Lem H350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Berend
    • Feb 2006
    • 85

Lem H350

Kan iemand mij vertellen wat de impedantie van de LEM H350 is? In advertenties staat alleen 4/8 ohm..
    Ik wil dit graag weten om een passende versterker te zoeken.

Als ie in 8 ohm 350W is, zal dat een versterker eisen van ong 500W aan 8 ohm (ong 350W aan 4 ohm).
    Maar als ie in 4 ohm 350W is, zal dat een versterker eisen van ong 500W aan 4 ohm (ong 700W aan 8 ohm). Dat scheelt dus best wel.

Btw, als ik het heb over LEM, ben ik dan aan het vloeken? Ik kan er op dit forum weinig over vinden, blijkbaar weinig gebruikt?

de groeten
    dusssss.........
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Ik heb zelf 2x de LEM H-300A deze heb ik nu een paar weken. Ze klinken wel lekker, gaan ook goed hard. Ik heb alleen wat probleme met de interne versterkers, die ruisen nogal. Ik ben aan het kijken met mijn dealer wat we ermee gaan doen, maar de passieve schijnen in elk geval perfect tezijn.

De actieve ben ik nog niet helemaal tevreden over, hoop in de toekomst van wel...

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Je kan dus bij de aankoop kiezen uit een 8 ohm of 4 ohm versie.. Als je het bij 2 stuks houd, is een 4 ohm bijna vanzelfsprekend

4-Ohm versie heeft ook maar één ingang (net als de JBL JRX125's) en de 8 ohm heeft een uitgang d'r achterop.
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by Berend
        Kan iemand mij vertellen wat de impedantie van de LEM H350 is? In advertenties staat alleen 4/8 ohm..
        Ik wil dit graag weten om een passende versterker te zoeken.

Als ie in 8 ohm 350W is, zal dat een versterker eisen van ong 500W aan 8 ohm (ong 350W aan 4 ohm).
        Maar als ie in 4 ohm 350W is, zal dat een versterker eisen van ong 500W aan 4 ohm (ong 700W aan 8 ohm). Dat scheelt dus best wel.

Btw, als ik het heb over LEM, ben ik dan aan het vloeken? Ik kan er op dit forum weinig over vinden, blijkbaar weinig gebruikt?

de groeten
        Ik denk dat je het een en ander door elkaar haalt...

Een versterker levert bij 4Ohm ALTIJD! meer vermogen dan bij 8Ohm, NOOIT minder.

Dus je kunt beter hebben dat je speakers 4 Ohm zijn, want dan kun je een lichtere = goedkopere versterker kopen...

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Alleen als je dan gaat doorlussen vind de versterker dat vaak niet erg leuk

Comment

• Berend
            • Feb 2006
            • 85

Ik denk dat je het een en ander door elkaar haalt...

Een versterker levert bij 4Ohm ALTIJD! meer vermogen dan bij 8Ohm, NOOIT minder.

Dus je kunt beter hebben dat je speakers 4 Ohm zijn, want dan kun je een lichtere = goedkopere versterker kopen...
            Je hebt helemaal gelijk, ik rekende de verkeerde kant op. Maar de moraal van het verhaal is inderdaad dat het uitmaakt of je speaker in 4 of 8 ohm 350W is.

Nou ik eruit ben wat voor impedantie die dingen hebben (kan gewoon kiezen, 4 of 8...) kan ik me verdiepen in de versterkers.. ik zag een LEM Procon 1000 met 2x 500W @ 4 ohm, maar ik zie ook Peavy PV1500..
            Tips??
            Last edited by Berend; 05-10-06, 18:41.
            dusssss.........

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by mac tecson
              Alleen als je dan gaat doorlussen vind de versterker dat vaak niet erg leuk
              Als je gewoon een degelijke versterker hebt die op 2 Ohm stabiel is, levert dat geen problemen op hoor...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...