Controller voor MARTIN CX-4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Controller voor MARTIN CX-4

ik ben opzoek naar een controller voor mijn MARTIN CX-4 colorchangers (4 stuks).

Eisen/Wensen:

* budget: tot 200 euro
    * makkelijk programmeerbaar
    * GOEDE light-to-sound functie
    *

eventueel ook:
    * T4-balken aansturen (weet niet of dit mogelijk is)
    * DMX-strobe aansturen
    Zuid-Limburg
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Met €200 zit je toch eerder bij de budget modellen, een Showtec showmaster 24(ook eurolight, JB, GLP en noem ze maar op maken deze). kost rond de €170 en kan 24 DMX kanalen aansturen (dus net genoeg voor 4 CX-4's).
    Een showmaster 48 kost €250 maar is misschien de meerprijs wel waard aangezien er dan de parren en de strobo ook met dezelfde tafel gestuurd kunnen worden.
    Een scanmaster is misschien ook een optie, al werk ik in deze situatie wel liever met een tafel met veel faders.
    Maar vind ik de sound/light functie bij al deze tafels maar niets, al ben ik nog niet erg veel tafels met goede sound/light functie tegengekomen.
    exit night into LIGHT

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

gewoon dit Showtec Scanmaster 1, DMX controller en dan in de chases stappen een paar keer kopieren.

Mijn CX2´s werken er prima mee.

en overigens je kan bijna alle functies van die CX-en op standje music trig zetten vanaf je controller.
      lekker belangrijk!

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

light-to-sound heb ik zowiezo nodig, aangezien ik als disc-jockey geen tijd heb om me bezig te houden met het bedienen van de lampjes.
        Zuid-Limburg

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Als je geen tijd hebt om je lichtshow te bedienen dan moet je hem niet aanbieden aan je klanten.

"als DJ" ergens geen tijd voor hebben HAHAHA

Als lichtmensen zo zouden denken dan zetten zij een MP3 automaat op de PC want "als lichtman hebben ze even geen tijd om zich bezig te houden met het bedienen van de plaatjes".
          lekker belangrijk!

Comment

• DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

zo grappig is het toch niet ?

als je nu een tijd achter een CD staat de zoeken ?
            (ervanuitgaande dat het een gewone drive-in is zonder LP's)

op zo'n drive-in is het geluid toch nog belangrijker dan een supper lichtshow... dus verschillende looplichtjes inprogrameren en dan regelmatig veranderen.

al sje nu gaat beginnen als LJ met een computer neer te zetten en zich niets van de muziek aan te trekken zal ik een zeer mooie lichtshow verwachten ... en ik stel me vragen of je ooit wel iets te doen zal hebben.

dus ik vind jou opmerking zeker niet gepast (ik wil je ook niet afbreken, maar jij dan ook niet over drive-ins)

grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

Comment

• Didier
              • Aug 2002
              • 323

Originally posted by showband
              Als je geen tijd hebt om je lichtshow te bedienen dan moet je hem niet aanbieden aan je klanten.

Als lichtmensen zo zouden denken dan zetten zij een MP3 automaat op de PC want "als lichtman hebben ze even geen tijd om zich bezig te houden met het bedienen van de plaatjes".
              Sorry hoor Showband, maar wat een misselijke opmerking! Als DJ heb je de tijd nu eenmaal hard nodig om te mixen en cd's te zoeken, dus tijd om op lichtknopjes te drukken is er simpelweg niet. Ik heb nergens beweerd dat ik een geweldige lichtshow wil neerzetten, het gaat hier om 4 simpele colorchangers! En deze wil ik inderdaad in diverse programma's laten lopen, zodat ik me zelf kan bezighouden met plaatjes draaien.
              Een lichtman inhuren om 4 colorchangers en 8 parretjes te bedienen lijkt me ook wat veel van het goede?
              Last edited by moderator; 08-11-06, 11:18.
              Zuid-Limburg

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

Originally posted by showband
                f**k o** muzikantje
                wat een belachelijke opmerking! DJ's zijn al lang geen plaatjesdraaiers meer...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

ik refereer aan de DJ's die wel hun lichtset kunnen bedienen als ze langskomen. Sterker nog die tijdens het DJ-en gelijktijdig ook videomixen.

En nog steeds een prima set nerzetten. Ik mis dan dat je ergens geen tijd voor hebt als je alleen DJ-ed. Ik moet er niet aan denken om een feest te hebben met T4 balken, strobe en CX4's die op een sound to light tafel gaat staan knipperen. En nogmaals. Ik zie voornamelijk DJ's die dat wel gelijktijdig bedienen.

Dus ergens geen tijd voor hebben omdat je DJ bent vind ik een curieus gegeven.

En ja, ik bedien de lichtset en de zaalmix van de band op kleine bruiloftjes en kleine cafe's tijdens het spelen en zingen. Maar ik bied geen DJ-werk aan omdat wij MP3's draaien in de pauze. Dat is namelijk een automaat en geen DJ.

Je zag trouwens dat ik startte met een concrete oplossing. En dat je daarna die afwees... op het light to sound verhaal wat in mijn post gewoon geadresseerd werdt.
                  Last edited by showband; 08-11-06, 12:57.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

maakt verder ook niets uit, het gaat erom dat ik een simpel tafeltje wil om die CX-4 lampjes te laten "knipperen" volgens een zelf uit te kiezen programma.

Of dat nu slim is of niet is doet niet terzake, of jij een DJ met een simpele lichtshow wel of niet prefereert doet eveneens niet ter zake. De meeste opdrachten die ik heb zijn tot 75 personen, wanneer ik dan ook nog een mannetje zou moeten meenemen blijft er voor mezelf niet meer veel over qua $$$.

En of ik wel of niet de tijd heb om een lichtshow te bedienen, dat weet ik zelf het beste, niet waar?

Maargoed, dit gaat weer erg OFFTOPIC, want de vraag is niet OF ik een simpele lichtcomputer kan gebruiken, maar WELKE ik kan gebruiken.
                    Zuid-Limburg

Comment

Working...