dap eh-2 fluit en geeft niet genoeg volume

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterguest
    • Oct 2006
    • 3

dap eh-2 fluit en geeft niet genoeg volume

Hallo,

Ik heb voor mijn vader die, na zijn keel******* een zeer zwakke stem heeft een versterkertje van 5 watt, die je aan je broeksriem draagt, een hoofdmicrofoon van DAP eh-2 aangesloten. De fantoom-voeding voor het microfoontje haal ik van het versterkertje (9 volt) en ik heb er een condensator voor geplaatst om de DC van de microfooningang te houden. Normaal gezien is deze microfooningang voorzien om dynamische micro's aan te sluiten. MIJN PROBLEEM: Als ik de volumeknop slechts eventjes opendraai begint het al te 'fluiten'. Het versterkertje hangt dan aan de riem en de micro op het hoofd. Ook qua volume geeft het microotje niks. Kan ik hier een 'goedkoop' filtertje voorzetten, en hoe weet ik welke componenten en opstelling. HELP
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

klinkt bijzonder, maar hoe moet ik me dat verder voorstellen??

heeftie dan een speakerkastje op zijn buik hangen ofzo?? (is geen grapje)

fluiten heeft te maken met versterking van het versterkte signaal.

het geluid dat wordt opgenomen door de mic wordt versterkt en weer opgenomen door de mic, vervolgens versterkt enz enz..

wanneer de mic helemaal niets doet zit het hier in ieder geval niet in.

ok, een hele schakeling.. waarom niet gewoon een dynamisch micje??
    dat scheelt een hoop voorschakelen enz. maar eerst ben ik ook even benieuwd naar de weergever
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

zie Falco Theatertechniek

Comment

• masterguest
        • Oct 2006
        • 3

Ik heb dat identieke apparaat zoals op de link hierboven, maar de micro is niet ideaal als je daar de hele dag moet mee rondlopen en daarom heb ik een discrete micro gekocht. Een DAP EH-2 vleeskleurig met het bovenstaand probleem.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Condensator is veel te gevoelig om hiermee te gebruiken. Impedantie condensator is te hoog. Probeer eens een weerstandje van 1k parallel te zetten aan de ingang. Gaat wel je klank beinvloeden (de lage tonen zullen verminderen).
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• masterguest
            • Oct 2006
            • 3

Lukt niet

Heb het is geprobeerd maar lukt niet. Ik kan de volumeknop iets hoger draaien. Een collega op het werk zegt dat ik een rc-filter moet zetten. Maar hoe bereken je die en wat is de Hz van een stem?

Comment

• Radar
              Moderator
              • Jul 2002
              • 890

Meeste informatie in de stem ligt tussen de 300 en de 3000 HZ.
              RC filter is simpel te berekenen:
              filter: R C/L
              Ik doe niet aan bijgeloof.
              Dat brengt ongeluk.

Comment

• All-round Sound
                • Feb 2006
                • 289

Hallo
                als je een miniatuur instel potmeter gebruikt van 50K gaat er nagenoeg geen geluid freq. verloren als je hem als een L-pad aansluit

kan je het geluid dat de mic opvangt een heel stuk minder agresief maken
                is wel even testen en afstellen maar zeker de moeite waard

zet ook het speakertje niet te dicht bij de mic in de buurt

heel veel sterkte ermee

vragen?
                stel ze gerust

m.v.g.
                Luke

Comment

Working...