Reparatie Twister Scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_Martijn
    • Oct 2006
    • 2

Reparatie Twister Scan

Hoi beste mensen.
    Ik heb momenteel 2 twister scans voor reparatie liggen het gaat om de (showtec twister scan).

Naar testen van de scan's en vervolgens de losse onderdelen blijkt dat van beide scan de fan kapot is. Maar ook van beide iets op de print.

Bij scan 1 doet alles het behalve dat de lamp niet meer aangaat(lamp niet kapot)
    bij scan 2 doet de gobo wheel niks.

Waneer ik het gobo wheel met motor en dergelijke omdraai bij de van scan 2 naar 1 doet in scan 1 het gobo wheel van scan 2 maar in scan 2 niet die van scan 1 dus conclusie beide gobo wheels zin goed.

Toen ben ik de prints gaan omdraaien en bleek het probleem omgedraaid te zijn. Toen werkte in de scan 2 opeens het gobowheel maar de lamp niet meer. En in scan 1 het gobowheel niet meer en de lamp wel

wie kan mij helpen aan welke onderdeel ik van de print moet om solderen naar de andere zodat ik nog een werkende scan heb. Of wie heeft een tekening van de print van de twister scan? Tevens ben ik opzoek na een Manuel.

alvast bedankt
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

ik ken er niks van maar ik gok dat ze u beter gaan kunne helpen als ge een foto hebt ...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by LJ_Martijn
      Hoi beste mensen.
      Ik heb momenteel 2 twister scans voor reparatie liggen het gaat om de (showtec twister scan).

Naar testen van de scan's en vervolgens de losse onderdelen blijkt dat van beide scan de fan kapot is. Maar ook van beide iets op de print.

Bij scan 1 doet alles het behalve dat de lamp niet meer aangaat(lamp niet kapot)

Waneer ik het gobo wheel met motor en dergelijke omdraai bij de van scan 2 naar 1 doet in scan 1 het gobo wheel van scan 2 maar in scan 2 niet die van scan 1 dus conclusie beide gobo wheels zin goed.

Toen ben ik de prints gaan omdraaien en bleek het probleem omgedraaid te zijn. Toen werkte in de scan 2 opeens het gobowheel maar de lamp niet meer. En in scan 1 het gobowheel niet meer en de lamp wel

wie kan mij helpen aan welke onderdeel ik van de print moet om solderen naar de andere zodat ik nog een werkende scan heb. Of wie heeft een tekening van de print van de twister scan? Tevens ben ik opzoek na een Manuel.

alvast bedankt
      TD van Highlite even bellen mss?

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Snap 't zowieso niet, je hebt ze als reparatie thuisliggen, dus ik neem aan dat je tegen de eigenaar vertelt hebt dat je veel kennis van electronica hebt en die dingen wel even zou maken voor ze? Ik zie zoiets steeds vaker voorkomen helaas..

Met een beetje kennis lijken me die problemen die je met de scans hebt toch niet zo moeilijk op te lossen?
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Gerrit Hurkens
          • Dec 2000
          • 252

Lijkt me een probleem op de stuurprint. De IC van de gobo geen stroom/signaal.

Controleer alle zekeringen en diodes.
          \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• hokkie
            • Oct 2005
            • 15

Dat probleem dat de lamp niet aangaat had ik ook.
            Er zit net voor de lamp nog een temperatuur sensor die schakelt uit wanneer het te warm word.
            Dit ding kan 2000 keer in en uit schakelen en op den duur is dat op.
            Vervangen en probleem was bij mij over.
            Zou degene met die fiep de zaal wille verlaten

Comment

• pjotr88
              • Aug 2007
              • 1

Originally posted by LJ_Martijn
              Hoi beste mensen.

alvast bedankt

Hallo,

Zou het niet kunnen zijn dat een connector een klein beetje los zit, waardoor deze niet voldoende contact maakt, of gaat vonken.

Ook kan het zijn dat de motor driver kapot is voor het gobowiel (ic) of de motor zelf.

Bij de lamp kan het zijn dat de lamp niet aangaat omdat het een gasontladingslamp is? die heeft tijd nodig om af te koelen voordat je hem weer aanzet. Ook is het slecht om het apparaat in één keer uit te zetten, geef het eerst een "lamp off" zodat de ventilatoren nog wel blijven koelen, maar de lamp uit staat, het word anders nog heter in de behuizing, waardoor het kan dat de temperatuursensor ervoor zorgt dat de lamp niet aankan (beveiliging)

Hopelijk kan je hier wat mee.

Groeten,
              peter

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Ik DENK dat de topicstarter na bijna een jaar wel al een oplossing gevonden zal hebben
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...