      • 179

stompinne, is iets simpels als een spiegelbol geen idee?

Comment

Working...