Help!! - Hulp bij belichten schoolmusical

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sjoerdjuhhhh
    • Oct 2006
    • 1

Help!! - Hulp bij belichten schoolmusical

Ik heb geen/weinig ervaring over belichting van muscials en op school is bij mij een groote musical mama mia die wij zelf gaan spelen alleen ben ik verantwoordelijk voor het licht heeft iemand meschien dat lichtplan en wat voor tafel raden jullie me aan ik mag bijna alles aanschaffen. als jullie dat lichtplan niet hebben hoe moet ik dat maken

m.v.g.

Sjoerd
  • deurklink

Poeh, het werkt niet helemaal zoals jij denkt dat het werkt... (mooie zin!) denk dat je het beste een persoon met ervaring in je omgeving moet gaan zoeken! Zo via een forum kom je er niet uit..
    Last edited by Guest; 12-10-06, 20:53.

Comment

• xxxfpnxxx
      • Jun 2006
      • 92

en miss kun je van dat geld voor het aanschaffen beter iets goeds huren met een tech erbij die weet wat hij doet.

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Blijkbaar de verkeerde persoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats? Zoiets?

slotje
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Originally posted by Sjoerdjuhhhh
          alleen ben ik verantwoordelijk voor het licht
          Oplossing: zorgen dat je niet de verantwoordelijke ben.
          SR20DET

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

idd ga op zoek naar iemend die je erbij kan helpen en wel verstand heb van belichting

en wat is een grote musical....

eentje op een bassisschool voor 100 man

of eentje in de aula van en middelbare school voor 800 man

ook een lichtafel heb je in alle soorten en maten,

ik zou iig niks aanschaffen maar alles huren als je wat van plan bent...mischien als je duidelijk kan vertellen wat de bedoeling is dat je naar een verhuur bedrijf kan gaan en je die het een en ander aan advies wil geven....mischien kunnen die in overleg met jouw een set samenstellen die je dan ook bij hun huurt

een set van 12 parren is voor elke beginner wel uit te komen met een simpele botex sturing

tja en het lichtplan van mama mia....van de ende producties is mailen die hebben vast wel een tekening ervan ....

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Als je bijna alles mag aanschaffen is er een behoorlijk budget. Dan kun je beter een bedrijf laten komen die het licht voor jullie doet. Dan ben je ten eerste goedkoper uit, en ten tweede veel toonbaarder/professioneler.

Als je geen ervaring hebt met theaterproducties en je wil in eens een "grote musical" gaan doen, dan wordt dat helemaal niks...
              Weet je iets over licht? front/tegen/zijlicht verhoudingen/gebruik, kleuren, besturing ("ken" je DMX)? Zo nee, niet aan beginnen.

René
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• sfvb
                • May 2006
                • 86

mischien kan je als het eenmalig is inderdaad beter een bedrijf laten komen of iemand die er verstand van heeft. Maar als jullie dit vaker gaan doen is kopen mischien toch wel een optie. Zorg eerst ervoor dat je de gehele buhne uitgelicht hebt (wit licht) met bv PC's daarna kan je met 4 of 6 bars parren er van voor of zij kanten een kleurtje aan gevenen de achtergrond belichten met horizons (o geen bugdet: led barren ) en eventueel movingheads van boven of achter voor wat effecten. voor conventioneel licht vind ik Ma 24/6 of 48/6 de ideale sturing.

( ook al gedacht aan geluid of is dat er al ?)
                Last edited by moderator; 13-10-06, 09:53.

Comment

• xxxfpnxxx
                  • Jun 2006
                  • 92

en tegenlicht kan ook handig zijn

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Misschien is het handig als de topic starter vermeldt waar hij op school zit. Wellicht wil iemand uit de buurt meedenken en eens komen kijken?

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Uberhaupt wel fijn als hij even reageret in dit onderwerp
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Martijn de Groot
                        • Mar 2005
                        • 189

Het lichtplan van Mamma Mia is aan auteursrechten onderhevig, kostte meer dan 1 week om in te hangen en te stellen, voor een budget waar denk ik 10 scholen 10 jaar lang musicals van kunnen draaien, al mag je nog zo makkelijk bestellen wat je nodig hebt. Een beetje onzinnige vraag dus eigenlijk, je zult ook niet alle decors hebben zoals ze in de echte musical gebruikt worden, zou al mooi zijn als je op een podium stand, gelijk aan het Beatrixtheater.
                        Gewoon zelf aan de slag, of iemand vragen die er verstand van heeft om het te komen doen.
                        Succes;
                        Martijn de Groot
                        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Vervallen

Originally posted by sfvb
                          mischien kan je als het eenmalig is inderdaad beter een bedrijf laten komen of iemand die er verstand van heeft. Maar als jullie dit vaker gaan doen is kopen mischien toch wel een optie. Zorg eerst ervoor dat je de gehele buhne uitgelicht hebt (wit licht) met bv PC's daarna kan je met 4 of 6 bars parren er van voor of zij kanten een kleurtje aan gevenen de achtergrond belichten met horizons (o geen bugdet: led barren ) en eventueel movingheads van boven of achter voor wat effecten. voor conventioneel licht vind ik Ma 24/6 of 48/6 de ideale sturing.

( ook al gedacht aan geluid of is dat er al ?)
                          Ik zou geen movingheads nemen als je nog zo weinig ervaring hebt. Deze effecten vergen een hoop programmeer werk. Ik zou het echt bij statisch licht houden. Pc's, parren etc, etc.

Deze tafel is wel een goede keuze, maar vergt toch ook wel wat oefening, vooral voor de beginner.

Ik zou het niet boven je pet gaan werken, doe waar je verstand van hebt. Zo kun je met 8 parren, meer creeeren dan met allemaal verlichting waarvan je geen flauw idee hebt hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn.

Daarnaast met 8 parren zullen de verwachtingen veel minder hoog liggen, waardoor ze eerder tevreden zijn. Zodra je met hoge bedragen gaat gooien verwacht de opdrachtgever ook een mooie gelikte show.

Kortom ieder zijn vak, hoiu het bij de kennis die je hebt of probeer van de ervaring van andere te leren en huur een bedrijf in.

Comment

• lurifax
                            • Oct 2006
                            • 30

Nja goed inderdaad geen movingheads gaan gebruiken ik zou inderdaad gewoon alleen parren gebruiken zijn erg makkelijk enzo.
                            Tja een makkelijk tafel,ja dat is voor iedereen verschillend en zoals andere het al zeggen huur wat bij een bedrijf zoals Rentall ofzo... of iets wat bij jou in de buurt ligt.
                            Vraag er een technicus bij,als hij dan van alles progammeerd enzo meteen mee kijken en vragen hoe alles werkt zodat je dat voor de volgende keer weet, schrijf wel alles op, wel erg handig.
                            En maak je niet druk, komt allemaal wel goed daarbij hebben veel tafels bijna dezelfde handelingen.

En over lichtplannen gesproken,iedereen gebruikt een andere legenda enzo,mja dat zou je dus ook aan die techneut kunnen vragen,dit soort dingen gaat niet zo makkelijk via een forum!

Nog een vraagje trouwens, op welke school zit je?

Groetjes Joyce
                            " De dichter zocht een opener "

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Goed....dreigen en ultimatums horen niet op een forum, daarom maak ik er een belofte van:
                              Binnen drie dagen geen reactie van topic starter=slotje.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...