Omnitronic Dx-2522

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Judas
    • Aug 2006
    • 51

Omnitronic Dx-2522

OMNITRONIC DX-2522

Ik heb deze boxen gevonden op een site..
    maar ik weet niet of ik al die informatie moet vertrouwen
    weten jullie er mischien meer van ...
    Dankje wel

Ps:

hier heb je wat info

[FONT=Arial]High performance at a low price: the OMNITRONIC DX-series! Available in five differently powered versions, the DX-series provides the right speaker-system for almost every need. The housing with carpet finish is extremely rugged, which makes this series also perfect for mobile DJs.
    [/FONT]

Rugged Full-Range speaker-system
    [LIST][*]3-way party speaker-system for disco and rock music[*]Piezo-super-tweeters for powerful treble[*]High-quality horn for smooth mid-range[*]Optional subbass provides a powerful bass[*]Very high durability[*]With bar handles[*]Stable wooden housing scratch-resistant, black felt-covering[*]Strong protective grille for perfect protection[*]With stable protective steel corners[*]Compact speaker-system for car transport[*]Ideal for mobile discotheques or for permanent installation in party-rooms etc.[/LIST][FONT=arial,helvetica]Rated power:[/FONT][FONT=arial,helvetica]600 W RMS [/FONT][FONT=arial,helvetica]Power (max.):[/FONT][FONT=arial,helvetica]1200 W [/FONT][FONT=arial,helvetica]Bass-speaker:[/FONT][FONT=arial,helvetica]2 x 15'' [/FONT][FONT=arial,helvetica]Speakers:[/FONT][FONT=arial,helvetica]2 piezos, 1 horn [/FONT][FONT=arial,helvetica]Connections: [/FONT][FONT=arial,helvetica]2 Speaker-sockets [/FONT][FONT=arial,helvetica]Sensitivity (max.):[/FONT][FONT=arial,helvetica]101 dB [/FONT][FONT=arial,helvetica]Impedance:[/FONT][FONT=arial,helvetica]8 Ohms [/FONT][FONT=arial,helvetica]Frequency-range:[/FONT][FONT=arial,helvetica]30 - 18,000 Hz [/FONT][FONT=arial,helvetica]Dimensions (H x W x D):[/FONT][FONT=arial,helvetica]1060 x 500 x 405 mm [/FONT][FONT=arial,helvetica]Weight:[/FONT][FONT=arial,helvetica]40 kg [/FONT]
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Die boxen lijken behoorlijk veel op de Skytec boksen. Als zo ook als de Skytec (en HQ Power) boxen klinken zou ik het niet kopen. Die Piezo's tweeters zijn ontzettend schel.

Misschien als je wat meer vertelt wat je ermee wilt doen en je eisen zijn (dus ook het budget!) kunnen wij je gerichter advies geven over deze box.

Greetzz en cheers
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Judas
      • Aug 2006
      • 51

Ik wil boxen voor op de carnavalswagen en voor feestjes .
      we hebben met de groep een Dap Palladium 1200.
      en ons budget is 400 euro

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

K115 geeft meer herrie en kan beter tegen vocht en buiten gebruik!
        zoek functie gebruiken.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

dit is 3x niks.
          Koop 2x psx152 van american audio en je hebt nog mooi geluid ook.
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Judas
            • Aug 2006
            • 51

Die zijn precies hetzelfde als de Dap k-115

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

nee hoor zijn net effe anders, wordt gebruik gemaakt van een andere bass speaker!!

maare zet die piezo dingen uit je hoofd en koop een stel plastic kasten!! merkje maakt niet zoveel uit, JB psx15, ADj psx15, Dap K115 noem maar op!! hier zul jij veel meer plezier va hebben als die piezo dingen... en die 600 watt, dat kunnen ze echt niet aan!! misschien wel 300 watt en dan klingt het nog niet
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

De vraag is duidelijk:
                Ik heb deze boxen gevonden op een site..
                maar ik weet niet of ik al die informatie moet vertrouwen
                weten jullie er mischien meer van ...
                Dankje wel
                De info is duidelijk en die kun je vertrouwen want er staan geen tot weinig leugens tussen.
                Of je wat aan dit soort speakers hebt is natuurlijk een heel andere vraag en die vraag stellen is hem beantwoorden.
                Vet links laten liggen tenzij je ze wil gebruiken als brandhout
                Last edited by Radar; 29-09-06, 14:40.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Misschien ook goed om even te lezen is dit gesloten topic.
                  Hier stelde iemand een soort gelijke vraag en kwam ook met Omnitronic.

Comment

• Judas
                    • Aug 2006
                    • 51

Bedankt voor jullie reacties

ik ga voor de plastice kastjes

maar welke daarvan lijkt jullie het beste

Ik heb wel veel verhale gehoord van dap k-115.
                    maar wete het niet precies?

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Originally posted by Judas
                      Bedankt voor jullie reacties

ik ga voor de plastice kastjes

maar welke daarvan lijkt jullie het beste

Ik heb wel veel verhale gehoord van dap k-115.
                      maar wete het niet precies?
                      Ik zou persoonlijk gaan voor de American Audio PSX152. Klinken net wat prettiger dan de dap/omnitronic etc etc.
                      Heb zelf heel wat met deze kastje gewerkt en ze vallen echt niet tegen.
                      De dapjes heb ik ook een keer in vergelijking gehoord met de psx152.
                      Er zit dus wel degelijk verschil in. Maar dat wist ik al.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Judas
                        • Aug 2006
                        • 51

dus jij zou voor de American Audio PSX152 en niet de DAP k-115
                        zijn ze iets meer fullrange dan de k-115 (meer bass) ,
                        en klopt de 400 watt rms want ik heb geleze dat dat niet helemaal waar is.
                        en onze DAP palldium 1200 zal er goed op passen ofniet
                        Ik heb ok naar deze
                        http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...hlight=APX-152 topic gekeken maar kom der niet zo goed uit.

Mvg Joris
                        Last edited by Judas; 30-09-06, 16:06.

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

die 1200 amp is nog aan de lichte kant, eerder een 1600 of een 2000! proccessor erop en knallen.

Verschil tussen de K115 en de psx is dat de psx net even beter klinkt, helderder en mooier in het hoog, minder schreeuwerig.
                          Echter gaat de K115 harder, iets wat jij waarschijnlijk wel belangrijk vind.

Daarnaast is de psx ongeveer een 5 kilogram zwaarder als de K115.

wil je disco draaien zou ik lekker voor de K115 gaan, wil je net even iets mooier geluid en hoeft het niet altijd hard maar wel mooi klinken?? (bv bruiloft, of feestje van je oma) ga dan voor de psx.

ik weet niet waar je vandaan komt maar je kunt wel een keertje komen luisteren. (Achterhoek)

Comment

• Judas
                            • Aug 2006
                            • 51

Ik kom uit brabant (westerbeek) dicht bij helmond,boxmeer.
                            Wij willen ze voor carnaval en feestjes gebruiken.
                            Niet persee voor oma's en opa's
                            helder geluid is wel mooi . maar hard gaan is ook belangrijk.
                            Mvg Joris

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

K115 dan !!

Comment

Working...