begin met parcan spots

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ eac
    • Jan 2006
    • 58

begin met parcan spots

ik wil graag beginnen met parcan spots ik heb al licht effecten maar zou graag een paar parcan spots er bij toe voegen maar nu zit ik met de aan sturing wat is het beste er voor het wordt niet vaak gebruikt. alleen in mijn studio en zo af en toe op pad.

Groeten Erik
    Groetnn uit het schoone drenthe land
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Zelf zou ik dan gaan voor een controller met ingebouwde dimmerpack, wel zo makkelijk. Is te vinden in de J&H Shop.

Veder is misschien wat meer info ook wel op zijn plaats, wat is je buget? Hoeveel parren moeten er op etz.

Greetz,
    Mark
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• DJ eac
      • Jan 2006
      • 58

ik wil er 4 op aansluiten denk ik en mijn butget ligt rond de 100 tot 150 euro voor 4 parren en dimmerpack

groeten erik menke

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Nieuw heb je daar net 4 par 56 short + statief voor, maar dan heb je nog geen dimmer...

Anders zul je eens op marktplaats moeten kijken of gewoon doorsparen...

Showtec Multidim zit iets onder de 100 euro en een dimmende T4, ook showtec, kost je zo'n 180 euro...

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

Vrees dat je het met je budget niet gaat redden.

Tip; spaar nog even door zodat je een complete (al dan niet 2ehands ) dmx 4-bar kan kopen werkt perfect stand-alone en kun je later altijd nog een dmx sturing kopen.

Een goede basis is verlichting is iedere cent waard ( tenminste in mijn ogen ).

Comment

• DJ eac
            • Jan 2006
            • 58

ik ben ff gaan zoeken en ben het volgende tegen gekomen:

Showtec Stand Chaser (SC-4) à 29.90
            par 20 can 4x €11.80= 47.20
            _____+
            77.10

Dan zit ik onder de 100 euro. Maar is dit ook iets dat over een paar jaar nog mooi is of gaat het na 2 jaar kapot??? En het statief maak ik zelf van ijzer .

groeten erik Menke

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by DJ eac
              ik ben ff gaan zoeken en ben het volgende tegen gekomen:

Showtec Stand Chaser (SC-4) à 29.90
              par 20 can 4x €11.80= 47.20
              _____+
              77.10

Dan zit ik onder de 100 euro. Maar is dit ook iets dat over een paar jaar nog mooi is of gaat het na 2 jaar kapot??? En het statief maak ik zelf van ijzer .

groeten erik Menke
              ik wil niets zeggen hoor, maar een PAR20 kan een stuk of 5 keer in een PAR56

deze zijn (zeer) klein dus!
              misschien zo groot als je onderarm, en even dik... komt niet veel licht uit... is meer decoratief
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• DJ eac
                • Jan 2006
                • 58

maar de stand chacer is wel iets???

ik moet dus grotere parcans nemen??

Erik Menke

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Ja, ga lekker voor een paar 2e hands Par 56 can's, die kosten weinig op een 2e hands site, hierbij een botex all in one dimmer/besturing..

geen par 20 nemen, die zijn voor etalages en als leeslamp..

zie net op marktplaats een setje staan van 4 par 56 met een botex T4 (met de sturing in de bar dus voor 200 euries..

als voorbeeld, ze zijn er dus wel voor rond jou budget, maar je moet even verder kijken dan je neus lang is..
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Op 22 oktober is weer een discobeurs. Best mogelijk dat je voor weinig een leuke T4-set PAR56 of PAR64 kan overnemen, als het meezit zelfs met DMX-bar. Gewoon goed rondkijken tussen de occasions.
                    En de controller hangt heel erg af van je eigen en aansturing.

Als je een DMX-bar neemt, hoeft je sturing geen ingebouwde dimmerpack te hebben, alleen DMX-out. Als je een 'normale' T4-bar aanschaft, zul je een sturing met dimmerpack ingebouwd moeten hebben (of de twee apparten los, maar dat komt vaak prijziger uit). Het mooiste dan is om het geheel met multikabels aan te sluiten, niet 4 losse kabels naar boven te leiden.

Verder ben ik het met de rest mee: PAR56 past het beste bij jouw budget, kleiner zou ik zeker niet nemen.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Voor Disco/Drive-In heb je minimaal par 56 nodig. Ik heb pas een stapel par 20's als barverlichting weggezet. Is puur decolight en niet iets om je dansvloer mee te vullen.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Eigenlijk weten we nog helemaal niet waar je het voor wilt gebruiken...

Als het gewoon voor op je kamer is: par 20 of par 30 nemen..

Wil je er serieus iets mee gaan doen, bijvoorbeeld discoshows dan zit je zeker aan par 56 of par 64 vast...

Moet zeggen dat par 64 wel iets lomper is dan een 56, maar goed in een 56 kan dan weer geen zwaardere lamp dan 500 watt.

Weet je al of je lange of korte parren wilt? Lange parren hebben iets meer body, wat ik er zelf wel stoer uit vind zien (ja dat telt natuurlijk ook mee), en je krijgt er mooiere bundels van. Wat voor o.a. theater wel weer belangrijk is.
                        Wil je goedkoop iets voor disco werk: gewoon 4 of 8 stuks par 56 short nemen.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

Heb ooit op de pamarkt 12 par56 behuizingen voor 5 euri kunnen kopen.
                          Kijk ff 2dehands. Vind je zat bedrijven die weer nette parren willen.
                          En par 20: kan je beter een goeie zaklamp meenemen. Vind de par30 al klein op me kamer.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...